Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν θα ταξιδέψει αύριο στην Ουάσινγκτον, όπου θα σταθεί στο πλευρό του Ουκρανού προέδρου Βολοντίμιρ Ζελένσκι στη συνάντηση με τον Ντόναλντ Τραμπ και άλλους Ευρωπαίους ηγέτες στον Λευκό Οίκο.
Η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν γνωστοποίησε ότι αύριο θα μεταβεί στον Λευκό Οίκο για να συμμετάσχει στη συνάντηση του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Ουκρανό πρόεδρο Βολοντίμιρ Ζελένσκι και άλλους Ευρωπαίους ηγέτες. Όπως αποκάλυψε με ανάρτησή της στο «Χ», η παρουσία της αποτελεί ανταπόκριση σε πρόσκληση του Ζελένσκι.
Το πρόγραμμα πριν την Ουάσινγκτον
Σήμερα το απόγευμα η φον ντερ Λάιεν θα υποδεχθεί τον Ουκρανό πρόεδρο στις Βρυξέλλες. Οι δύο ηγέτες θα συμμετάσχουν στη συνάντηση της «Συμμαχίας των Προθύμων» μέσω τηλεδιάσκεψης, προτού αναχωρήσουν για τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Η σημασία της συνάντησης
Η παρουσία της Προέδρου της Κομισιόν στην Ουάσινγκτον αναμένεται να δώσει ευρωπαϊκή βαρύτητα στις συνομιλίες, που πραγματοποιούνται σε μια κρίσιμη συγκυρία για το μέλλον της Ουκρανίας και την πορεία του πολέμου. Αν και η φον ντερ Λάιεν δεν αποκάλυψε ποιοι άλλοι Ευρωπαίοι ηγέτες θα βρεθούν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, οι πληροφορίες δείχνουν ότι αναμένεται υψηλή συμμετοχή.
This afternoon, I will welcome @ZelenskyyUa in Brussels.
Together, we will participate in the Coalition of Willing VTC.
At the request of President Zelenskyy, I will join the meeting with President Trump and other European leaders in the White House tomorrow.
— Ursula von der Leyen (@vonderleyen) August 17, 2025
Ευρωπαϊκά «αντίβαρα» στη συνάντηση Ζελένσκι – Τραμπ
Σύμφωνα με το Politico, η Ευρώπη σχεδιάζει να στείλει ισχυρούς συμμάχους του Κιέβου στην Ουάσινγκτον για να στηρίξουν τον Ζελένσκι στη συνάντησή του με τον Ντόναλντ Τραμπ. Στο επίκεντρο βρίσκεται ο Φινλανδός πρόεδρος Αλεξάντερ Στουμπ, ένας από τους πιο αγαπημένους συνομιλητές του Τραμπ, ο οποίος θεωρείται ότι μπορεί να μεσολαβήσει ώστε να αποφευχθούν εντάσεις και να διασφαλιστεί ότι η Ευρώπη θα παραμείνει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Παράλληλα, στο τραπέζι βρίσκεται και το όνομα του νέου γ.γ. του ΝΑΤΟ, Μαρκ Ρούτε, που διατηρεί στενές σχέσεις με τον Αμερικανό πρόεδρο, ενώ οι Ευρωπαίοι ανησυχούν για επανάληψη μιας «ενέδρας» όπως αυτή που είχε εκτροχιάσει τις σχέσεις ΗΠΑ–Ουκρανίας τον περασμένο Φεβρουάριο.
