Η Ουγγαρία ξύπνησε σήμερα σε μια νέα πραγματικότητα. Με την καταμέτρηση των ψήφων να αγγίζει το 96%, ο Πέτερ Μάγιαρ και το κόμμα του, Tisza, πέτυχαν μια σαρωτική νίκη που δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης, τερματίζοντας με πάταγο τη 16χρονη κυριαρχία του Βίκτορ Όρμπαν.
Το κόμμα Tisza εξασφάλισε το 54% των ψήφων, αφήνοντας το κυβερνών σχήμα Fidesz-KDNP στο 38%. Το πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι ο Μάγιαρ κέρδισε τις 93 από τις 106 μονοεδρικές περιφέρειες, εξασφαλίζοντας μια υπερπλειοψηφία δύο τρίτων στο κοινοβούλιο, γεγονός που του δίνει τη δύναμη να διαλύσει το λεγόμενο «Σύστημα Εθνικής Συνεργασίας» που είχε οικοδομήσει ο Όρμπαν.
«Η χώρα δεν θα είναι πια χωρίς συνέπειες»
Στη νικητήρια ομιλία του το βράδυ της Κυριακής, ο Μάγιαρ δεν περιορίστηκε σε πανηγυρισμούς, αλλά έθεσε αμέσως το πλαίσιο της επόμενης ημέρας. Με λόγο αιχμηρό και αποφασιστικό, ζήτησε την παραίτηση των «πυλώνων του συστήματος», συμπεριλαμβανομένων του Προέδρου της Δημοκρατίας Tamás Sulyok, του Γενικού Εισαγγελέα, καθώς και των επικεφαλής του Ανωτάτου Δικαστηρίου και της Αρχής Μέσων Ενημέρωσης.
«Από σήμερα, η Ουγγαρία δεν θα είναι πια μια χώρα χωρίς συνέπειες. Όσοι λήστεψαν την πατρίδα μας θα λογοδοτήσουν», δήλωσε χαρακτηριστικά, ανακοινώνοντας τη δημιουργία Γραφείου Ανάκτησης Εθνικών Περιουσιακών Στοιχείων.
Μήνυμα προς τον Όρμπαν: «Μην δεσμεύετε τα χέρια μας»
Ο Μάγιαρ κάλεσε τον Βίκτορ Όρμπαν να περιοριστεί σε ρόλο υπηρεσιακού πρωθυπουργού μέχρι την ορκωμοσία της νέας κυβέρνησης και να μην λάβει καμία απόφαση που θα δεσμεύει το μέλλον της χώρας. Μάλιστα, με μια δόση ειρωνείας που χαρακτήρισε την προεκλογική του εκστρατεία, είπε: «Αν προκύψει οποιοδήποτε σοβαρό ζήτημα, μη διστάσετε να με καλέσετε, έχετε το τηλέφωνό μου».
Συμφιλίωση και «Ένα Έθνος»
Παρά τη σκληρή ρητορική κατά του καθεστώτος, ο Μάγιαρ έτεινε χείρα φιλίας προς τους ψηφοφόρους του Fidesz.
-
Προς τους ηττημένους: «Γνωρίζω ότι είστε απογοητευμένοι και θυμωμένοι. Αλλά υπόσχομαι ότι θα είμαι και δικός σας πρωθυπουργός. Θα εργαστώ για να επουλώσω τις πληγές».
-
Προς τους νικητές: Ζήτησε από τους 3,3 εκατομμύρια ψηφοφόρους του Tisza να ξεκινήσουν τη συμφιλίωση, τονίζοντας ότι «από σήμερα δεν υπάρχουν καλύτεροι ή χειρότεροι Ούγγροι, παρά μόνο Ούγγροι».
Στροφή σε Βρυξέλλες, ΝΑΤΟ και Βαρσοβία
Η εξωτερική πολιτική της Ουγγαρίας αναμένεται να κάνει στροφή 180 μοιρών. Ο Μάγιαρ επιβεβαίωσε τη δέσμευση της χώρας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και το ΝΑΤΟ, ανακοινώνοντας ότι οι πρώτες του επισκέψεις θα είναι στη Βαρσοβία και τη Βιέννη, με τελικό προορισμό τις Βρυξέλλες.
Στόχος του είναι να «φέρει πίσω τα ευρωπαϊκά κονδύλια» που είχαν παγώσει λόγω των παραβιάσεων του κράτους δικαίου από την κυβέρνηση Όρμπαν, αποκαθιστώντας τη θέση της Ουγγαρίας στην καρδιά της ευρωπαϊκής οικογένειας.
Το συμπέρασμα της κάλπης
Πρόκειται για την ισχυρότερη εντολή που έχει λάβει ποτέ κόμμα στη δημοκρατική ιστορία της Ουγγαρίας. Ο Πέτερ Μάγιαρ, ο οποίος πριν από λίγους μήνες θεωρούνταν αουτσάιντερ, κατάφερε να κινητοποιήσει εκατομμύρια πολίτες ενάντια σε έναν πανίσχυρο κρατικό μηχανισμό και μηχανισμούς παραπληροφόρησης δισεκατομμυρίων.
Όπως είπε και ο ίδιος, δανειζόμενος τα λόγια του József Antall: «Υπηρετώ και θα υπηρετώ όσο ωφελείται το έθνος». Η 13η Απριλίου 2026 ξημέρωσε για την Ουγγαρία ως η πρώτη μέρα μιας νέας, αβέβαιης αλλά σίγουρα διαφορετικής εποχής.
Πηγή: Telex
