Ο Σύνδεσμος Ελληνικού Οίνου (ΣΕΟ) προειδοποιεί για τις σοβαρές επιπτώσεις των δασμών των ΗΠΑ στα ευρωπαϊκά κρασιά, επισημαίνοντας ότι η ελληνική αγορά θα πληγεί σημαντικά. Με επιστολή προς τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και τους Έλληνες ευρωβουλευτές, ο ΣΕΟ ζητά την εξαίρεση των αμερικανικών κρασιών και του μπέρμπον από τα αντίμετρα της Ε.Ε., καθώς θεωρεί πως μια εμπορική διαμάχη με τις ΗΠΑ θα έχει τραγικές συνέπειες για τον κλάδο.
Η αμερικανική αγορά είναι ιδιαίτερα σημαντική για το ελληνικό κρασί, αφού απορροφά το 19% των εξαγωγών, με υψηλή μέση τιμή πώλησης. Πέρυσι, οι εξαγωγές ελληνικού κρασιού στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 12,37%, ενώ η συνολική αξία των εξαγωγών έφτασε τα 18,98 εκατ. ευρώ. Οι παραγωγοί ανησυχούν πως η επιβολή δασμών 200% στα ευρωπαϊκά κρασιά θα επηρεάσει αρνητικά την ελληνική παρουσία στην αγορά αυτή, σε μια περίοδο που η παγκόσμια κατανάλωση κρασιού μειώνεται.
Παράλληλα, οι πρωθυπουργοί Γαλλίας, Ιταλίας και Ιρλανδίας επικρίνουν την Κομισιόν για τη στρατηγική της, τονίζοντας ότι τα εμπορικά αντίποινα θα προκαλέσουν περαιτέρω κλιμάκωση των εντάσεων. Αν και η Ελλάδα έχει μικρότερη έκθεση στις ΗΠΑ, οι γενικότερες επιπτώσεις στην Ε.Ε. μπορεί να επηρεάσουν και την ελληνική οικονομία, τόσο μέσω της εφοδιαστικής αλυσίδας όσο και έμμεσα, μέσω της μείωσης του τουριστικού εισοδήματος.
