Η ιρανική αντιπροσωπεία που συμμετείχε στις συνομιλίες με τις Ηνωμένες Πολιτείες στην Ελβετία υπό την μεσολάβηση του Κατάρ και του Πακιστάν επιστρέφει στην Τεχεράνη «έπειτα από 18ωρες εντατικές συνομιλίες», μετέδωσε το ιρανικό πρακτορείο ειδήσεων Irna.
Η υπό τον πρόεδρο του ιρανικού κοινοβουλίου Μοχάμεντ Μπαγέρ Γαλιμπάφ ιρανική αντιπροσωπεία, στην οποία συμμετείχε και ο υπουργός Εξωτερικών Αμπάς Αραγτσί «αναχώρησε από το κτίριο όπου διεξήχθησαν οι συνομιλίες έπειτα από εντατικές διαπραγματεύσεις και διαβουλεύσεις περίπου 18 ωρών», μετέδωσε το Irna διευκρινίζοντας ότι «τεχνικές συνομιλίες» θα διεξαχθούν καθ’ όλη την διάρκεια της εβδομάδας.
Οι τεχνικές συνομιλίες θα αφορούν τους μηχανισμούς υλοποίησης του πρωτοκόλλου συμφωνίας και την συγκρότηση τεχνικών ομάδων εργασίας, μετέδωσε το πρακτορείο Isna.
Της ιρανικής αντιπροσωπείας στις τεχνικές συνομιλίες ηγείται ο υφυπουργός Εξωτερικών Κάζεμ Γαριμπαμπαντί και περιλαμβάνει πολιτικούς, οικονομικούς και νομικούς εμπειρογνώμονες.
Τις τεχνικές συνομιλίες παρακολουθούν εκπρόσωποι του Πακιστάν και του Κατάρ.
Ο ΥΠΕΞ του Ιράν βλέπει «σημαντική πρόοδο» για Λίβανο, αποδέσμευση ιρανικών πόρων, άρση περιορισμών στις πωλήσεις πετρελαίου
Ο επικεφαλής της ιρανικής διπλωματίας Αμπάς Αραγτσί έκανε λόγο σήμερα για «σημαντική πρόοδο» στις διαπραγματεύσεις με τις ΗΠΑ, εκφράζοντας ικανοποίηση για την αποδέσμευση κάποιων ιρανικών πόρων που είχαν παγώσει στο εξωτερικό, την εξαίρεση από κυρώσεις που θα επιτρέψουν πωλήσεις ιρανικού πετρελαίου, την προσπάθεια να τερματιστεί ο πόλεμος στον Λίβανο.
«Η ακαταπόνητη μεσολάβηση του Πακιστάν και του Κατάρ έφερε σημαντικό πρόοδο ως προς τον τερματισμό του πολέμου στον Λίβανο», ανέφερε ο κ. Αραγτσί μέσω X, μετά το πέρας της πρώτης συνεδρίας των διαπραγματεύσεων στην Ελβετία.
«Οι εξαγωγές πετρελαίου και πετροχημικών προϊόντων απαλλάσσονται από κυρώσεις, ο αποκλεισμός αίρεται, ορισμένοι παγωμένοι πόροι αποδεσμεύονται και ξεκινά μεγάλο πρόγραμμα ανοικοδόμησης και ανάπτυξης του Ιράν», πρόσθεσε.
