Ο Πρίγκιπας Ουίλιαμ περιέγραψε τον τελευταίο χρόνο ως «σκληρό» και «πιθανώς τη δυσκολότερη χρονιά της ζωής μου», καθώς έπρεπε να αντιμετωπίσει το γεγονός ότι η σύζυγός του και ο πατέρας του διαγνώστηκαν με καρκίνο.
Σε μια βιντεοσυνέντευξη για την ολοκλήρωση της εβδομαδιαίας του επίσκεψης στο Κέιπ Τάουν της Νότιας Αφρικής για την απονομή των βραβείων Earthshot, ρωτήθηκε για τη χρονιά του. «Ειλικρινά, ήταν τρομερή», είπε. «Ήταν, πιθανώς, η δυσκολότερη χρονιά της ζωής μου. Το να προσπαθώ να τα βγάλω πέρα με όλα τα άλλα και να διατηρώ τα πράγματα σε τάξη ήταν πραγματικά δύσκολο.
«Αλλά είμαι τόσο περήφανος για τη σύζυγό μου, είμαι περήφανος για τον πατέρα μου, που διαχειρίστηκαν αυτά που έπρεπε να κάνουν. Αλλά από προσωπική και οικογενειακή άποψη, ήταν, ναι, ήταν σκληρό.»
Το Παλάτι του Μπάκιγχαμ ανακοίνωσε ότι ο πατέρας του Ουίλιαμ, ο Βασιλιάς Κάρολος, είχε διαγνωστεί με καρκίνο τον Φεβρουάριο. Τον Μάρτιο, η σύζυγος του Ουίλιαμ, η Πριγκίπισσα της Ουαλίας, αποκάλυψε τη δική της διάγνωση.
Η Κάθριν εμφανίστηκε σε βίντεο με την οικογένειά της τον Σεπτέμβριο για να επιβεβαιώσει την επιστροφή της στα δημόσια καθήκοντα, αφού ολοκλήρωσε μια σειρά χημειοθεραπειών.
Το μήνυμα της πριγκίπισσας για το ταξίδι της με τον καρκίνο συνοδεύτηκε από εικόνες της οικογένειας και των παιδιών της στη φύση, και δήλωσε ότι τώρα επικεντρώνεται στο «να κάνω ό,τι μπορώ για να παραμείνω ελεύθερη από καρκίνο».
Ο Κάρολος λαμβάνει θεραπεία ως εξωτερικός ασθενής για μια άγνωστη μορφή της νόσου, αλλά θα επιστρέψει σε πλήρη καθήκοντα και σε περισσότερα ταξίδια στο εξωτερικό τον επόμενο χρόνο.
Στην εκτενή συζήτηση με τα βρετανικά μέσα ενημέρωσης, ο Ουίλιαμ δήλωσε επίσης ότι δεν του αρέσει η επιπλέον ευθύνη που συνοδεύεται από το γεγονός ότι είναι ο διάδοχος του θρόνου.
«Μου αρέσει η περισσότερη ευθύνη; Όχι», είπε. «Μου αρέσει η ελευθερία που έχω να χτίσω κάτι σαν το Earthshot; Τότε, ναι.
«Και αυτό είναι το μέλλον για μένα. Είναι πολύ σημαντικό με το ρόλο μου και την πλατφόρμα μου να κάνω κάτι για καλό, να βοηθώ τις ζωές των ανθρώπων και να κάνω κάτι που είναι πραγματικά ουσιαστικό.
«Έτσι, το Earthshot είναι, αν θέλετε, η κορύφωση όλων αυτών.»
Ο Ουίλιαμ διοργάνωσε την τελετή απονομής των βραβείων Earthshot σε έναν οικολογικό θόλο το βράδυ της Τετάρτης. Αποκάλεσε τα περιβαλλοντικά του βραβεία «κίνημα για αλλαγή» και κάλεσε τον κόσμο να συμμετάσχει.
Ανέφερε ότι το Earthshot διεξάγει ενδελεχή έρευνα για τους φιναλίστ, δίνοντας τη δυνατότητα στις εταιρείες να «έρθουν και να αρπάξουν αυτό που θέλουν», αλλά υπήρχε μια «δυσκολία» από ορισμένες εταιρείες να εμπλακούν, καθώς περίμεναν «κάτι καλύτερο στη γωνία».
