Έρχεται το «ψηφιακό μάτι» για τα αυτοκίνητα: Η νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα θα εντοπίζει ανασφάλιστα, απλήρωτα και χωρίς ΚΤΕΟ

9
Οκτώβριος
2025

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Μια νέα ψηφιακή πλατφόρμα ετοιμάζεται να αλλάξει ριζικά το τοπίο στη διαχείριση των οχημάτων στη χώρα. Η κυβέρνηση προχωρά στη δημιουργία ενός ενιαίου Ψηφιακού Μητρώου Οχημάτων, μέσω του οποίου θα καταγράφονται και θα διασταυρώνονται όλα τα στοιχεία κάθε Ι.Χ. από την άδεια κυκλοφορίας, την ασφάλιση και τον τεχνικό έλεγχο, έως την πληρωμή τελών κυκλοφορίας και τυχόν οφειλές.
Στόχος είναι να μπει τέλος στο σημερινό “χάος” των διάσπαρτων βάσεων δεδομένων και να υπάρχει επιτέλους ξεκάθαρη εικόνα για κάθε όχημα που κυκλοφορεί στη χώρα.

Τι θα περιλαμβάνει η νέα πλατφόρμα

Η πλατφόρμα, που θα λειτουργεί υπό τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, θα συγκεντρώνει τα δεδομένα από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, Υπουργείο Μεταφορών, ΑΑΔΕ, ΚΤΕΟ, ασφαλιστικές εταιρείες και Επικουρικό Κεφάλαιο Ασφάλισης.
Για πρώτη φορά, οι κρατικές υπηρεσίες θα μπορούν σε πραγματικό χρόνο να γνωρίζουν ποια οχήματα είναι ανασφάλιστα, ποια δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ ή δεν έχουν πληρώσει τέλη κυκλοφορίας.
Παράλληλα, θα επιτρέπεται η αυτόματη επιβολή προστίμων και η άμεση ενημέρωση των πολιτών, καθώς όλα τα δεδομένα θα “διασταυρώνονται” ηλεκτρονικά. Οι πολίτες θα μπορούν να βλέπουν μέσα από την ίδια πλατφόρμα την πλήρη εικόνα του οχήματός τους αν είναι ασφαλισμένο, αν έχει περάσει ΚΤΕΟ και αν υπάρχουν εκκρεμότητες.

Οι παραβάτες στο στόχαστρο

Σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία, έχουν εντοπιστεί 700.000 οχήματα χωρίς ΚΤΕΟ, 243.904 ανασφάλιστα και πάνω από 113.000 με απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας.

Όσοι οδηγοί εντοπιστούν με ανασφάλιστα οχήματα, χωρίς ΚΤΕΟ ή με απλήρωτα τέλη, θα βρεθούν αντιμέτωποι με χρηματικά πρόστιμα, ανάλογα με το είδος του οχήματος και τη βαρύτητα της παράβασης:

  • 250 ευρώ για δίκυκλα

  • 500 ευρώ για επιβατικά αυτοκίνητα

  • 1.000 ευρώ για λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης


Σε περίπτωση υποτροπής, τα πρόστιμα διπλασιάζονται και οι αρχές θα προχωρούν σε αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας, που θα επιστρέφονται μόνο μετά την πληρωμή των οφειλών και την τακτοποίηση του οχήματος.

Όσοι εντοπιστούν, θα λάβουν ηλεκτρονικά ειδοποιητήριο, δίνοντάς τους ένα σύντομο χρονικό περιθώριο για συμμόρφωση. Αν δεν το πράξουν, το πρόστιμο θα βεβαιώνεται αυτόματα από την ΑΑΔΕ, με προσαυξήσεις.

Διαφάνεια και έλεγχος σε πραγματικό χρόνο

Η δημιουργία του Ψηφιακού Μητρώου Οχημάτων στοχεύει όχι μόνο στη φορολογική συνέπεια, αλλά και στη διαφάνεια και την οδική ασφάλεια. Για πρώτη φορά, οι αρχές θα έχουν πλήρη εικόνα του στόλου των οχημάτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα, των οχημάτων που βρίσκονται σε ακινησία ή έχουν αποσυρθεί, αλλά και όσων κυκλοφορούν παρανόμως με ξένες πινακίδες.


Το νέο σύστημα θεωρείται βήμα προς μια πιο “έξυπνη” δημόσια διοίκηση, όπου οι έλεγχοι θα γίνονται αυτόματα και οι πολίτες θα μπορούν να γνωρίζουν, με ένα κλικ, τι ισχύει για το όχημά τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

Μουντιάλ 2026: Τα δάκρυα λύτρωσης του Νεϊμάρ

Ο Νεϊμάρ είπε ότι πήγε στα αποδυτήρια και ξέσπασε…

ΥΠΕΞ ΗΠΑ: «Πρόοδος στις συνομιλίες Ισραήλ-Λιβάνου»

Ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Μάρκο Ρούμπιο, που πραγματοποιεί…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ