Το Ειδικό Δικαστήριο κατά της Διαφθοράς και του Οργανωμένου Εγκλήματος της Αλβανίας (SPAK) παρέλαβε τη μήνυση του ευρωβουλευτή Φρέντι Μπελέρη κατά της πρώην υπουργού Εξωτερικών, Όλτα Τζάτσκα, και του συζύγου της, επιχειρηματία Αρτάν Γκάτσι. Οι κατηγορίες αφορούν κατάχρηση εξουσίας, πλαστογραφία εγγράφων και ξέπλυμα χρήματος.
Αρχικά, ο εισαγγελέας του SPAK δεν είχε ασκήσει δίωξη εναντίον των δύο κατηγορουμένων, γεγονός που θεωρήθηκε ευνοϊκή μεταχείριση, ενώ η έρευνα είχε επικεντρωθεί στον πρώην δήμαρχο Χιμάρας, Γιώργο Γκόρο. Ο Φρέντι Μπελέρης, κατά την προεκλογική του εκστρατεία, είχε δεσμευτεί να αποτρέψει την παράνομη υφαρπαγή γης από τους ντόπιους.
Στο πλαίσιο της έρευνας, το SPAK δέσμευσε έκταση 5.512 τ.μ. στους Δρυμάδες, καθώς υπήρχαν υποψίες για πλαστογράφηση των εγγράφων ιδιοκτησίας. Ο Αρτάν Γκάτσι είχε αποκτήσει το καθεστώς του «στρατηγικού επενδυτή» μέσω της αμφισβητούμενης γης. Ο κάτοικος Μιχαλάκ Μπονιάκου είχε καταγγείλει ότι μέρος της γης του ανήκε, αλλά μεταβιβάστηκε παρανόμως στον Γκάτσι, ο οποίος σχεδίαζε την ανέγερση πολυτελούς θερέτρου.
Η μήνυση καταγγέλλει ότι ο τίτλος ιδιοκτησίας του Γκάτσι ήταν πλαστός και ότι η εγγραφή της έκτασης στο κτηματολόγιο εγκρίθηκε παράνομα από τον δήμαρχο Χιμάρας. Επιπλέον, η Τζάτσκα φέρεται να μην είχε δηλώσει σύγκρουση συμφερόντων, παρόλο που ο σύζυγός της επωφελήθηκε από το πρόγραμμα στρατηγικών επενδύσεων.
Το SPAK επιβεβαίωσε ότι η μεταβίβαση της γης εμπεριείχε παρανομίες, με σκοπό την ευνοϊκή μεταχείριση του επιχειρηματία. Η έρευνα συνεχίζεται, ενώ ο Φρέντι Μπελέρης επιμένει στη διερεύνηση των ευθυνών όλων των εμπλεκομένων.
