Τα “αόρατα” F-22 του Τραμπ στο Ισραήλ και αφίσες οργής στην Τεχεράνη – Η ένταση χτυπά «κόκκινο»

25
Φεβρουάριος
2026

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Η Ουάσινγκτον ανεβάζει τον πήχη της στρατιωτικής πίεσης στη Μέση Ανατολή, στέλνοντας προηγμένα μαχητικά και ιπτάμενα «τάνκερ» στο Ισραήλ, μόλις δύο ημέρες πριν από τον νέο γύρο διαπραγματεύσεων για το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν. Την ίδια ώρα, η Τεχεράνη απαντά με σκληρή ρητορική και αντι-αμερικανικές αφίσες στους δρόμους της πρωτεύουσας.

Πολεμικές προετοιμασίες: F-22 Raptor και KC-135R/T Stratotankers των ΗΠΑ έφτασαν στο Ισραήλ

Τα F-22 απογειώθηκαν από Βρετανία – Τα Stratotanker στο «Μπεν Γκουριόν»

Σύμφωνα με Αμερικανό αξιωματούχο και πηγή με γνώση της ανάπτυξης, περίπου δώδεκα F-22 Raptor αναχώρησαν από προσωρινή βάση στη Βρετανία. Βίντεο και φωτογραφίες από παρατηρητές αεροσκαφών καταγράφουν τις απογειώσεις από το Λέικενχιθ, με συνοδεία ιπτάμενων δεξαμενόπλοιων.

Παράλληλα, εικόνες που κυκλοφόρησαν δείχνουν Boeing KC-135 Stratotanker στο αεροδρόμιο «Μπεν Γκουριόν» στο Ισραήλ, ενισχύοντας τη δυνατότητα παρατεταμένων αεροπορικών επιχειρήσεων στην περιοχή.

Αμερικανοί αξιωματούχοι ανέφεραν ότι τα F-22 «κατευθύνονταν προς το Ισραήλ» και ότι ορισμένα είχαν ήδη φτάσει, μιλώντας υπό καθεστώς ανωνυμίας λόγω της ευαισθησίας των κινήσεων. Αν και τα επιθετικά αεροσκάφη δεν εμφανίζονται σε δημόσιους ιστότοπους παρακολούθησης πτήσεων, δεδομένα πτήσεων και διαδρομές ανεφοδιασμού πάνω από τη Μεσόγειο επιβεβαιώνουν την κατεύθυνσή τους προς τη Μέση Ανατολή.

Το F-22 θεωρείται ένα από τα πλέον προηγμένα stealth μαχητικά παγκοσμίως, με δυνατότητα πλήγματος τόσο σε εναέριους όσο και σε επίγειους στόχους. Σε προηγούμενα αμερικανικά πλήγματα σε ιρανικές πυρηνικές εγκαταστάσεις, F-22 είχαν συνοδεύσει βομβαρδιστικά μεγάλου βεληνεκούς εντός ιρανικού εναέριου χώρου.

Σκληρά μηνύματα από την Τεχεράνη ενόψει Γενεύης

Η στρατιωτική κινητικότητα έρχεται δύο ημέρες πριν από τις συνομιλίες στη Γενεύη για το πυρηνικό πρόγραμμα της Τεχεράνης. Στους δρόμους της ιρανικής πρωτεύουσας εμφανίστηκαν μεγάλες αφίσες με τη σημαία των ΗΠΑ και το μήνυμα: «αν σπείρεις τον άνεμο, θα θερίσεις θύελλες».

Παράλληλα, τοιχογραφίες με τον ανώτατο ηγέτη Αλί Χαμενεΐ και τον ιδρυτή της Ισλαμικής Δημοκρατίας Ρουχολάχ Χομεϊνί επαναφέρουν τον τόνο αντίστασης απέναντι στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Οι εικόνες αυτές ακολούθησαν δηλώσεις του Ντόναλντ Τραμπ, σε ένα κλίμα αυξημένης έντασης που θυμίζει προηγούμενες περιόδους οξείας αντιπαράθεσης.

Εκτεταμένη στρατιωτική παρουσία των ΗΠΑ στην περιοχή

Η ανάπτυξη των F-22 και των KC-135 δεν είναι μεμονωμένη κίνηση. Στην ευρύτερη περιοχή βρίσκονται ήδη δύο ομάδες κρούσης αεροπλανοφόρων των ΗΠΑ, ενώ περισσότερα από 60 μαχητικά σταθμεύουν σε βάση στην Ιορδανία.

Το μήνυμα που εκπέμπεται είναι σαφές: οι Ηνωμένες Πολιτείες διατηρούν αυξημένη επιχειρησιακή ετοιμότητα, ενώ ταυτόχρονα επιχειρούν να διαπραγματευτούν με την Τεχεράνη.

Το ερώτημα πλέον είναι αν οι συνομιλίες στη Γενεύη θα λειτουργήσουν ως βαλβίδα εκτόνωσης ή αν η στρατιωτική παρουσία και η σκληρή ρητορική θα οδηγήσουν σε νέα κλιμάκωση.

Οι βάσεις των ΗΠΑ στη Μέση Ανατολή που μπορεί να γίνουν στόχοι του Ιράν | ΣΚΑΪ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΑΔΕ: 1.500 πολίτες εξυπηρετήθηκαν τις πρώτες 15 ημέρες του myPoint Κεραμεικού

Πραγματοποιήθηκαν σήμερα τα εγκαίνια του myPoint Κεραμεικού, σηματοδοτώντας τον…

Μουντιάλ 2026: Τα δάκρυα λύτρωσης του Νεϊμάρ

Ο Νεϊμάρ είπε ότι πήγε στα αποδυτήρια και ξέσπασε…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ