Τον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία ζήτησε ο Γερμανός Καγκελάριος Όλαφ Σολτς στην τηλεφωνική επικοινωνία που είχε – δάρκειας περίπου μίας ώρας – με τον Ρώσο Πρόεδρο Βλάντιμιρ Πούτιν, διάρκειας μιας ώρας, για πρώτη φορά μετά τον Δεκέμβριο του 2022, όπως μετέδωσαν γερμανικά μέσα ενημέρωσης.
Για νέα εδαφική πραγματικότητα που θα πρέπει να τηρηθεί κάνει λόγο το Κρεμλίνο ενώ επαναλαμβάνει την πρόθεση για τα περί διευθέτησης της σύγκρουσης.
Ο Όλαφ Σολτς έκανε σχετική ανάρτηση στον λογαριασμό του στο «Χ», σχετικα με την συνομιλία που είχε με τον Βλάντιμιρ Πούτιν, την ίδια στιγμή που ο ρωσικός στρατός ετοιμάζει αντεπίθεση μεγάλης κλίμακας στο Κουρσκ με την υποστήριξη στρατευμάτων από την Βόρεια Κορέα.
I spoke to President Putin on the phone and called on him to end the Russian war of aggression against Ukraine and to withdraw his troops. Russia must show willingness to negotiate with Ukraine – with the aim of achieving a just and lasting peace. pic.twitter.com/zsfdgfeOfN
— Bundeskanzler Olaf Scholz (@Bundeskanzler) November 15, 2024
Ο καγκελάριος «καταδίκασε τον επιθετικό πόλεμο της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας και κάλεσε τον Πρόεδρο Πούτιν να τον τερματίσει και να αποσύρει τα στρατεύματά του», επισημαίνεται στην ανακοίνωση. Ο Όλαφ Σολτς «προέτρεψε την Ρωσία να εμφανιστεί πρόθυμη για διαπραγμάτευση με την Ουκρανία με στόχο μια δίκαιη και διαρκή ειρήνη, ενώ τόνισε την «αδιαφιλονίκητη αποφασιστικότητα της Γερμανίας να υποστηρίξει την Ουκρανία στην άμυνά της ενάντια στη ρωσική επιθετικότητα για όσο διάστημα χρειαστεί».
Η ανακοίνωση του Κρελίνου
Το Κρεμλίνο επιβεβαίωσε, από την πλευρά του, νωρίτερα, το τηλεφώνημα μεταξύ του Πούτιν και του Σολτς, λέγοντας ότι πραγματοποιήθηκε «με πρωτοβουλία της γερμανικής πλευράς».
«Πραγματοποιήθηκε λεπτομερής και ειλικρινής ανταλλαγή απόψεων για την κατάσταση στην Ουκρανία», αναφέρεται σε ανακοίνωση.
«Ο Βλαντιμίρ Πούτιν υπενθύμισε ότι η τρέχουσα κρίση είναι άμεσο αποτέλεσμα της μακροχρόνιας επιθετικής πολιτικής του ΝΑΤΟ που αποσκοπεί στη δημιουργία ενός αντιρωσικού φράγματος στο ουκρανικό έδαφος, ενώ αγνοεί τα συμφέροντα της χώρας μας στον τομέα της ασφάλειας και καταπατά τα δικαιώματα των ρωσόφωνων κατοίκων».
Υποστήριξε επίσης ότι ο Πούτιν ήταν πρόθυμος να επαναλάβει τις διαπραγματεύσεις για μια ειρηνευτική συμφωνία.
«Όσον αφορά τις προοπτικές για μια πολιτική διευθέτηση της σύγκρουσης, ο Ρώσος πρόεδρος σημείωσε ότι η ρωσική πλευρά ποτέ δεν αρνήθηκε και παραμένει ανοιχτή στην επανάληψη των διαπραγματεύσεων που διακόπηκαν από το καθεστώς του Κιέβου», αναφέρεται.
Tass: Συμφώνησαν να μείνουν σε επαφή Πούτιν-Σόλτς – Η ηγεσία της ΕΕ και του ΝΑΤΟ θα ενημερωθούν για την συνομιλία
Να διατηρήσουν ανοιχτό το δίαυλο επικοινωνίας συμφώνησαν ο Γερμανός καγκελάριος και ο Ρώσος πρόεδρος στη διάρκεια της επικοινωνίας του, σύμφωνα με πηγή της γερμανικής κυβέρνησης, που μίλησε στο Πρακτορείο TASS.
Όπως ανέφερε η συγκεκριμένη πηγή, «ο καγκελάριος και ο Ρώσος πρόεδρος συμφώνησαν να παραμείνουν σε επαφή από εδώ και πέρα», προσθέτοντας πως «η γερμανική κυβέρνηση θα διασφαλίσει ότι οι σύμμαχοι και οι εταίροι, καθώς και η ηγεσία της ΕΕ και του ΝΑΤΟ θα ενημερωθούν», εντείνοντας την αίσθηση ότι η ατζέντα της συνομιλίας επεκτάθηκε σε θέματα πέραν των διμερών.
Επιπλέον, ο Γερμανός Καγκελάριος φέρεται να εξέφρασε την ανησυχία του για αναφορές σχετικά με τυχόν ανάπτυξη βορειοκορεατών στρατιωτικών στη Ρωσία, η οποία δύναται να οδηγήσει σε «σημαντική κλιμάκωση και επέκταση της σύγκρουσης», κατά τον Καγκελάριο.
