Ο Πάπας Φραγκίσκος εκμεταλλεύτηκε το χριστουγεννιάτικο μήνυμά του την Κυριακή για να θρηνήσει για τους «παγωμένους ανέμους του πολέμου» που πλήττουν την ανθρωπότητα και να κάνει μια παθιασμένη έκκληση για άμεσο τέλος του πολέμου στην Ουκρανία.
«O Ιησούς Χριστός αντιπροσωπεύει και την οδό της ειρήνης. Με την γέννηση, τα πάθη, τον θάνατο και την ανάσταση, άνοιξε τον δρόμο από έναν κόσμο κλειστό και καταπιεσμένο από την εχθρότητα και τον πόλεμο, σε έναν ανοικτό, ελεύθερο να ζήσει την αδελφοσύνη και την ειρήνη. Ας ακολουθήσουμε αυτό τον δρόμο!», τόνισε ο πάπας Φραγκίσκος, μιλώντας στους συγκεντρωμένους πιστούς, στην πλατεία του Αγίου Πέτρου.
Ο ποντίφικας, παράλληλα, στο χριστουγεννιάτικό μήνυμά του, αναφέρθηκε «στην Ουκρανία, και στους αδελφούς Ουκρανούς που ζουν τα Χριστούγεννα αυτά στο σκοτάδι, στο κρύο, ή μακριά από τα σπίτια τους» και ζήτησε από όσους διαθέτουν την αναγκαία εξουσία, να δραστηριοποιηθούν «για να σιγήσουν τα όπλα και να τελειώσει άμεσα ο παράλογος αυτός πόλεμος». «Δυστυχώς, κάποιοι προτιμούν να υπακούσουν σε άλλα δίκαια, τα οποία σχετίζονται με εγκόσμιες λογικές. Την φωνή, όμως, του νεογέννητου Ιησού, ποιός την ακούει;» διερωτήθηκε ο Φραγκίσκος.
«Την ημέρα αυτή των Χριστουγέννων, κατά την οποία μας αρέσει που συναντιόμαστε και πάλι γύρω από το γεμάτο τραπέζι, ας μείνει στραμμένο, το βλέμμα μας στην Βηθλεέμ, που σημαίνει “σπίτι του άρτου” και ας σκεφθούμε όλους του ανθρώπους που πεινούν -ιδίως τα παιδιά- ενώ κάθε ημέρα σπαταλιέται τεράστια ποσότητα τροφίμων και ξοδεύονται πόροι για αγορά όπλων», υπογράμμισε ο πάπας.
