Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ΕΔΑΔ) καταδίκασε την Αρμενία για την αποτυχία των αρχών της να ανταποκριθούν σε ομοφοβικά δημοσιεύματα.
Δεκατέσσερις Αρμένιοι ακτιβιστές, δημοσιογράφοι και ερευνητές που εργάζονται για τα ανθρώπινα δικαιώματα, περιλαμβανομένων των δικαιωμάτων της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, είχαν προσφύγει στο Δικαστήριο στο Στρασβούργο.
Η υπόθεση αφορούσε άρθρο που δημοσιεύθηκε το 2014 στην εφημερίδα Iravunk («Νόμος»), με τίτλο: «Υπηρετούν τα συμφέροντα του διεθνούς ομοφυλοφιλικού λόμπι: η μαύρη λίστα των εχθρών του έθνους και του κράτους». Το κείμενο κατηγορούσε ακτιβιστές για «προώθηση των δικαιωμάτων των ομοφυλοφίλων», επιτέθηκε στη Eurovision και χαρακτήρισε τη νικήτρια της Eurovision 2014, Κοντσίτα Βουρστ, ως «σκουπίδι της ανθρωπότητας». Επιπλέον, το άρθρο παρείχε συνδέσμους προς τα προφίλ των εναγόντων στο Facebook.
Οι ενάγοντες προσπάθησαν να διεκδικήσουν αποζημίωση στα αρμενικά δικαστήρια, αλλά χωρίς επιτυχία, γεγονός που τους οδήγησε να απευθυνθούν στο ΕΔΑΔ.
Το Δικαστήριο έκρινε ότι παραβιάστηκε το Άρθρο 8 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (δικαίωμα στην ιδιωτική και οικογενειακή ζωή) σε συνδυασμό με το Άρθρο 14 (απαγόρευση διακρίσεων).
Η Αρμενία υποχρεούται να καταβάλει 2.000 ευρώ σε κάθε ενάγοντα για ηθική βλάβη και 1.067 ευρώ για τα δικαστικά έξοδα συνολικά.
