Πρώτη τηλεφωνική συνομιλία Πούτιν – Μακρόν μετά την εισβολή στην Ουκρανία – Στο τραπέζι Ουκρανία και Ιράν

Ο Γάλλος πρόεδρος ήταν ένας από τους τακτικούς συνομιλητές του Ρώσου προέδρου πριν από το ξέσπασμα του πολέμου
1
Ιούλιος
2025

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Ο πρόεδρος της Ρωσίας Βλαντίμιρ Πούτιν είχε την Τρίτη τηλεφωνική επικοινωνία διάρκειας δύο ωρών με τον πρόεδρο της Γαλλίας, Εμανουέλ Μακρόν.

Είναι η πρώτη επικοινωνία που είχαν οι δύο άνδρες από το 2022 όταν η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία. Ο Μακρόν ήταν ένας από τους τακτικούς συνομιλητές του Πούτιν πριν από το ξέσπασμα του πολέμου.

Οι περισσότεροι δυτικοί ηγέτες έχουν διακόψει τις σχέσεις με τον Βλαντιμίρ Πούτιν από την έναρξη της εισβολής στην Ουκρανία. Τον Νοέμβριο του 2024, ο Βλαντίμιρ Πούτιν εξέφρασε τη λύπη του που οι δυτικοί ηγέτες «σταμάτησαν να του τηλεφωνούν». Όπως πρόσθεσε: «Εάν κάποιος από αυτούς επιθυμεί να επαναλάβει τις επαφές, το έχω πει πάντα και θέλω να το επαναλάβω: δεν έχουμε τίποτα εναντίον του».

Από τη γαλλική πλευρά έγινε λόγος για την «αμέριστη υποστήριξη της Γαλλίας στην κυριαρχία και την εδαφική ακεραιότητα της Ουκρανίας».

Ζήτησε ακόμη και «να ισχύσει το συντομότερο δυνατό κατάπαυση του πυρός και να ξεκινήσουν διαπραγματεύσεις μεταξύ της Ουκρανίας και της Ρωσίας για μια σταθερή και μόνιμη διευθέτηση της σύγκρουσης», ανέφερε η γαλλική προεδρία σε δελτίο Τύπου.

Η ρωσική πλευρά κάνει λόγο για μια «ουσιαστική συζήτηση» και προσθέτει ότι οι δύο ηγέτες συζήτησαν για το Ιράν και το Ισραήλ, τις αμερικανικές επιθέσεις στις ιρανικές πυρηνικές εγκαταστάσεις, αλλά και για το Ουκρανικό, με το Κρεμλίνο να επισημαίνει ότι ο πόλεμος είναι αποτέλεσμα της δυτικής πολιτικής.

«Ο Πούτιν υπενθύμισε ότι η ουκρανική σύγκρουση είναι άμεση συνέπεια των πολιτικών των δυτικών κρατών, τα οποία για πολλά χρόνια αγνόησαν τα συμφέροντα ασφαλείας της Ρωσίας, δημιούργησαν αντιρωσικό έρεισμα στην Ουκρανία και ανέχθηκαν τις παραβιάσεις των δικαιωμάτων των ρωσόφωνων κατοίκων», αναφέρει το Κρεμλίνο.

Οι δυτικές χώρες, όπως πρόσθεσε ο Ρώσος πρόεδρος, ακολουθούν πολιτική που παρατείνει την πολεμική εμπλοκή και «τροφοδοτούν το καθεστώς του Κιέβου με σύγχρονα όπλα».

Τόνισε επίσης ότι η διευθέτηση στην Ουκρανία πρέπει να είναι συνολική, να εξαλείψει τις βαθύτερες αιτίες και να βασίζεται στην πραγματικότητα επί του εδάφους.

Επιπλέον, ο Ρώσος ηγέτης, «επιβεβαίωσε τις θεμελιώδεις προσεγγίσεις για πιθανές συμφωνίες, οι οποίες πρέπει να είναι συνολικές και μακροπρόθεσμες, να προβλέπουν την εξάλειψη των βαθύτερων αιτιών της ουκρανικής κρίσης και να βασίζονται στις νέες εδαφικές πραγματικότητες».

Οι πρόεδροι συζήτησαν επίσης την κατάσταση στη Μέση Ανατολή στο πλαίσιο της σύγκρουσης Ιράν-Ισραήλ και των αμερικανικών χτυπημάτων σε ιρανικές εγκαταστάσεις, αναφέρει το Κρεμλίνο.

Σημείωσαν τη σημασία του σεβασμού του δικαιώματος του Ιράν στην ειρηνική χρήση της πυρηνικής ενέργειας και της εκπλήρωσης των υποχρεώσεών του βάσει της Συνθήκης για τη Μη Διάδοση των Πυρηνικών Όπλων, μεταξύ της οποίας της συνεργασίας με τον IAEA.

Οι δύο πρόεδροι τάχθηκαν υπέρ της επίλυσης της κρίσης γύρω από το Ιράν και άλλων συγκρούσεων στην περιοχή μέσω της διπλωματίας. Συμφώνησαν να συνεχίσουν τις επαφές με σκοπό τον ενδεχόμενο συντονισμό των θέσεων σχετικά με τη διευθέτηση στη Μέση Ανατολή και σημείωσαν επίσης την ιδιαίτερη ευθύνη της Ρωσίας και της Γαλλίας ως μόνιμων μελών του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ για τη διατήρηση της ειρήνης και της ασφάλειας.

Συμφώνησαν τέλος να συνεχιστούν οι επαφές μεταξύ τους με σκοπό τον πιθανό συντονισμό των θέσεων.

Συναγερμός στο Λουτράκι: Μεγάλη φωτιά σε ξενοδοχείο στο κέντρο της πόλης – Φόβοι για εγκλωβισμένους

Σε κατάσταση κόκκινου συναγερμού βρίσκεται το Λουτράκι το βράδυ…

Πράγα: Το Συνταγματικό Δικαστήριο δικαιώνει τον πρόεδρο Πετρ Πάβελ για τη σύνοδο του ΝΑΤΟ

ΣΤο ανώτατο δικαστικό όργανο εξέδωσε κατεπείγουσα διαταγή, υποχρεώνοντας την…

Ο Κεμ Μπιρτς στον Άρη για δύο χρόνια

 Η ομάδα της Θεσσαλονίκης ήρθε σε πλήρη συμφωνία με…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ