Ο Τραμπ αφήνει ανοιχτό το “χτύπημα” των ΗΠΑ στο Ιράν: «Μπορεί να επιτεθούμε στις πυρηνικές εγκαταστάσεις, μπορεί και όχι. Καλή τύχη αγιατολάχ Χαμενεΐ»

Μπορεί να το κάνω, μπορεί και όχι, τόνισε ο Αμερικανός πρόεδρος σε δηλώσεις του έξω από τον Λευκό Οίκο
18
Ιούνιος
2025
Αντίστροφη μέτρηση για ευρωπαϊκή απάντηση στους δασμούς Τραμπ

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Στο πλαίσιο εκδήλωσης στον Λευκό Οίκο, ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ αρχικά αναφέρθηκε στην πορεία της αμερικανικής οικονομίας, τα επιτόκια και το δημόσιο χρέος.

Ωστόσο δέχθηκε ερωτήσεις από δημοσιογράφους για την πορεία του πολέμου ανάμεσα στο Ισραήλ και στο Ιράν.

Σε ερώτηση για το αν οι ΗΠΑ είναι κοντά στο να χτυπήσουν πυρηνικές εγκαταστάσεις του Ιράν, ο Ντόναλντ Τραμπ απάντησε: «Δεν πιστεύετε σοβαρά ότι θα απαντήσω σε αυτήν την ερώτηση;» με τους δημοσιογράφους όμως να ρωτούν ξανά πότε ακριβώς μπορεί να γίνει μια τέτοια επίθεση.

Τότε ο Αμερικανός Πρόεδρος δήλωσε χαρακτηριστικά: «Δεν ξέρεις καν ότι θα το κάνω. Δεν ξέρεις. Μπορεί να το κάνω. Μπορεί και να μην το κάνω. Κανείς δεν ξέρει τι θα κάνω».

Ωστόσο, ο ίδιος πρόσθεσε στην συνέχεια: «Το Ιράν έχει πολλά προβλήματα και θέλει να διαπραγματευτεί. Και είπα, γιατί δεν διαπραγματευτήκατε μαζί μου πριν από όλο αυτόν τον θάνατο και την καταστροφή; Είπα στον κόσμο, γιατί δεν διαπραγματευτήκατε μαζί μου πριν από δύο εβδομάδες».

Ο πρόεδρος επανέλαβε επίσης μια θέση που έχει εκφράσει επανειλημμένα τις τελευταίες ημέρες, υποστηρίζοντας ότι η Τεχεράνη θα έπρεπε να είχε δείξει μεγαλύτερη διάθεση για διαπραγμάτευση πριν από την επίθεση του Ισραήλ.

Παράλληλα, αποκάλυψε ότι Ιρανοί διαπραγματευτές «υπονόησαν πως ίσως έρθουν στον Λευκό Οίκο» για συνομιλίες, αν και, όπως είπε, το εγχείρημα είναι «δύσκολο» καθώς  θεωρεί ότι «είναι πολύ αργά για συζητήσεις». «Υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ της παρούσας κατάστασης και της κατάστασης πριν από μια εβδομάδα».

Επίσης, δήλωσε ότι δεν είναι σίγουρος για το «πόσο καιρό» θα διαρκέσει η σύγκρουση, με την ιρανική αεροπορική άμυνα να έχει αποδεκατιστεί. «Δύο απλές λέξεις: άνευ όρων παράδοση», τόνισε χαρακτηριστικά. «Έχω κουραστεί».

Ο Αμερικανός Πρόεδρος αποκάλυψε ότι το Ιράν έχει επικοινωνήσει μαζί του και ότι μάλιστα «πρότειναν» να τον επισκεφτούν στον Λευκό Οίκο.

«Είχαν κακές προθέσεις, ξέρετε, εδώ και 40 χρόνια λένε θάνατος στην Αμερική, θάνατος στο Ισραήλ, θάνατος σε όποιον άλλον δεν τους άρεσε πουθενά», είπε χαρακτηριστικά ο Τραμπ και τόνισε: «Είναι φανατικοί. Ήταν νταήδες στο σχολείο, όμως τώρα δεν είναι πια νταήδες. Θα δούμε τι θα συμβεί».

Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ δήλωσε επίσης ότι «τίποτα δεν έχει τελειώσει» και ότι ο πόλεμος είναι «πολύ περίπλοκος» ενώ επισήμανε: «Δεν θα έλεγα ότι έχουμε κερδίσει κάτι ακόμα. Θα έλεγα ότι σίγουρα έχουμε κάνει μεγάλη πρόοδο. Και θα δούμε – η επόμενη εβδομάδα θα είναι πολύ σημαντική, ίσως λιγότερο από μία εβδομάδα, ίσως και λιγότερο».

«Καλή τύχη στον Αγιατολάχ Αλί Χαμενεΐ»

Σε άλλη ερώτηση δημοσιογράφου για το αν έχει να στείλει κάποιο μήνυμα στον Αγιατολάχ Αλί Χαμενεΐ, ο Τραμπ απάντησε: «Καλή τύχη, η υπομονή μας έχει ήδη εξαντληθεί, είχαν 60 μέρες να κάνουν κάτι και τελικά έκαναν λάθος, η χώρα τους είναι ερείπιο, με πολλούς νεκρούς».

Ακόμα, αποκάλυψε ότι μιλάει σχεδόν καθημερινά με τον Ισραηλινό Πρωθυπουργό, Μπέντζαμιν Νετανιάχου: «Είναι καλός άνθρωπος, τα πάει μια χαρά, του είπα να συνεχίσει την καλή δουλειά που κάνει».

Επίσης, τόνισε ότι ο Νετανιάχου έχει άδικη μεταχείριση, δεδομένου ότι είναι ηγέτης μιας χώρας σε εμπόλεμη κατάσταση.

Μέτσοβο: Έπεσε πυροσβεστικό ελικόπτερο στην λίμνη Aώου, τρεις τραυματίες

Συναγερμός έχει σημάνει στις αρχές καθώς πυροσβεστικό ελικόπτερο κατέπεσε…

ΜΙΔΑ: Τέλος στα αναδρομικά πρόστιμα του Ε9 – Πώς θα πληρώνεται ο ΕΝΦΙΑ από το 2027

Μια ανάσα πριν από την επίσημη ενεργοποίηση της νέας…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ