Μια από τις πιο ιδιαίτερες και φορτισμένες στιγμές του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου εκτυλίχθηκε την Κυριακή στα αποδυτήρια του εντυπωσιακού SoFi Stadium. Παρά το γεγονός ότι η εθνική ομάδα του Ιράν βρέθηκε στο επίκεντρο ενός σκληρού διπλωματικού και ταξιδιωτικού θρίλερ με τις αμερικανικές αρχές, τα μέλη της αποστολής επέλεξαν να αποχωρήσουν από το Λος Άντζελες αφήνοντας ένα συγκινητικό, χειρόγραφο σημείωμα.
Η κίνηση αυτή ακολούθησε τη λευκή ισοπαλία (0-0) απέναντι στο Βέλγιο, ένα αποτέλεσμα που κράτησε «ολοζώντανο» το όνειρο των Ιρανών για πρόκριση στη νοκ-άουτ φάση των «16».
Το χειρόγραφο μήνυμα με τις αναφορές στην Αρχαία Περσία
Η ποδοσφαιρική ομοσπονδία του Ιράν έδωσε στη δημοσιότητα το σημείωμα που άφησε η ομάδα στα αποδυτήρια, το οποίο ισορροπεί ανάμεσα στο εθνικό φρόνημα και το μήνυμα ειρήνης:
«Από την αρχαία Περσία των χιλιάδων ετών έως το σύγχρονο πολιτισμένο Ιράν, το πνεύμα του Ιράν παραμένει ζωντανό και ακλόνητο. Ευχαριστούμε το Λος Άντζελες για τη φιλοξενία του. Ήρθαμε στο Λος Άντζελες με υπερηφάνεια, αγωνιστήκαμε με τιμή και αποχωρούμε με αξιοπρέπεια».
Το μήνυμα περιλάμβανε θερμές ευχαριστίες προς τη μαζική κοινότητα των Ιρανών φιλάθλων της Καλιφόρνια που έδωσαν την «καρδιά, τη φωνή και την ψυχή» τους στις εξέδρες, ενώ έκλεινε με μια οικουμενική έκκληση για «ειρήνη, σεβασμό και φιλία μεταξύ όλων των εθνών».
Το Μουντιάλ των… συνόρων: Βάση στο Μεξικό και πτήσεις εξπρές
Πίσω από τις ευχαριστίες κρύβεται ένα πρωτοφανές οργανωτικό μαρτύριο. Λόγω των αυστηρών διπλωματικών περιορισμών που επέβαλαν οι ΗΠΑ, η αποστολή του Ιράν δεν έχει δικαίωμα μόνιμης παραμονής στο αμερικανικό έδαφος κατά τη διάρκεια του τουρνουά.
Ως εκ τούτου, η ομάδα έχει ως επίσημη βάση της την Τιχουάνα του Μεξικού. Για τα δύο πρώτα παιχνίδια του 7ου ομίλου, οι Ιρανοί διεθνείς αναγκάζονταν να πετούν αυθημερόν στο Λος Άντζελες και να επιστρέφουν αμέσως μετά στο Μεξικό. Σαν να μην έφτανε αυτό, σε αρκετά μέλη του τεχνικού επιτελείου και αξιωματούχους της ομοσπονδίας απαγορεύτηκε ολοκληρωτικά η είσοδος στη διοργάνωση.
Ο ομοσπονδιακός τεχνικός, Αμίρ Γκαλενοεΐ, έχει ασκήσει δριμεία κριτική σε αυτή την κατάσταση, τονίζοντας ότι το Ιράν αγωνίζεται υπό συνθήκες ανισότητας που καμία άλλη χώρα στον κόσμο δεν έχει κληθεί να αντιμετωπίσει σε Μουντιάλ. Από την πλευρά τους, Αμερικανοί αξιωματούχοι άφησαν ανοιχτό το ενδεχόμενο χαλάρωσης των μέτρων, σημειώνοντας ότι οι ταξιδιωτικές ρυθμίσεις της ομάδας βρίσκονται υπό συνεχή επαναξιολόγηση.
Το αγωνιστικό status του 7ου ομίλου
Παρά τις εξωαγωνιστικές αντιξοότητες, το Ιράν αποδείχθηκε σκληρό καρύδι στο χορτάρι του SoFi Stadium, μαζεύοντας 2 πολύτιμους βαθμούς:
-
1η Αγωνιστική: Ιράν – Νέα Ζηλανδία 2-2
-
2η Αγωνιστική: Ιράν – Βέλγιο 0-0
Πλέον, η ιρανική ομάδα αποχαιρετά οριστικά την Καλιφόρνια. Η αποστολή θα ταξιδέψει στο Σιάτλ, όπου θα δώσει τον «τελικό» της 3ης αγωνιστικής απέναντι στην Αίγυπτο, με αποκλειστικό στόχο τη νίκη που θα της χαρίσει την ιστορική πρόκριση στους «16».
