Ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Μάρκο Ρούμπιο, μίλησε την Κυριακή (17/08) σε τρία μεγάλα αμερικανικά δίκτυα, αναφερόμενος στην πρόοδο που σημειώθηκε στη συνάντηση του Ντόναλντ Τραμπ με τον Βλαντιμίρ Πούτιν στην Αλάσκα. Ο Ρούμπιο παραδέχτηκε ότι, παρότι υπάρχει πρόοδος, μια ειρηνευτική συμφωνία για την Ουκρανία «δεν είναι ακόμη κοντά».
Η ανάγκη για αμοιβαίες παραχωρήσεις
Σύμφωνα με τον Αμερικανό ΥΠΕΞ, καμία πλευρά δεν μπορεί να περιμένει πλήρη επικράτηση. «Δεν μπορείς να έχεις ειρηνευτική συμφωνία χωρίς αμοιβαίες παραχωρήσεις. Διαφορετικά, αυτό ονομάζεται παράδοση», τόνισε, σημειώνοντας ότι τόσο η Ρωσία όσο και η Ουκρανία θα πρέπει να υποχωρήσουν σε σημεία ώστε να υπάρξει ουσιαστική κατάπαυση του πυρός.
Η προειδοποίηση για κυρώσεις
Παράλληλα, ο Ρούμπιο άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο νέων κυρώσεων σε βάρος της Ρωσίας, αν οι διαπραγματεύσεις δεν καταλήξουν σε απτά αποτελέσματα. «Στο τέλος, αν δεν μπορέσουμε να καταλήξουμε σε συμφωνία, θα υπάρξουν συνέπειες», ανέφερε μιλώντας στο NBC, ενώ ξεκαθάρισε πως οι υφιστάμενες κυρώσεις θα παραμείνουν ενεργές.
Ο ρόλος της Ευρώπης και η Ουάσινγκτον
Η αυριανή συνάντηση στον Λευκό Οίκο, παρουσία του Βολοντίμιρ Ζελένσκι και Ευρωπαίων ηγετών, θεωρείται κρίσιμη για να φανεί αν υπάρχει περιθώριο ουσιαστικής προόδου. Ο Ρούμπιο απέρριψε τον ισχυρισμό ότι οι Ευρωπαίοι ηγέτες πηγαίνουν για να «προστατεύσουν» τον Ζελένσκι, τονίζοντας ότι η αμερικανική πλευρά τούς κάλεσε στο πλαίσιο της στενής συνεργασίας.
«Η προθεσμία είναι το συντομότερο δυνατόν»
Κλείνοντας τις δηλώσεις του, ο Αμερικανός ΥΠΕΞ ξεκαθάρισε ότι στόχος της Ουάσινγκτον είναι να τελειώσει ο πόλεμος το ταχύτερο δυνατό. «Θέλουμε αυτός ο πόλεμος να τελειώσει άμεσα. Αν δεν τα καταφέρουμε, τότε θα πρέπει να υπάρξουν περαιτέρω μέτρα απέναντι στη Μόσχα», υπογράμμισε, αφήνοντας να εννοηθεί ότι οι διαπραγματεύσεις θα συνεχιστούν μεν, αλλά υπό την πίεση πιθανών νέων κυρώσεων.
