Νέα 24ωρη απεργία της ΑΔΕΔΥ κατά του “13ωρου” στις 14 Οκτωβρίου: Δημόσιο και ΕΚΑ κατεβαίνουν στους δρόμους

9
Οκτώβριος
2025

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Σε τροχιά κινητοποιήσεων μπαίνει η χώρα, καθώς ΑΔΕΔΥ και Εργατικό Κέντρο Αθήνας εξήγγειλαν 24ωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου, ημέρα συζήτησης του νέου εργασιακού νομοσχεδίου στη Βουλή. Οι εργαζόμενοι αντιδρούν στις ρυθμίσεις που, όπως υποστηρίζουν, «νομιμοποιούν το 13ωρο» και μετατρέπουν τον εργαζόμενο «σε εργάτη χωρίς δικαιώματα και ζωή». Η κεντρική συγκέντρωση θα πραγματοποιηθεί στις 11:00 το πρωί στο Σύνταγμα.

Τα αιτήματα της ΑΔΕΔΥ

Η Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ καλεί όλους τους δημοσίους υπαλλήλους να δώσουν «μαζικό και αποφασιστικό παρών» στην απεργία, χαρακτηρίζοντας τη 14η Οκτωβρίου «σταθμό στον αγώνα για αξιοπρέπεια και δικαιώματα».
Τα βασικά αιτήματα που θέτει είναι:

– Απόσυρση του νομοσχεδίου για το 13ωρο και καθιέρωση 7ώρου/5ημέρου/35ώρου.– Επαναφορά 13ου και 14ου μισθού.
– Ουσιαστικές αυξήσεις στις αποδοχές και κατάργηση της εισφοράς 2%.
– Ξεπάγωμα της διετίας 2016-2017.
– Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και στο Δημόσιο.
– Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους.
– Κατάργηση του νέου Πειθαρχικού Δικαίου.

Η ΑΔΕΔΥ υπογραμμίζει ότι «η υπεράσπιση του χρόνου ζωής και εργασίας είναι υπόθεση όλων», τονίζοντας πως το προτεινόμενο νομοσχέδιο «επιστρέφει τη χώρα σε συνθήκες εργασιακού Μεσαίωνα».

Η συμμετοχή του Εργατικού Κέντρου Αθήνας

Στην απεργία θα συμμετάσχει και το Εργατικό Κέντρο Αθήνας, που καλεί σε απεργιακή συγκέντρωση την ίδια ώρα, στο Σύνταγμα.
Όπως επισημαίνει στην ανακοίνωσή του, το ΕΚΑ «διεκδικεί την απόσυρση των αντεργατικών διατάξεων που αποτελούν δώρο σε συγκεκριμένα εργοδοτικά συμφέροντα».
Παράλληλα, εκφράζει την αντίθεσή του στο «13ωρο» και στην κατάτμηση του χρόνου αναψυχής, διεκδικώντας Συλλογικές Συμβάσεις με αυξήσεις μισθών και μείωση του εργασιακού ωραρίου.

Ημέρα κορύφωσης των κινητοποιήσεων

Η Τρίτη 14 Οκτωβρίου αναμένεται να αποτελέσει ημέρα κορύφωσης των κινητοποιήσεων, καθώς σε απεργιακό κλοιό θα βρεθούν τόσο το Δημόσιο όσο και κρίσιμες υπηρεσίες. Ήδη αναμένεται συμμετοχή από ομοσπονδίες και σωματεία σε όλη τη χώρα, με μαζικές συγκεντρώσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και μεγάλες πόλεις.
Τα συνδικάτα προειδοποιούν ότι η αντίδραση «δεν θα είναι μονοήμερη» και ότι θα συνεχιστεί «μέχρι να αποσυρθεί το νομοσχέδιο».

Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις κάνουν λόγο για «μάχη αξιοπρέπειας», υποστηρίζοντας πως το νέο πλαίσιο πλήττει τον πυρήνα της εργασιακής νομοθεσίας. «Δεν υπερασπιζόμαστε μόνο τις ώρες μας, αλλά το δικαίωμα να ζούμε με όρους ισότητας και ελευθερίας», σημειώνουν χαρακτηριστικά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

Γαβριήλ Σακελλαρίδης: Κενό γράμμα οι νέες αρμοδιότητες του ΣΕΠΕ, αν δεν διπλασιαστούν οι οργανικές θέσεις εργασίας

Συνάντηση με τον Σύλλογο Εργαζομένων της Επιθεώρησης Εργασίας πραγματοποίησε…

Δήμος Αθηναίων: Ένας στους τρεις άστεγους βρίσκεται στον δρόμο για περισσότερα από πέντε χρόνια

Το ζήτημα της αστεγίας στην Αθήνα παραμένει ένα σύνθετο…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ