Η διαδικασία για την τοποθέτηση νέων διοικητών στα νοσοκομεία της χώρας περνά στην τελική της φάση, με την ολοκλήρωση της αξιολόγησης και την αναγκαία απόφαση του υπουργού Υγείας, Άδωνι Γεωργιάδη, για την επιλογή των προσώπων στην 6η Υγειονομική Περιφέρεια. Οι νέοι διοικητές αναμένεται να αναλάβουν τα καθήκοντά τους σύντομα, και μαζί με αυτήν την αλλαγή, θα ξεκινήσει και μια νέα πρακτική για την αξιολόγηση της απόδοσης τους.
Σύμφωνα με τον «νόμο Κεραμέως», ο οποίος ψηφίστηκε πριν από 1,5 χρόνο, οι νέοι διοικητές θα υπογράψουν ένα συμβόλαιο απόδοσης, στο οποίο θα περιγράφονται αναλυτικά οι στόχοι και δράσεις που θα υλοποιήσουν εντός του έτους. Μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα, θα πρέπει να καταθέσουν ένα ετήσιο σχέδιο δράσης για την ανάπτυξη και βελτίωση των υπηρεσιών στα νοσοκομεία που διοικούν. Το συμβόλαιο θα περιλαμβάνει και αναλυτική αναφορά στα έργα που θα υλοποιηθούν για τη βελτίωση της λειτουργίας των νοσοκομείων, καθώς και τα οικονομικά στοιχεία που θα πρέπει να τηρούν αυστηρά.
Αξιοσημείωτο είναι ότι κάθε χρόνο οι διοικητές θα υποβάλλονται σε αξιολόγηση, η οποία θα βασίζεται σε δύο βασικούς παράγοντες:
- τη συνεκτίμηση της αξιολόγησης από τους προϊσταμένους των οργανικών μονάδων των νοσοκομείων
- και την παρακολούθηση των αποτελεσμάτων της δουλειάς τους.
Εάν οι διοικητές δεν καταφέρουν να επιτύχουν τους στόχους που έχουν τεθεί, η θητεία τους θα λήξει άμεσα, χωρίς αποζημίωση, πράγμα που ενισχύει τη σοβαρότητα της θέσης και την ανάγκη για ουσιαστική προσφορά και υπευθυνότητα.
Αυτή η νέα διαδικασία, πέρα από την ανάγκη για βελτίωση της λειτουργίας των νοσοκομείων, εντάσσεται σε έναν γενικότερο στόχο εξορθολογισμού και ενίσχυσης της διαφάνειας στον τομέα της Υγείας. Οι υπεύθυνοι καλούνται να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να εργαστούν προς την κατεύθυνση της ουσιαστικής αναβάθμισης των δημόσιων υγειονομικών υπηρεσιών, ενώ ταυτόχρονα να επιδεικνύουν μια αποτελεσματικότητα που θα αξιολογείται και θα συνδέεται με τις ανάγκες του συστήματος Υγείας και των πολιτών.
