Ελεύθεροι αφέθηκαν οι πρώτοι από τους 28 καταδικασμένους στην Γερμανία για εγκλήματα Αφγανούς, οι οποίοι απελάθηκαν στις 30 Αυγούστου με ειδική πτήση στην Καμπούλ.
Σύμφωνα μάλιστα με άλλη πηγή, έχουν αφεθεί όλοι ελεύθεροι.
Όπως γράφει η γερμανική εφημερίδα BILD, η οποία επικαλείται ανάρτηση στην πλατφόρμα «Χ» της επικεφαλής ανταποκρίτριας του τηλεοπτικού δικτύου ZDF Κάτριν Άιγκεντορφ και του δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού σταθμού MDR, τα εγκλήματα για τα οποία είχαν καταδικαστεί οι συγκεκριμένοι στην Γερμανία, στην πατρίδα τους θεωρούνται «ασήμαντα» και έτσι αποφυλακίστηκαν.
Την ίδια ώρα το Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων dpa δημοσιεύει δήλωση υψηλόβαθμου αξιωματούχου των Ταλιμπάν από το Κατάρ, ο οποίος υποστηρίζει ότι έχουν αφεθεί όλοι ελεύθεροι. Εκκρεμεί πάντως η τοποθέτηση του ομοσπονδιακού υπουργείου Εσωτερικών για το θέμα.
Η γερμανική εφημερίδα είχε μάλιστα αμέσως μετά δημοσιεύσει ρεπορτάζ για την φυλακή στην οποία είχαν μεταφερθεί στο Αφγανιστάν, την Πουλ-ε-Χάρκι, κάνοντας λόγο για «φυλακή τρόμου», με μεγάλο συνωστισμό, λίγες τουαλέτες, άθλιες συνθήκες υγιεινής και ελάχιστο νερό. Μετά την άφιξη των 28 στην Καμπούλ, εκπρόσωπος της κυβέρνησης των Ταλιμπάν είχε δηλώσει στην BILD ότι κάθε περίπτωση επρόκειτο να διερευνηθεί μεμονωμένα και κατόπιν θα έπρεπε να αποφασίσει το δικαστήριο. Η ομοσπονδιακή υπουργός Εσωτερικών Νάνσι Φέζερ είχε πάντως δηλώσει ότι δεν υπήρξε απευθείας συνεννόηση με τους Ταλιμπάν, αλλά μόνο μέσω τρίτων χωρών.
