Η αυστραλιανή κυβέρνηση προχώρησε στην υιοθέτηση μιας νομοθεσίας που απαγορεύει τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από άτομα κάτω των 16 ετών. Η απόφαση αυτή, η οποία επιβεβαιώθηκε από το κοινοβούλιο, προήλθε ύστερα από μια σύντομη έρευνα που εξέτασε 15.000 υποβολές. Οι υποστηρικτές της νομοθεσίας θεωρούν ότι αυτή είναι απαραίτητη για την προστασία των νέων από επιβλαβές περιεχόμενο.
Η Meta κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι έδρασε βιαστικά, αγνοώντας σημαντικά δεδομένα και τις φωνές των νέων. Ο εκπρόσωπος της εταιρείας εξέφρασε ανησυχίες για την εφαρμογή της απαγόρευσης, ενώ άλλες εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης δήλωσαν ότι θα συμμορφωθούν υπό την απειλή μεγάλων προστίμων. Από την άλλη πλευρά, πολιτικοί και υποστηρικτές της ψυχικής υγείας προειδοποιούν ότι η νομοθεσία μπορεί να περιθωριοποιήσει τους νέους, ενώ η Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων τόνισε ότι μπορεί να παραβιάσει τα δικαιώματά τους.
Η απόφαση της Αυστραλίας προσελκύει την προσοχή άλλων χωρών, με πολιτικούς από το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία να εκφράζουν ενδιαφέρον να ακολουθήσουν παρόμοια μέτρα. Ωστόσο, η αναγκαία ισορροπία ανάμεσα στην προστασία των νέων και την ελευθερία της έκφρασης παραμένει στο επίκεντρο των συζητήσεων.
