Χωρίς ταξί θα μείνει η Αττική για δύο ολόκληρες ημέρες, καθώς από τις 06:00 το πρωί της Τετάρτης έως τις 06:00 το πρωί της Παρασκευής, το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) πραγματοποιεί 48ωρη προειδοποιητική απεργία.
Η κινητοποίηση έχει ήδη προκαλέσει αναστάτωση στις μετακινήσεις των πολιτών, με την ταλαιπωρία να είναι έντονη ιδιαίτερα σε αεροδρόμιο, λιμάνια και σταθμούς μέσων μαζικής μεταφοράς.
Πορεία διαμαρτυρίας στο κέντρο
Οι απεργοί θα πραγματοποιήσουν πορεία στις 10:00 το πρωί, ξεκινώντας από την οδό Σπύρου Πάτση, διαμαρτυρόμενοι για την κυβερνητική πολιτική στον κλάδο και ζητώντας διάλογο για σειρά θεμάτων που –όπως υποστηρίζουν– παραμένουν άλυτα εδώ και χρόνια.
Ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος, δήλωσε στο ΕΡΤnews ότι «τα τελευταία έξι χρόνια η κυβέρνηση προχωρά σε νομοθετικές πρωτοβουλίες χωρίς να συζητά μαζί μας».
Τα βασικά αιτήματα του ΣΑΤΑ
Οι αυτοκινητιστές ζητούν:
-
Παράταση στην υποχρεωτική ηλεκτροκίνηση, μεταθέτοντας την εφαρμογή της από το 2026 στο 2035.
-
Άμεση απόσυρση της ΚΥΑ Κυρανάκη – Κεφαλογιάννη, την οποία χαρακτηρίζουν επιζήμια για τον κλάδο.
-
Δίκαιη φορολόγηση με αφορολόγητο όριο στα 12.000 ευρώ και υπολογισμό εισοδημάτων βάσει βιβλίων.
-
Ελεύθερη πρόσβαση στις λεωφορειολωρίδες για τα έμφορτα ταξί, χωρίς διαχωρισμούς.
-
Πάταξη της “πειρατείας” από ενοικιαζόμενα ΙΧ με οδηγό και καθιέρωση ελάχιστης χρέωσης 150 ευρώ για τις υπηρεσίες αυτές, με ελάχιστη μίσθωση τριών ωρών.
«Υπερασπιζόμαστε το μεταφορικό μας έργο»
Στο επίκεντρο των διεκδικήσεων βρίσκεται και η προστασία του Νόμου 4530/2018, που ρυθμίζει τη διαφορά μεταξύ ταξί και ενοικιαζόμενων οχημάτων με οδηγό.
Οι αυτοκινητιστές ζητούν επίσης δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα ΙΧ και διαφανή λειτουργία των ψηφιακών πλατφορμών, που –όπως λένε– υπονομεύουν τη βιωσιμότητα του επαγγέλματός τους.
Η απεργία λειτουργεί ως προειδοποίηση προς την κυβέρνηση, με το ΣΑΤΑ να προαναγγέλλει κλιμάκωση εάν δεν υπάρξει ανταπόκριση στα αιτήματά του.
