Ρωσία και ΗΠΑ συνεχίζουν τις διαβουλεύσεις στην Κωνσταντινούπολη για τις διπλωματικές αποστολές

Συνεχίζονται οι επαφές με φόντο την ψυχρότητα
9
Απρίλιος
2025

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Η Κωνσταντινούπολη φιλοξενεί σήμερα έναν νέο κύκλο συνομιλιών ανάμεσα σε αντιπροσωπείες των Ηνωμένων Πολιτειών και της Ρωσίας, με αποκλειστικό αντικείμενο την αποκατάσταση της λειτουργίας των διπλωματικών αποστολών των δύο χωρών.

Η συνάντηση πραγματοποιείται στο ρωσικό προξενείο της Κωνσταντινούπολης και αποτελεί τη συνέχεια ενός πρώτου γύρου διαβουλεύσεων που είχε διεξαχθεί στα τέλη Φεβρουαρίου και διήρκεσε πάνω από έξι ώρες. Τότε, οι δύο πλευρές είχαν επικεντρωθεί στην άρση γραφειοκρατικών και τεχνικών εμποδίων που δυσχεραίνουν τη λειτουργία των πρεσβειών σε Μόσχα και Ουάσινγκτον.

Επικεφαλής της ρωσικής αντιπροσωπείας είναι ο πρέσβης της Ρωσίας στις ΗΠΑ, Αλεξάντρ Νταρτσίεφ, ενώ την αμερικανική πλευρά εκπροσωπεί η υφυπουργός Εξωτερικών, Σονάτα Κόλτερ.

Σύμφωνα με το ρωσικό υπουργείο Εξωτερικών, στόχος των συνομιλιών είναι η επίλυση τεχνικών ζητημάτων που εμποδίζουν την ομαλή διπλωματική δραστηριότητα. Από αμερικανικής πλευράς, επισημάνθηκε πως οι συνομιλίες δεν περιλαμβάνουν ζητήματα που σχετίζονται με τον πόλεμο στην Ουκρανία ή με την ασφάλεια, τα οποία παραμένουν εκτός ατζέντας.

Όπως τόνισε εκπρόσωπος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ, οποιαδήποτε ουσιαστική βελτίωση στις σχέσεις ΗΠΑ–Ρωσίας μπορεί να εξεταστεί μόνο εφόσον υπάρξει πρόοδος στο ουκρανικό ζήτημα.

Η επιλογή της Κωνσταντινούπολης ως τόπου συνάντησης υπογραμμίζει τον ρόλο της Τουρκίας ως διαμεσολαβητή, σε μια περίοδο έντασης και περιορισμένων διπλωματικών διαύλων ανάμεσα στις δύο πλευρές.

Μουντιάλ 2026: Τα δάκρυα λύτρωσης του Νεϊμάρ

Ο Νεϊμάρ είπε ότι πήγε στα αποδυτήρια και ξέσπασε…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ