Η Ουάσινγκτον ανεβάζει τον πήχη της στρατιωτικής πίεσης στη Μέση Ανατολή, στέλνοντας προηγμένα μαχητικά και ιπτάμενα «τάνκερ» στο Ισραήλ, μόλις δύο ημέρες πριν από τον νέο γύρο διαπραγματεύσεων για το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν. Την ίδια ώρα, η Τεχεράνη απαντά με σκληρή ρητορική και αντι-αμερικανικές αφίσες στους δρόμους της πρωτεύουσας.
Τα F-22 απογειώθηκαν από Βρετανία – Τα Stratotanker στο «Μπεν Γκουριόν»
Σύμφωνα με Αμερικανό αξιωματούχο και πηγή με γνώση της ανάπτυξης, περίπου δώδεκα F-22 Raptor αναχώρησαν από προσωρινή βάση στη Βρετανία. Βίντεο και φωτογραφίες από παρατηρητές αεροσκαφών καταγράφουν τις απογειώσεις από το Λέικενχιθ, με συνοδεία ιπτάμενων δεξαμενόπλοιων.
Παράλληλα, εικόνες που κυκλοφόρησαν δείχνουν Boeing KC-135 Stratotanker στο αεροδρόμιο «Μπεν Γκουριόν» στο Ισραήλ, ενισχύοντας τη δυνατότητα παρατεταμένων αεροπορικών επιχειρήσεων στην περιοχή.
Αμερικανοί αξιωματούχοι ανέφεραν ότι τα F-22 «κατευθύνονταν προς το Ισραήλ» και ότι ορισμένα είχαν ήδη φτάσει, μιλώντας υπό καθεστώς ανωνυμίας λόγω της ευαισθησίας των κινήσεων. Αν και τα επιθετικά αεροσκάφη δεν εμφανίζονται σε δημόσιους ιστότοπους παρακολούθησης πτήσεων, δεδομένα πτήσεων και διαδρομές ανεφοδιασμού πάνω από τη Μεσόγειο επιβεβαιώνουν την κατεύθυνσή τους προς τη Μέση Ανατολή.
Two KC-135R/T Stratotankers with the U.S. Air Force were spotted on the ground earlier today at Ben Gurion International Airport in Tel Aviv, in a possible rare positioning of American military aircraft in Israel for strikes against Iran. pic.twitter.com/kKHv5peMTq
— OSINTdefender (@sentdefender) February 23, 2026
Το F-22 θεωρείται ένα από τα πλέον προηγμένα stealth μαχητικά παγκοσμίως, με δυνατότητα πλήγματος τόσο σε εναέριους όσο και σε επίγειους στόχους. Σε προηγούμενα αμερικανικά πλήγματα σε ιρανικές πυρηνικές εγκαταστάσεις, F-22 είχαν συνοδεύσει βομβαρδιστικά μεγάλου βεληνεκούς εντός ιρανικού εναέριου χώρου.
Σκληρά μηνύματα από την Τεχεράνη ενόψει Γενεύης
Η στρατιωτική κινητικότητα έρχεται δύο ημέρες πριν από τις συνομιλίες στη Γενεύη για το πυρηνικό πρόγραμμα της Τεχεράνης. Στους δρόμους της ιρανικής πρωτεύουσας εμφανίστηκαν μεγάλες αφίσες με τη σημαία των ΗΠΑ και το μήνυμα: «αν σπείρεις τον άνεμο, θα θερίσεις θύελλες».
Παράλληλα, τοιχογραφίες με τον ανώτατο ηγέτη Αλί Χαμενεΐ και τον ιδρυτή της Ισλαμικής Δημοκρατίας Ρουχολάχ Χομεϊνί επαναφέρουν τον τόνο αντίστασης απέναντι στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Οι εικόνες αυτές ακολούθησαν δηλώσεις του Ντόναλντ Τραμπ, σε ένα κλίμα αυξημένης έντασης που θυμίζει προηγούμενες περιόδους οξείας αντιπαράθεσης.
❗️🇺🇸🤝🇮🇱 – Two U.S. Air Force KC-135R/T Stratotanker aircraft were observed today at Ben Gurion International Airport in Tel Aviv. This unusual presence of American military refueling planes in Israel occurs amid heightened tensions and potential preparations for strikes against… pic.twitter.com/SVFdDNJ9a2
— 🔥🗞The Informant (@theinformant_x) February 23, 2026
Εκτεταμένη στρατιωτική παρουσία των ΗΠΑ στην περιοχή
Η ανάπτυξη των F-22 και των KC-135 δεν είναι μεμονωμένη κίνηση. Στην ευρύτερη περιοχή βρίσκονται ήδη δύο ομάδες κρούσης αεροπλανοφόρων των ΗΠΑ, ενώ περισσότερα από 60 μαχητικά σταθμεύουν σε βάση στην Ιορδανία.
Το μήνυμα που εκπέμπεται είναι σαφές: οι Ηνωμένες Πολιτείες διατηρούν αυξημένη επιχειρησιακή ετοιμότητα, ενώ ταυτόχρονα επιχειρούν να διαπραγματευτούν με την Τεχεράνη.
Το ερώτημα πλέον είναι αν οι συνομιλίες στη Γενεύη θα λειτουργήσουν ως βαλβίδα εκτόνωσης ή αν η στρατιωτική παρουσία και η σκληρή ρητορική θα οδηγήσουν σε νέα κλιμάκωση.
