Αιχμηρή κριτική στον Ρώσο πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν άσκησε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ, δηλώνοντας απογοητευμένος από τη διαχείριση του πολέμου στην Ουκρανία, τον οποίο χαρακτήρισε «τον χειρότερο μετά τον Β’ Παγκόσμιο». Με καυστικό ύφος, μάλιστα, απηύθυνε στον Πούτιν την ερώτηση: «Είσαι χάρτινη τίγρη;».
Απογοητευμένος ο Τραμπ από τον Πούτιν
Σε ομιλία του προς τη στρατιωτική ηγεσία των ΗΠΑ στο Κουάντικο της Βιρτζίνια, ο Ντόναλντ Τραμπ τόνισε ότι η Ρωσία έπρεπε να έχει λήξει τον πόλεμο «μέσα σε μία εβδομάδα». Όπως είπε χαρακτηριστικά, ο ίδιος είχε προειδοποιήσει τον Πούτιν ότι η μακρόχρονη σύγκρουση θα έπληττε την εικόνα του:
«Του είπα ότι δεν δείχνει καλά για σένα. Πολεμάς τέσσερα χρόνια έναν πόλεμο που έπρεπε να έχει τελειώσει σε μια βδομάδα. Είσαι χάρτινη τίγρη;»
Ο Τραμπ σημείωσε ακόμη ότι χιλιάδες στρατιώτες σκοτώνονται κάθε εβδομάδα και από τις δύο πλευρές, γεγονός που καθιστά την Ουκρανία το πιο αιματηρό μέτωπο μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Ο «χειρότερος πόλεμος μετά τον Β’ Παγκόσμιο»
Ο Αμερικανός πρόεδρος δεν δίστασε να χαρακτηρίσει τον πόλεμο της Ουκρανίας «τον χειρότερο μετά τον Β’ Παγκόσμιο», επισημαίνοντας την καταστροφή, τις ανθρώπινες απώλειες και τη διεθνή αστάθεια που προκαλεί. Παράλληλα, επανέλαβε την πεποίθησή του ότι η λύση μπορεί να βρεθεί μόνο μέσω άμεσης συνάντησης Πούτιν – Ζελένσκι.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ABC, ο Τραμπ αυτοπροβλήθηκε ως ειρηνοποιός, αλλά παραδέχτηκε ότι οι προσπάθειες μεσολάβησης της κυβέρνησής του δεν έχουν ακόμη φέρει αποτέλεσμα.
«Νομίζω ότι θα το καταφέρουμε»
Παρά τις αιχμηρές δηλώσεις του, ο Τραμπ εξέφρασε αισιοδοξία ότι στο τέλος θα υπάρξει διέξοδος:
«Νομίζω ότι θα το καταφέρουμε», είπε, υπογραμμίζοντας ότι η ειρήνη είναι εφικτή αν οι δύο ηγέτες καθίσουν στο ίδιο τραπέζι.
Ωστόσο, η ειρωνική του ατάκα προς τον Ρώσο πρόεδρο, «Είσαι χάρτινη τίγρη;»– έχει ήδη προκαλέσει αίσθηση διεθνώς, καθώς σπάνια Αμερικανός πρόεδρος επιτίθεται με τόσο προσωπικό και δηκτικό τρόπο στον Βλαντιμίρ Πούτιν.
