Στον απόηχο της απομάκρυνσης του Μπασάρ Αλ-Άσαντ από τη Συρία και την κατάληψη της Δαμασκού, οι αντάρτες ετοιμάζονται να δημιουργήσουν το νέο κυβερνητικό σχήμα στη Συρία. Ο κύριος διοικητής των ανταρτών, Αχμέτ Αλ-Σαραά, πιο γνωστός ως Αμπού Μοχάμεντ αλ-Γκολάνι, συναντήθηκε με τον πρωθυπουργό του καθεστώτος Άσαντ, Μοχάμεντ Τζαλάλι, και τον αντιπρόεδρο Φαϊζάλ Μεκντάντ, για να συζητήσουν τη μεταβατική κυβέρνηση. Ο Τζαλάλι δήλωσε ότι η παράδοση μπορεί να διαρκέσει μέρες για να ολοκληρωθεί.
«Θέλουμε το κράτος και οι δυνάμεις ασφαλείας να είναι επικεφαλής», δήλωσε ο Φιρντούς Ομάρ, ένας μαχητής που σκοπεύει να ξαναρχίσει τη γεωργία στην επαρχιακή Ιντλίμπ. «Θα δημοσιοποιήσουμε μια λίστα που περιλαμβάνει τα ονόματα των υψηλότερων αξιωματούχων που εμπλέκονται στα βασανιστήρια του συριακού λαού», ανέφερε ο Γκολάνι σε δήλωσή του. «Θα προσφερθούν ανταμοιβές σε όσους θα παράσχουν πληροφορίες για ανώτερους αξιωματικούς του στρατού και της ασφάλειας που εμπλέκονται σε εγκλήματα πολέμου».
«Οι Σύροι ανυπομονούν να εγκαθιδρύσουν ένα κράτος ελευθερίας, ισότητας, κράτους δικαίου και δημοκρατίας. Θα ενώσουμε τις προσπάθειες για να ανοικοδομήσουμε τη χώρα μας, να ξαναχτίσουμε ό,τι καταστράφηκε και να δημιουργήσουμε ένα καλύτερο μέλλον για τη Συρία», δήλωσε ο πρέσβης της Συρίας στον ΟΗΕ.
Ρωσία και ΗΠΑ παρακολουθούν στενά
Η Ρωσία, η οποία υποστήριζε επί 13 χρόνια τον Άσαντ, φαίνεται να χάνει τον έλεγχο της Συρίας. Ο Ρώσος πρεσβευτής στον ΟΗΕ, Βασίλι Νεμπένζια, δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι όλοι αιφνιδιάστηκαν.
«Αυτή είναι μια απίστευτη στιγμή για τον συριακό λαό», δήλωσε στη Νέα Υόρκη ο αναπληρωτής πρεσβευτής των ΗΠΑ στον ΟΗΕ, Ρόμπερτ Γουντ. «Τώρα είμαστε πραγματικά συγκεντρωμένοι στην προσπάθεια να δούμε πού πηγαίνει η κατάσταση. Μπορεί να υπάρξει μια κυβερνητική αρχή στη Συρία που να σέβεται τα δικαιώματα και την αξιοπρέπεια του συριακού πληθυσμού;».
Οι ΗΠΑ αναζητούν τρόπους για να εμπλακούν με ομάδες ανταρτών της Συρίας και προσεγγίζουν εταίρους στην περιοχή, όπως η Τουρκία, για να ξεκινήσουν άτυπη διπλωματία, σύμφωνα με δηλώσεις της Ουάσιγκτον.

Χαρά και… βομβαρδισμοί
Τα πρακτορεία ειδήσεων ανά τον κόσμο δείχνουν εικόνες με τον λαό της Συρίας να πνίγεται στη χαρά μετά τη φυγή του Άσαντ. Ωστόσο, τα πράγματα στη χώρα δεν είναι ρόδινα. Το Ισραήλ, η Τουρκία και οι ΗΠΑ συνέχισαν τους βομβαρδισμούς με σκοπό «να διαφυλάξουν τα συμφέροντά τους». Οι ΗΠΑ επιτέθηκαν σε στόχους του Ισλαμικού Κράτους, διαμηνύοντας ότι δεν θα του επιτρέψουν να ανασυνταχθεί μετά την πτώση του καθεστώτος Άσαντ.
Το Ισραήλ επιβεβαίωσε επίσης ότι έστειλε δυνάμεις στην ουδέτερη ζώνη πέρα από τα κατεχόμενα από το Ισραήλ Υψίπεδα του Γκολάν και σε πρώην συριακές στρατιωτικές θέσεις στο όρος Ερμών, σε αυτό που περιέγραψε ως «προσωρινό μέτρο».
Η Τουρκία, ακολουθώντας την πάγια τακτική της, βομβάρδισε τα βόρεια εδάφη της Συρίας που ελέγχουν οι Κούρδοι. Ο Τούρκος πρόεδρος, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ωστόσο, επέμεινε ότι η Τουρκία δεν ενδιαφέρεται να επεκτείνει την εμβέλειά της στη Συρία, παρά την υποστήριξή της στους Σύρους αντάρτες. «Η Τουρκία δεν έχει βλέψεις στα εδάφη οποιασδήποτε άλλης χώρας», δήλωσε ο Ερντογάν. «Ο μόνος στόχος των διασυνοριακών μας επιχειρήσεων είναι να σώσουμε την πατρίδα μας από τις τρομοκρατικές επιθέσεις», πρόσθεσε.
