Ο Παναθηναϊκός μπήκε στο παρκέ του Ηρακλείου αποφασισμένος και έφυγε Κυπελλούχος Ελλάδας για 22η φορά στην ιστορία του, επικρατώντας του Ολυμπιακού
με 79-68 στον «αιώνιο» τελικό. Οι «πράσινοι» επέβαλαν ρυθμό, έπαιξαν με καθαρό μυαλό στα κρίσιμα σημεία και σφράγισαν την κατάκτηση μπροστά σε γεμάτο γήπεδο.
Πράσινη κυριαρχία σε ρυθμό και ένταση
Ο Ολυμπιακός παρουσιάστηκε άστοχος και χωρίς καθαρή επιθετική κατεύθυνση, στηριζόμενος κυρίως στον Σάσα Βεζένκοφ. Αντίθετα, ο Παναθηναϊκός ανέβασε ταχύτητα, πίεσε στην άμυνα και βρήκε λύσεις σε κομβικά διαστήματα.
Ο Νάιτζελ Χέιζ-Ντέιβις, στο πρώτο «αιώνιο» της καριέρας του, αναδείχθηκε MVP του τελικού. Πέτυχε 15 πόντους με 6/7 δίποντα, μάζεψε 6 ριμπάουντ και συγκέντρωσε 17 βαθμούς στο σύστημα αξιολόγησης. Ο Νίκος Ρογκαβόπουλος πρόσθεσε 14 πόντους με 3/3 τρίποντα, ενώ από 11 σημείωσαν οι Ντίνος Μήτογλου και Τζέριαν Γκραντ. Ο Ερνανγκόμεθ κατέβασε 6 ριμπάουντ σε 13 λεπτά συμμετοχής.
Από την πλευρά του Ολυμπιακού, ο Βεζένκοφ ξεχώρισε με 16 πόντους, ενώ 12 πρόσθεσαν οι Τζόουνς και Φουρνιέ και 11 ο Ουόκαπ. Ο Μιλουτίνοφ αγωνίστηκε με νάρθηκα λόγω κατάγματος στον αντίχειρα.
Το παιχνίδι είχε σκληρές άμυνες, εναλλαγές ρυθμού και ένταση στη ρακέτα. Στο δεύτερο ημίχρονο ο Παναθηναϊκός διαχειρίστηκε καλύτερα τον χρόνο, περιόρισε τα λάθη και εκτέλεσε οργανωμένα. Δημιούργησε διαφορά που ο Ολυμπιακός δεν μπόρεσε να καλύψει, με το 79-68 να «κλειδώνει» τον τίτλο.
Αταμάν: «Ακόμα ένα Κύπελλο στο μουσείο του Παναθηναϊκού»
Ο Εργκίν Αταμάν στάθηκε στην προσήλωση των παικτών του και στη στήριξη του κόσμου.
«Είμαι πολύ περήφανος για τους οπαδούς μας. Δεν σταμάτησαν να μας υποστηρίζουν. Ήταν μία πολύ σοβαρή προσπάθεια με αποτελέσματα. Ακόμα ένα Κύπελλο στο μουσείο του Παναθηναϊκού και είμαι πολύ περήφανος για τους παίκτες μου».
Για τη μεταγραφή του Χέιζ-Ντέιβις τόνισε: «Η ποιότητα και η εμπειρία του μας βοήθησαν πάρα πολύ».
Ο Τούρκος τεχνικός έδειξε ικανοποιημένος από την αμυντική συνοχή και την οργάνωση των επιθέσεων, επισημαίνοντας ότι η ομάδα ακολούθησε πιστά το πλάνο.
Μπαρτζώκας: «Πήραμε αυτό που αξίζαμε»
Ο Γιώργος Μπαρτζώκας εμφανίστηκε απογοητευμένος και αναγνώρισε την ανωτερότητα του αντιπάλου.
«Συγχαρητήρια στον Παναθηναϊκό, έκανε πολύ καλό παιχνίδι και άξιζε να κερδίσει. Η δική μας απόδοση ατομικά, ομαδικά, σε συνεργασίες, σε προσήλωση στο πλάνο του παιχνιδιού ήταν πολύ κατώτερη του αναμενομένου. Συνέβησαν πάρα πολλά στην εβδομάδα, ο Ντόρσεϊ έπρεπε να λείψει, ήταν σαν ξένο σώμα, ο Μιλουτίνοφ έσπασε το δάχτυλό του, ο Τζόουνς είχε τενοντίτιδα, ο Βεζένκοφ χτύπησε μέσα στο ματς και γενικά δείξαμε να αμφιβάλλουμε πάρα πολύ και να είμαστε διστακτικοί. Είχαμε άθλιο ποσοστό στα τρίποντα, με πολλά από αυτά ανοιχτά. Κάναμε πολλά λάθη, είχαμε πολλές κακές αποφάσεις στην άμυνα, ενώ είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε φάουλ. Η προσέγγισή μας στο παιχνίδι ήταν τελείως λάθος. Πήραμε αυτό που αξίζαμε και θα κοιτάξουμε να επαναπροσεγγίσουμε τα πράγματα ώστε να εμφανιστούμε πολύ καλύτεροι από αυτό που δείξαμε. Αν και αμφιβάλλω αν υπάρχει χειρότερο από αυτό».
Ο τελικός στο Ηράκλειο ανέδειξε έναν Παναθηναϊκό πιο έτοιμο πνευματικά και αγωνιστικά. Ο τίτλος προστέθηκε στη συλλογή του συλλόγου και το μήνυμα ήταν ξεκάθαρο, στον «αιώνιο» τελικό, όποιος αντέχει την πίεση και εκτελεί σωστά, σηκώνει το τρόπαιο.
