Θεσσαλονίκη: Ο Σταϊκούρας παρουσίασε τον νέο συγκοινωνιακό χάρτη

Ο κ. Σταϊκούρας χαρακτήρισε μεγάλη πρόκληση να διαμορφωθεί ένας νέος, λειτουργικός και έξυπνος συγκοινωνιακός χάρτης για τη Θεσσαλονίκη
3
Σεπτέμβριος
2024
Θεσσαλονίκη

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Στις ενέργειες που έχουν γίνει για την ενίσχυση του στόλου των λεωφορείων ενόψει και της λειτουργίας του Μετρό στη Θεσσαλονίκη, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατά τη διάρκεια της ημερίδας με θέμα τον νέο συγκοινωνιακό χάρτη της Θεσσαλονίκης, που διοργάνωσε ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ).

Ο κ. Σταϊκούρας χαρακτήρισε μεγάλη πρόκληση να διαμορφωθεί ένας νέος, λειτουργικός και έξυπνος συγκοινωνιακός χάρτης για τη συμπρωτεύουσα, σημειώνοντας πως πρέπει «να συνδυάσουμε τη λειτουργία του Μετρό με τις λεωφορειακές γραμμές, επιτυγχάνοντας το βέλτιστο δυνατό αποτέλεσμα για τις μετακινήσεις του πολίτη, στο κέντρο και τα προάστια της πόλης. Τα δύο διαθέσιμα μέσα πρέπει και θα λειτουργούν συμπληρωματικά, συνεργατικά και αλληλοτροφοδοτούμενα, επιτυγχάνοντας την καλύτερη δυνατή, συνδυαστική ή μη, χρήση τους. Ένας καλός σχεδιασμός θα αποφέρει τεράστια οφέλη στη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση, το κυκλοφοριακό και το περιβάλλον».

Ο κ. Σταικούρας ανέφερε πως η πόλη αποκτά, μετά από χρόνια, σύγχρονα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και, σε λιγότερο από τρεις μήνες, θα διαθέτει ένα νέο σύγχρονο μέσο, το Μετρό, και σε λιγότερο από τρία χρόνια μία σύγχρονη εσωτερική περιφερειακή οδό, το Flyover. Ως προς τα λεωφορεία πρόσθεσε ότι

  • Κυκλοφορούν, από τις αρχές Ιουνίου 2024, τα 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, με τα οποία ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου του ΟΑΣΘ.
  • Είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός του ΟΣΕΘ για τη μίσθωση 220 επιπλέον λεωφορείων, για 10+5 έτη.
  • Υπάρχει προσωρινός ανάδοχος στον διαγωνισμό του ΟΑΣΘ για μίσθωση 164 οχημάτων για τρία έτη, με χρονοδιάγραμμα παραλαβής μέσα στο 2025.
  • Ολοκληρώθηκε η δημόσια διαβούλευση στον νέο μεγάλο διαγωνισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για 700 νέα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, εκ των οποίων, περισσότερα από 200 προορίζονται για τη Θεσσαλονίκη, όταν βρεθεί η αναγκαία χρηματοδότηση.
  • Έγιναν προσλήψεις, με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, 190 οδηγών στον ΟΑΣΘ και αυξάνονται σημαντικά οι μη-μισθολογικές παροχές του συνόλου των οδηγών.

Το αποτέλεσμα είναι, σε σχέση με πέρυσι τον Σεπτέμβριο, ο ΟΑΣΘ να δρομολογεί περίπου 40 επιπλέον λεωφορεία, κάτι που μεταφράζεται σε αύξηση της τάξης του 16%.

Συγκεκριμένα, από περίπου 260 λεωφορεία που δρομολογούσε πέρυσι, φέτος θα δρομολογεί κατ’ ελάχιστο 300.

Ως προς το Μετρό:

Υπενθύμισε την πορεία του έργου με την υπογραφή τον Οκτώβριο του 2023, της Σύμβαση για τη λειτουργία και τη συντήρηση του έργου, την απελευθέρωση δρόμων που παρέμειναν κλειστοί για πολλά έτη, την υπεγράφη συμπληρωματικής σύμβασης για την υλοποίηση έργων προσβασιμότητας / μετεπιβίβασης στο Σταθμό «Νέα Ελβετία» και την ολοκλήρωση της Μελέτης Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης, η οποία αποτελεί τη Γενική Συγκοινωνιακή Μελέτη του πολεοδομικού συγκροτήματος.

Σταϊκούρας: Ένας καλός σχεδιασμός θα αποφέρει τεράστια οφέλη στην Θεσσαλονίκη

Από κει και πέρα σημείωσε: «το δεύτερο ερώτημα, το οποίο έρχεται σήμερα στο προσκήνιο, μετά από τα νέα δεδομένα που πριν λίγο ανέπτυξα και τα οποία ξεδιπλώνονται αυτό το χρονικό διάστημα στη Θεσσαλονίκη, αφορά στη μεγάλη πρόκληση να διαμορφώσουμε έναν νέο, λειτουργικό και έξυπνο συγκοινωνιακό χάρτη για τη συμπρωτεύουσα. Να συνδυάσουμε τη λειτουργία του Μετρό με τις λεωφορειακές γραμμές, επιτυγχάνοντας το βέλτιστο δυνατό αποτέλεσμα για τις μετακινήσεις του πολίτη, στο κέντρο και τα προάστια της πόλης. Τα δύο διαθέσιμα μέσα πρέπει και θα λειτουργούν συμπληρωματικά, συνεργατικά και αλληλοτροφοδοτούμενα, επιτυγχάνοντας την καλύτερη δυνατή, συνδυαστική ή μη, χρήση τους. Ένας καλός σχεδιασμός θα αποφέρει τεράστια οφέλη στη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση, το κυκλοφοριακό και το περιβάλλον».

Και πρόσθεσε : «Ένας πρόχειρος σχεδιασμός θα υπονομεύσει όλη την προσπάθεια που έχει γίνει και θα απαξιώσει τους πολύτιμους πόρους που έχει επενδύσει η ελληνική πολιτεία. Σήμερα, όπως από καιρό έχουμε συμφωνήσει, ήρθε η ώρα να δώσουμε πρόγευση αλλά, ταυτόχρονα, να εμβαθύνουμε στον καθετοποιημένο και ορθολογιστικό σχεδιασμό των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Όμως, οι αστικές συγκοινωνίες είναι κομμάτι της καθημερινότητας του πολίτη. Αποτελούν βασική υποχρέωση της Πολιτείας, τις αντιμετωπίζει ως κοινωνικό αγαθό και τις στηρίζει ως κοινωνική αναγκαιότητα. Προγραμματίζουμε την αναδιάρθρωση της αστικής συγκοινωνίας και αναμένουμε ο προτεινόμενος ανασχεδιασμός να αναδείξει τον ρόλο και τις αρχές της βιώσιμης κινητικότητας και της χρήσης αξιόπιστων, ποιοτικών, οικονομικών και ασφαλών μέσων μαζικής μετακίνησης.

Δημιουργούμε, με επιμονή, τις συνθήκες εκείνες, ώστε να έχουμε μόνο καθαρό στόλο στη Θεσσαλονίκη, σε τρία χρόνια από σήμερα, όταν μόλις 3 χρόνια πριν η μέση ηλικία του στόλου ήταν στα 17 χρόνια. Δημιουργούμε και παρεμβαίνουμε ώστε να υπάρχει ηλεκτρονικό εισιτήριο και δίκαιη, ισόνομη τιμολόγηση στις αστικές μετακινήσεις της περιφέρειας. Διερευνούμε οικονομικά μοντέλα, σύγχρονα και λειτουργικά, για την παροχή του συγκοινωνιακού έργου μέσω σύγχρονων διαγωνιστικών διαδικασιών και Ευρωπαϊκών Κανονισμών. Σχεδιάζουμε και οικοδομούμε σύγχρονους τερματικούς χώρους, πολύ-τροπικά κέντρα, που όχι μόνο θα ελκύσουν ικανοποιημένους επιβάτες, αλλά θα γίνουν οχήματα ανάπτυξης μεγάλων περιοχών που σήμερα υστερούν.

Από αυτό το βήμα, λοιπόν, καλώ τις διοικήσεις, αλλά και τους εργαζόμενους των συγκοινωνιακών φορέων, να συνεργαστούν, στενά και δημιουργικά, ώστε, την ημέρα που θα ανοίξει τις πύλες του το Μετρό, να έχουμε προνοήσει για την αρμονική ενσωμάτωση του νέου μέσου στο σύστημα των αστικών μετακινήσεων.Είναι δεδομένο πως ακόμη και άριστος να είναι ο προγραμματισμός, θα χρειαστούν προσθήκες και τροποποιήσεις. Μαγικές συνταγές και εύκολες λύσεις δεν υπάρχουν. Οφείλουμε, όμως, να κάνουμε την καλύτερη δυνατή προεργασία. Γιατί ο στόχος είναι να γίνει η καθημερινότητα των Θεσσαλονικέων καλύτερη. Και αυτό απαιτεί ακόμη περισσότερη δουλειά, από όλους μας.Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σας διαβεβαιώνω ότι, όπως συνέβη το προηγούμενο διάστημα, θα είναι διαρκώς στη Θεσσαλονίκη.

Όχι για να κάνουμε εξαγγελίες, αλλά για να εποπτεύουμε και να αξιολογούμε το έργο που γίνεται στην πράξη, να συνεργαζόμαστε με όλους τους φορείς και να παρεμβαίνουμε όποτε αυτό είναι αναγκαίο, υπέρ της καλύτερης εξυπηρέτησης του πολίτη. Ένα καλό, πρώτο βήμα, δρομολογήθηκε σήμερα, στα δυτικά, στη βιομηχανική περιοχή! Βρεθήκαμε πριν λίγο στη ΒΙΠΕΘ, στον πυρήνα της παραγωγικής διαδικασίας της Βόρειας Ελλάδας, να τονίσουμε ότι, κατόπιν συντονισμένης προσπάθειας, εξυπηρετούμε με ένα επιπλέον όχημα όλη τη Βιομηχανική Ζώνη της Σίνδου, εντάσσοντας τη Γ’ Φάση της ΒΙ.ΠΕ.Θ. – για πρώτη φορά – στον σχεδιασμό! Συγκεκριμένα, τροποποιείται τόσο η κεντρική γραμμή όσο και η τοπική γραμμή εξυπηρέτησης, η Γραμμή 53 της Σίνδου, με 25 επιπλέον δρομολόγια, ώστε η ζωτική περιοχή της Γ’ Φάσης να ενταχθεί σε πλήρη εξυπηρέτηση. Η προσπάθεια μας θα συνεχιστεί και για άλλες γραμμές, και σε άλλες περιοχές».

Οι εργαζόμενοι το θέλουν και το αξίζουν!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ