Οι Ταξιαρχίες Ιζ αντ-Ντιν αλ-Κασάμ, η ένοπλη πτέρυγα της Χαμάς στη Γάζα, ανακοίνωσαν σήμερα ότι απελευθέρωσαν τον όμηρο του Ισραήλ, Ίνταν Αλεξάντερ, μετά από συμφωνία με τις ΗΠΑ και τον παρέδωσαν στον Ερυθρό Σταυρό, κάτι που ακόμα δεν έχει επιβεβαιώσει η ισραηλινή πλευρά.
Η Χαμάς σε ανακοίνωσή της δηλώνει ότι είναι έτοιμη για άμεσες συνομιλίες με το Ισραήλ για μια συνολική κατάπαυση του πυρός, ανταλλαγή Ισραηλινών ομήρων με Παλαιστίνιους κρατούμενος και ανοικοδόμηση της Γάζας.
Ο 21χρονος Αμερικανοϊσραηλινός όμηρος Ίνταν Αλεξάντερ υπηρετούσε σε επίλεκτη μονάδα των ισραηλινών ένοπλων δυνάμεων όταν πιάστηκε αιχμάλωτος από μαχητές της Χαμάς την 7η Οκτωβρίου 2023.
Ο 21χρονος Ίνταν Αλεξάντερ είναι ο μόνος εν ζωή αμερικανικής υπηκοότητας όμηρος που εξακολουθεί να κρατείται στη Γάζα. Απήχθη από τη Χαμάς κατά την επίθεσή της στο Ισραήλ, όταν υπηρετούσε στον ισραηλινό στρατό.
First image of released hostage Edan Alexander, surrounded by Hamas gunmen, as he was handed over to the Red Cross in Khan Younis, as aired on Al-Jazeera. https://t.co/9MLNkSTRjI pic.twitter.com/C4gm8xCTbM
— Ariel Oseran أريئل أوسيران (@ariel_oseran) May 12, 2025
Από την μεριά του, ο πρωθυπουργός του Ισραήλ Μπέντζαμιν Νετανιάχου αποφάσισε να στείλει αντιπροσωπεία στη Ντόχα του Κατάρ αύριο, Τρίτη, για διαπραγματεύσεις για τους ομήρους, ανακοινώθηκε σήμερα από το γραφείο του, και ενώ ο Ντόναλντ Τραμπ θα πραγματοποιήσει αυτή την εβδομάδα επίσκεψη στη Μέση Ανατολή.
Μετά τη συνάντηση με τον Αμερικανό απεσταλμένο για τη Μέση Ανατολή Στιβ Γουίτκοφ και τον πρέσβη Μάικ Χάκαμπι στην Ιερουσαλήμ, ο Νετανιάχου «έδωσε εντολή για την αποστολή αντιπροσωπείας για διαπραγματεύσεις αύριο Τρίτη στη Ντόχα», δήλωσε το γραφείο του σε ανακοίνωση που εξέδωσε λίγο πριν από την αναμενόμενη απελευθέρωση του Ισραηλινοαμερικανού ομήρου Ίνταν Αλεξάντερ από τη Χαμάς.
Η αντιπροσωπεία θα συζητήσει πρόταση που παρουσίασε ο Αμερικανός απεσταλμένος με στόχο την εξασφάλιση συμφωνίας για την απελευθέρωση των ομήρων.
