Την ανάγκη για στενότερη συνεργασία και αλληλεγγύη εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την προστασία των εξωτερικών συνόρων, τόνισε η πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, κατά τη διάρκεια της ομιλίας της στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, απευθυνόμενη στον πρωθυπουργό της Ουγγαρίας, Βίκτορ Όρμπαν. «Πρέπει να ενισχύσουμε τον Frontex, να ολοκληρώσουμε τη νομοθεσία για την καταπολέμηση της διακίνησης, να ενισχύσουμε την Europol και να εφαρμόσουμε πλήρως το Σύμφωνο για τη Μετανάστευση και το Άσυλο», δήλωσε η φον ντερ Λάιεν, επισημαίνοντας ότι η επίτευξη αυτών των στόχων απαιτεί «περισσότερη ευρωπαϊκή συνεργασία – όχι λιγότερη» και απόλυτο σεβασμό στο κράτος δικαίου και τις θεμελιώδεις αξίες της Ένωσης.
Η φον ντερ Λάιεν άσκησε επίσης κριτική στις πρακτικές της ουγγρικής κυβέρνησης, αναφερόμενη στην πρόσφατη απελευθέρωση καταδικασμένων εμπόρων και διακινητών από τις φυλακές της Ουγγαρίας. «Αυτό δεν καταπολεμά την παράνομη μετανάστευση. Αυτό απλώς δημιουργεί προβλήματα για τους γείτονές σας», τόνισε χαρακτηριστικά.
Βίκτορ Όρμπαν: «Η Ουγγαρία προστατεύει τα σύνορά της»
Απαντώντας, ο Βίκτορ Όρμπαν επανέλαβε τη θέση του ότι πρέπει να δημιουργηθούν χοτ σποτ για τους μετανάστες έξω από τα σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο Ούγγρος πρωθυπουργός υπεραμύνθηκε της πολιτικής του, υποστηρίζοντας ότι η χώρα του προστατεύει τα σύνορά της και ότι «οι εγκληματίες είναι εγκλωβισμένοι» στην Ουγγαρία, αναφερόμενος στην αντιμετώπιση της παράνομης μετανάστευσης.
Εγκρίθηκε το νομοσχέδιο για τους συνοριακούς σταθμούς και τους ΟΤΑ στην ελληνική Βουλή
Την ίδια ώρα, στην ελληνική Βουλή, ψηφίστηκε επί της αρχής το νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών με τίτλο «Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις», με 159 βουλευτές να ψηφίζουν «ναι» επί συνόλου 295 ψηφισάντων. Το νομοσχέδιο υπερψηφίστηκε μετά από ονομαστική ψηφοφορία που ζήτησαν ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ και ΚΚΕ.
Στα επίμαχα άρθρα του νομοσχεδίου, ιδιαίτερη συζήτηση προκάλεσε το άρθρο 26, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στους οφειλέτες των δήμων με χρέη άνω των 10.000 ευρώ να ενταχθούν στον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών. Επί του άρθρου, 159 βουλευτές ψήφισαν «ναι», 104 «όχι» και 32 δήλωσαν «παρών».
Αντίστοιχα, το άρθρο 32, που αποδίδει νέες αρμοδιότητες στους ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής κατάσχεσης τραπεζικών λογαριασμών για οφειλές προς τους δήμους, έλαβε 159 «ναι», 135 «όχι» και 1 «παρών».
Επιμέρους ψηφοφορίες και θέματα διαφάνειας
Στις επιμέρους ψηφοφορίες, τα άρθρα 53 και 54, που αφορούν την επικαιροποίηση των προσόντων του Διοικητή της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας και την παράταση της θητείας στελεχών της Αρχής, υπερψηφίστηκαν με 159 «ναι». Τα άρθρα ψηφίστηκαν παρά τις αντιδράσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης, με το ΣΥΡΙΖΑ, το ΠΑΣΟΚ και το ΚΚΕ να καταθέτουν αιτήματα ονομαστικής ψηφοφορίας για τα εν λόγω άρθρα.
Σημειώνεται ότι ανάμεσα στους 159 βουλευτές που υπερψήφισαν το νομοσχέδιο και τα άρθρα του, βρίσκονται και οι ανεξάρτητοι βουλευτές Αθηνά Λινού και Χαράλαμπος Κατσιβαρδάς.
