Η Ομάδα Πρωτοβουλίας Γονέων και Πασχόντων από Μεσογειακή Αναιμία του Νοσοκομείου Παίδων «Η Αγία Σοφία» εκφράζει επείγουσα ανάγκη για εθελοντική αιμοδοσία, καλώντας όλους τους πολίτες να συνδράμουν. Με μια απλή και μη αμειβόμενη αιμοδοσία, που διαρκεί μόλις 10 λεπτά, μπορεί κανείς να σώσει έως και τρεις ζωές, ανεξάρτητα από την ασθένεια. Η έκκληση αυτή γίνεται σε μια περίοδο που οι προγραμματισμένες μεταγγίσεις αίματος αναβάλλονται συχνά, αφήνοντας τους ασθενείς σε αβεβαιότητα και κίνδυνο για την υγεία τους.
Η Ομάδα, τα τελευταία χρόνια, έχει ενεργοποιηθεί μέσω διαφόρων δράσεων, όπως κινητοποιήσεις, συνεργασίες με συνδικάτα και σωματεία, καθώς και μέσω επικοινωνίας με φορείς όπως το Υπουργείο Υγείας, η ΕΚΕΑ και η Βουλή των Ελλήνων, προκειμένου να ευαισθητοποιήσει για τις σοβαρές ελλείψεις σε αίμα. Αυτές οι ελλείψεις δεν επιβαρύνουν μόνο την υγεία των πασχόντων, αλλά και την ποιότητα ζωής τους, ιδιαίτερα για εκείνους που κατοικούν εκτός Αττικής και αναγκάζονται να ταξιδεύουν συχνά για να λάβουν τις απαραίτητες μεταγγίσεις.
Επίσης, επισημαίνει ότι το τρέχον σύστημα διαχείρισης του αίματος δεν καλύπτει επαρκώς τις ανάγκες, με αποτέλεσμα οι ασθενείς να ζουν σε συνεχή αγωνία και να αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες λόγω των συχνών μετακινήσεων. Η έκκληση για αιμοδοσία είναι μια προσπάθεια να αντιμετωπιστεί αυτή η κρίση και να διασφαλιστεί ότι οι ασθενείς θα έχουν πρόσβαση στις απαραίτητες μεταγγίσεις χωρίς καθυστερήσεις.
Η έκκληση υπογράφεται από τους:
- Ιορδάνη Ψημμένο, Καθηγητή του Παντείου Πανεπιστημίου,
- Παύλο Πανέτα, Κοινωνικό Λειτουργό, Π.Φ.Υ.,
- Μυρσίνη Κατράνη, Ψυχολόγο, Ε.Σ.Υ.,
- Διονυσία Μαρίνου.
Η συμμετοχή όλων είναι ζωτικής σημασίας για να διασφαλιστεί ότι κανένας ασθενής δεν θα μείνει χωρίς την απαραίτητη ιατρική φροντίδα.
