Μήνυμα προς τη Χαμάς έστειλε ο Ισραηλινός πρωθυπουργός Μπενιαμίν Νετανιάχου, μιλώντας στο Fox News, ενόψει της αυριανής του συνάντησης με τον πρόεδρο των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ. Στο πλαίσιο του ειρηνευτικού σχεδίου 21 σημείων της Ουάσινγκτον, ο Νετανιάχου ξεκαθάρισε ότι το Ισραήλ θα επέτρεπε στους ηγέτες της Χαμάς να εγκαταλείψουν με ασφάλεια τη Γάζα, υπό τον όρο ότι θα τερματίσουν τον πόλεμο και θα απελευθερώσουν όλους τους ομήρους.
Οι δηλώσεις Νετανιάχου
Ο Ισραηλινός πρωθυπουργός τόνισε:
«Αν οι ηγέτες της Χαμάς τελειώσουν τον πόλεμο, απελευθερώσουν όλους τους ομήρους, τότε τους αφήνουμε να φύγουν».
Συμπλήρωσε ωστόσο ότι οι λεπτομέρειες της συμφωνίας «πρέπει να διευθετηθούν» και πως αυτές ακριβώς οι συζητήσεις βρίσκονται σε εξέλιξη.
Κόκκινη γραμμή για την Παλαιστινιακή Αρχή
Παράλληλα, επανέλαβε την αντίθεσή του στο ενδεχόμενο να αναλάβει η Παλαιστινιακή Αρχή τον έλεγχο της Γάζας μετά τον πόλεμο. «Δεν έχω αλλάξει θέσεις», είπε, υποστηρίζοντας ότι δεν θεωρεί ρεαλιστική μια μεταρρυθμισμένη Παλαιστινιακή Αρχή που θα εγκαταλείψει τη χρηματοδότηση τρομοκρατικών ενεργειών.
Το αμερικανικό σχέδιο
Σύμφωνα με το σχέδιο που αποκάλυψε η εφημερίδα The Times of Israel, μόλις απελευθερωθούν οι όμηροι:
-
Τα μέλη της Χαμάς που δεσμεύονται σε ειρηνική συνύπαρξη θα λάβουν αμνηστία.
-
Όσοι επιλέξουν να φύγουν θα έχουν ασφαλή διέλευση προς τρίτες χώρες.
-
Προβλέπεται επίσης πορεία προς τη δημιουργία ενός μελλοντικού Παλαιστινιακού κράτους, με προϋπόθεση την ανασυγκρότηση της Γάζας και τον εκ βάθρων μετασχηματισμό της Παλαιστινιακής Αρχής.
