Νέες αιχμές κατά των δυτικών χωρών εξαπέλυσε ο Ρώσος υπουργός Εξωτερικών, Σεργκέι Λαβρόφ, κατηγορώντας τες ότι επιχειρούν να ακυρώσουν τις προσπάθειες ειρηνευτικής προσέγγισης που βρίσκονται σε εξέλιξη. Απαντώντας σε ερώτηση για την απειλή νέων κυρώσεων εις βάρος της Ρωσίας, προειδοποίησε ότι πρόκειται για «απόπειρα καταστρατήγησης της διαδικασίας που ξεκίνησαν οι πρόεδροι Πούτιν και Τραμπ».
«Ελπίζουμε ότι αυτές οι προσπάθειες θα αποτύχουν», πρόσθεσε, στέλνοντας σαφές μήνυμα προς Ουάσιγκτον και Βρυξέλλες.
Η μεσολάβηση Τραμπ και οι συναντήσεις κορυφής
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ έχει αναλάβει πρωτοβουλία για τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία, με πιο πρόσφατη κίνηση τη συνάντηση κορυφής με τον Βλαντίμιρ Πούτιν στις 15 Αυγούστου στην Αλάσκα. Ακολούθησε, τρεις ημέρες μετά, υποδοχή στον Λευκό Οίκο του Ουκρανού προέδρου Βολοντίμιρ Ζελένσκι, παρουσία Ευρωπαίων ηγετών.
Ωστόσο, παρά τις εντατικές διαβουλεύσεις, οι θέσεις Ρωσίας και Ουκρανίας παραμένουν εκ διαμέτρου αντίθετες.
Ο πόλεμος σε αδιέξοδο
Σχεδόν τριάμισι χρόνια μετά την εισβολή της Ρωσίας, η Μόσχα εξακολουθεί να ελέγχει περίπου το 20% της ουκρανικής επικράτειας, συμπεριλαμβανομένης της Κριμαίας, που είχε προσαρτηθεί ήδη από το 2014. Οι δύο πλευρές αλληλοκατηγορούνται ότι εμποδίζουν οποιαδήποτε πιθανή συνάντηση κορυφής, με αποτέλεσμα το διπλωματικό αδιέξοδο να παρατείνεται.
Το τελεσίγραφο του Τραμπ
Μέσα σε αυτό το κλίμα, ο Ντόναλντ Τραμπ έδωσε νέο τόνο, δηλώνοντας την Παρασκευή ότι αφήνει «περιθώριο δύο εβδομάδων» προτού αποφασίσει την επόμενη στρατηγική του απέναντι στη σύγκρουση. Το μήνυμα του Λευκού Οίκου δείχνει ότι η Ουάσιγκτον πιέζει για απτά βήματα, αλλά η Μόσχα επιμένει πως η μπάλα βρίσκεται στο γήπεδο της Ουκρανίας και των δυτικών συμμάχων της.
