Αποκαλυπτικό δημοσίευμα των Financial Times αναφέρεται στην παρασκηνιακή επαφή που έχει αναπτυχθεί το τελευταίο διάστημα ανάμεσα σε Ουάσιγκτον και Μόσχα. Μάλιστα όπως τονίζεται οι δύο πλευρές έχουν ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας ενώ δεν αποκλείεται να έχουν συμφωνήσει στην επανεκκίνηση του αγωγού Nord Stream 2 με τη στήριξη Αμερικανών επενδυτών. Σύμφωνα με πληροφορίες η συμφωνία που θα αλλάξει εκ νέου το ενεργειακό παιχνίδι στην Ευρώπη «τρέχει» σύμφωνα με την εφημερίδα ένας πρώην κατάσκοπος της Στάζι και στενός φίλος του Βλαντίμιρ Πούτιν. Πρόκειται για τον Ματίας Βάρνιγκ, ο οποίος μέχρι το 2023 διηύθυνε τη μητρική εταιρεία του Nord Stream 2 για τον ελεγχόμενο από το Κρεμλίνο γίγαντα φυσικού αερίου Gazprom. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι το σχέδιο του Βάρνιγκ, που έχει ξεκινήσει να υλοποιείται πριν την επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ περιελάμβανε την προσέγγιση της ομάδας του Αμερικανού προέδρου μέσω επιχειρηματιών των ΗΠΑ, ξεδιπλώνεται ουσιαστικά στο πλαίσιο της μεσολάβησης για τον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία και την παράλληλη εμβάθυνση των οικονομικών δεσμών μεταξύ των ΗΠΑ και της Ρωσίας. Κατά Αμερικανούς αξιωματούχους που επικαλούνται οι Financial Times, ορισμένα εξέχοντα στελέχη της κυβέρνησης Τραμπ γνωρίζουν την πρωτοβουλία για την προσέλκυση Αμερικανών επενδυτών και τη βλέπουν ως μέρος της προσπάθειας για την ανοικοδόμηση των σχέσεων με τη Μόσχα. Όπως υποστηρίζει η εφημερίδα, επικαλούμενη ένα πρόσωπο με άμεση γνώση των συνομιλιών, μια κοινοπραξία επενδυτών υπό την ηγεσία των ΗΠΑ έχει καταρτίσει ήδη το περίγραμμα της συμφωνίας.
Ανώτεροι αξιωματούχοι της ΕΕ ενημερώθηκαν για την πορεία των ρωσοαμερικανικών συζητήσεων για τον Nord Stream 2 τις τελευταίες εβδομάδες και δεν κρύβουν την έντονη ανησυχία τους. Όπως είναι γνωστό, ένας από τους δύο αγωγούς του Nord Stream 2 ανατινάχθηκε σε επιθέσεις δολιοφθοράς τον Σεπτέμβριο του 2022, οι οποίες κατέστρεψαν και τους δύο αγωγούς του παλαιότερου αδελφού έργου Nord Stream 1. Ο άλλος αγωγός Nord Stream 2, ο οποίος έχει ετήσια χωρητικότητα 27,5 δισ. κυβικών μέτρων φυσικού αερίου, είναι άθικτος αλλά δεν έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ. Το σχέδιο για την επανεκκίνηση του αγωγού Nord Streem 2 θα έδινε θεωρητικά στις ΗΠΑ μια τεράστια επιρροή σε ότι τον ενεργειακό εφοδιασμό της Ευρώπης, ανέφεραν στην εφημερίδα Ευρωπαίοι αξιωματούχοι καθώς οι χώρες της ΕΕ προχώρησαν στον τερματισμό της εξάρτησής τους από το ρωσικό φυσικό αέριο μετά την εισβολή. Σε κάθε περίπτωση πάντως τα εμπόδια για την υλοποίησή του είναι ακόμη πολλά και σημαντικά. Θα απαιτούσε από τις ΗΠΑ να άρουν τις κυρώσεις κατά της Ρωσίας, από τη Ρωσία να συμφωνήσει να συνεχίσει τις πωλήσεις που διέκοψε κατά τη διάρκεια του πολέμου και από τη Γερμανία να επιτρέψει τη ροή του φυσικού αερίου προς κάθε πιθανό αγοραστή στην Ευρώπη. «Οι ΗΠΑ θα έλεγαν: «Λοιπόν, τώρα η Ρωσία θα είναι αξιόπιστη, επειδή οι αξιόπιστοι Αμερικανοί είναι στη μέση»», δήλωσε στην εφημερίδα ένας πρώην ανώτερος Αμερικανός αξιωματούχος, ο οποίος γνώριζε κάποιες από τις προσπάθειες σύναψης συμφωνίας. Οι Αμερικανοί επενδυτές θα εισέπρατταν «χρήματα για το τίποτα», πρόσθεσε.
