Χιλιάδες διαδηλωτές της αντιπολίτευσης συγκεντρώθηκαν το βράδυ της Κυριακής στο Βελιγράδι για να διαμαρτυρηθούν για ένα θανατηφόρο ατύχημα στον σιδηροδρομικό σταθμό στη Βόρεια Σερβία, για το οποίο κατηγορούν την αμέλεια και τη διαφθορά των αρχών. Η τραγωδία σημειώθηκε την Παρασκευή στην πόλη Νόβι Σαντ, περίπου 70 χιλιόμετρα βορειοδυτικά του Βελιγραδίου, όταν η στέγη στην είσοδο του σταθμού κατέρρευσε, σκοτώνοντας 14 άτομα και τραυματίζοντας σοβαρά τρία.
Οι διαδηλωτές κρατούσαν πανό που έγραφαν «Το αίμα είναι στα χέρια σας» και «Η διαφθορά σκοτώνει», ενώ φώναζαν «Συλλάβετε τον Βούτσιτς», περπατώντας μπροστά από κυβερνητικά κτίρια στο κέντρο της σερβικής πρωτεύουσας. Η αντιπολίτευση, οι ακτιβιστές και οι οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων κατηγορούν τις αρχές που είναι πιστές στον Βούτσιτς και το Κόμμα Προοδευτικής Σερβίας για εκτενή διαφθορά, σχέσεις με οργανωμένο έγκλημα, νεποτισμό και υπερβολική γραφειοκρατία.
Demonstrators gathered in front of the Serbian Ministry of Construction, Transport and Infrastructure in Belgrade to demonstrate for the disaster at train-station in Novi Sad. Many shout “step down” & red paint thrown on the street. pic.twitter.com/kXervr2sAt
— Ingrid Gercama (@Ingrid_Gercama) November 3, 2024
Ο Βούτσιτς και οι σύμμαχοί του αρνούνται τέτοιες κατηγορίες. Ο Πρωθυπουργός Σερβίας, Μίλος Βούτσεβιτς, δήλωσε την Κυριακή ότι οι αρχές ερευνούν ποιος είναι υπεύθυνος για την καταστροφή. «Η εισαγγελία και η αστυνομία εργάζονται για να διαπιστώσουν την ποινική ευθύνη… και δεν υπάρχει αποφυγή πολιτικής ευθύνης,» είπε σε τηλεοπτική εκπομπή. Ο σταθμός στο Νόβι Σαντ ανακαινίστηκε το 2021 και το 2022. Άλλες μικρότερες εργασίες συνεχίζονταν μέχρι τον Ιούλιο φέτος.
Το γραφείο του εισαγγελέα στην πόλη δήλωσε την Κυριακή ότι οι ερευνητές του έχουν ήδη εκδώσει κατηγορίες για 26 άτομα σε σχέση με το ατύχημα, συμπεριλαμβανομένου του Υπουργού Μεταφορών Γκόραν Βέσιτς, και έχουν εξασφαλίσει σημαντικά έγγραφα. Άλλα 14 άτομα έχουν κληθεί για ανάκριση, πρόσθεσε.
