Ο πρόεδρος της Ουκρανίας Βολοντίμιρ Ζελένσκι δήλωσε ότι η Κριμαία, η οποία προσαρτήθηκε από τη Ρωσία το 2014, θα πρέπει πιθανώς να επιστρέψει στην Ουκρανία μέσω διπλωματικών διαύλων. Σε συνέντευξή του στο Fox News, που μεταδόθηκε χθες, ο Ζελένσκι ανέφερε ότι η χώρα του δεν μπορεί να αντέξει τις απώλειες που θα απαιτούνταν για να ανακτηθεί στρατιωτικά η στρατηγικής σημασίας χερσόνησος της Μαύρης Θάλασσας.
Αν και απέκλεισε την ιδέα της εκχώρησης εδαφών που βρίσκονται υπό τον έλεγχο των ρωσικών δυνάμεων —που καλύπτουν περίπου το 20% της ουκρανικής επικράτειας—, υπογράμμισε ότι το Κίεβο «δεν μπορεί νομικά να αναγνωρίσει οποιαδήποτε κατεχόμενη περιοχή της Ουκρανίας ως ρωσικό έδαφος».
«Είχα ήδη αναφέρει πως είμαστε διατεθειμένοι να ανακτήσουμε την Κριμαία με διπλωματικά μέσα», είπε ο κ. Ζελένσκι μέσω διερμηνέα στο Fox News. «Δεν μπορούμε να σπαταλήσουμε δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους μας, να χαθούν για να πάρουμε πίσω την Κριμαία (…) Δεν ισχύει πως δεν θα μπορούσαμε να την πάρουμε πίσω με το όπλο στο χέρι», αλλά «αντιλαμβανόμαστε πως η Κριμαία μπορεί να ανακτηθεί με διπλωματικά μέσα».
