Μεσολαβητές εκφράζουν ανησυχίες για την επικείμενη κατάρρευση της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας, σύμφωνα με δύο πηγές από τις αιγυπτιακές υπηρεσίες ασφαλείας. Η Χαμάς κατηγορεί το Ισραήλ ότι δεν έχει την πρόθεση να τηρήσει σοβαρά τους όρους της συμφωνίας.
Νωρίτερα, είχε προηγηθεί η ανακοίνωση εκπροσώπου της τρομοκρατικής οργάνωσης της Χαμάς για την «αναβολή μέχρι νεωτέρας» της προγραμματισμένης για το Σάββατο (10/02) απελευθέρωσης ομήρων.
Οι τρομοκράτες της Χαμάς είπαν ότι δεν ισχύουν πλέον οι εγγυήσεις που έδωσαν οι ΗΠΑ για την κατάπαυση του πυρός, δεδομένου ότι ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ σχεδιάζει να εκτοπίσει τους Παλαιστίνιους από τη Λωρίδα της Γάζας.
Οι μεσολαβητές ανέβαλαν τις συνομιλίες μέχρι να υπάρξει μιας σαφής ένδειξη ότι η Ουάσινγκτον σκοπεύει να συνεχίσει την εφαρμογή της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός σε φάσεις.
Η πλήρης δήλωση των τρομοκρατών της Χαμάς
«Τις τελευταίες τρεις εβδομάδες, η ηγεσία της αντίστασης παρακολούθησε τις παραβιάσεις του εχθρού και την αποτυχία του να συμμορφωθεί με τους όρους της συμφωνίας.
Αυτς οι παραβιάσεις περιλαμβάνουν την καθυστέρηση της επιστροφής των εκτοπισμένων στη βόρεια Γάζα, τη στοχοποίησή τους με βομβαρδισμούς και πυρά σε διάφορες περιοχές της Λωρίδας και την αποτυχία να επιτραπεί η είσοδος ανθρωπιστικής βοήθειας σε όλες τις συμφωνημένες μορφές της.
Εν τω μεταξύ, η αντίσταση έχει τηρήσει πλήρως τις δεσμεύσεις της.
Κατά συνέπεια, η απελευθέρωση των κρατουμένων, η οποία είχε προγραμματιστεί για το Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2025, θα αναβληθεί μέχρι νεωτέρας, εν αναμονή της συμμόρφωσης του εχθρού και της αναδρομικής εκπλήρωσης των υποχρεώσεων των προηγούμενων εβδομάδων.
Νωρίτερα, ο εκπρόσωπος της Χαμάς, Άμπου Ουμπάιντα, είπε ότι το Ισραήλ παραβιάζει τη συμφωνία, καθυστερώντας την επιστροφή των Παλαιστινίων στη βόρεια Γάζα, στοχοθετώντας Παλαιστίνιους με βομβαρδισμούς και πυρά και εμποδίζει την είσοδο ανθρωπιστικής βοήθειας στον θύλακα.
Επαναβεβαιώνουμε τη δέσμευσή μας στους όρους της συμφωνίας, εφόσον η κατοχή τους τηρεί».
