Επίσημη ανακοίνωση του “Αλεξάνδρα”: γιατί πήρε φωτιά η ασθενής μέσα στο χειρουργείο και η “αιφνίδια αστοχία υλικού” – Η “συγγνώμη” του Άδωνι και η Ε.Δ.Ε

«Απαράδεκτο ατύχημα… δεσμεύομαι ότι θα διαλευκανθεί το περιστατικό και θα τιμωρηθεί ο υπεύθυνος», ανέφερε ο Άδωνις Γεωργιάδης
25
Απρίλιος
2025

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Σκηνές τρόμου έλαβαν χώρα το μεσημέρι της Πέμπτης στο Νοσοκομείο «Αλεξάνδρα» κατά τη διάρκεια ενός χειρουργείου μιας ασθενούς. Μια 60χρονη γυναίκα πήρε φωτιά με αποτέλεσμα να υποστεί εγκαύματα δεύτερου βαθμού σε σημεία του σώματός της.

Οι γιατροί και οι νοσηλευτές, που βρίσκονταν στο χειρουργείο τρομοκρατήθηκαν και με όσα κατάφεραν αν βρουν πρόχειρα μπροστά τους, έσβησαν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα τις φλόγες από το σώμα της 60χρονης.

Το περιστατικό σοκάρει και αφήνει πολλά ερωτηματικά αναπάντητα. Η φωτιά προκλήθηκε πιθανότατα από το σύστημα της διαθερμίας, το οποίο χρησιμοποιείται για την αιμόσταση και τοποθετείται κάτω από το σώμα του ασθενούς στη διάρκεια της επέμβασης.

Ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ, Μιχάλης Γιαννάκος, δήλωσε στο Govnews: «Χτες το μεσημέρι στις 3 η ώρα, μια ασθενής 60 ετών χειρουργούνταν με ογκολογικό πρόβλημα και πήρε φωτιά, μάλλον λόγω της διαθερμίας, με αποτέλεσμα να πάθει εγκαύματα δευτέρου βαθμού στην κοιλιακή της χώρα. Ευτυχώς οι συνάδελφοι έσβησαν τη φωτιά σε δέκα δευτερόλεπτα. Δε φαίνεται να διατρέχει κίνδυνο η ζωή της. Πρέπει να γίνει ΕΔΕ και να δούμε τι έφταιξε και αν πραγματικά η εταιρία που είχε τη συντήρηση και την κατασκευή της διαθερμίας έκανε σωστά τη δουλειά της».

Η διοίκηση του Νοσοκομείου Αλεξάνδρα έχει ήδη διατάξει ένορκη διοικητική εξέταση, ενώ συγγνώμη από την ασθενή ζήτησε ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, με ανάρτησή του στο Χ.

Άδωνις Γεωργιάδης: Ζητώ συγνώμη από την ασθενή, θα διερευνηθεί το περιστατικό

Για το θέμα τοποθετήθηκε και ο Άδωνις Γεωργιάδης, ο οποίος δεσμεύτηκε ότι θα διαλευκανθεί το περιστατικό και θα τιμωρηθεί ο υπεύθυνος.

«Για το απαράδεκτο ατύχημα με την ασθενή που υπέστη έγκαυμα στο Νοσοκομείο «Αλεξάνδρα» έδωσα εντολή για την άμεση διενέργεια ΕΔΕ (Ένορκη Διοικητική Εξέταση), με την παρουσία ειδικού εμπειρογνώμονα. Εύχομαι περαστικά στην ασθενή, της ζητώ συγγνώμη και δεσμεύομαι ότι θα διαλευκανθεί το περιστατικό και θα τιμωρηθεί ο υπεύθυνος», ανέφερε ο υπουργός Υγείας.

Εξηγήσεις για το περιστατικό που συνέβη σε χειρουργείο στο νοσοκομείο «Αλεξάνδρα», που είχε ως αποτέλεσμα να υποστεί εγκαύματα 2ου βαθμού ασθενής, δίνει η διοίκηση της 1ης Υγειονομικής Περιφέρειας.

Το περιστατικό συνέβη χθες, όταν η ασθενής ετών 72, υποβάλλονταν σε προγραμματισμένη χειρουργική επέμβαση. «Κατά τη διάρκεια της επέμβασης και προς το τέλος αυτής και ενδεχομένως λόγω αιφνίδιας εμφάνισης αστοχίας σε ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό του χειρουργείου προκλήθηκε φλόγα από την οποία η ασθενής υπέστη εγκαύματα 2ου βαθμού», αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Σημειώνεται ότι υπήρξε άμεση κινητοποίηση από τη χειρουργική ομάδα και το παριστάμενο νοσηλευτικό προσωπικό για την αντιμετώπιση του περιστατικού.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του νοσοκομείου

Αναφορικά με συμβάν που έλαβε χώρα στο ΓΝΑ «ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ» στις 24/04/2025, σας γνωρίζουμε τα κάτωθι:

1.Η ασθενής ΙΕ, ετών 72, θήλυ, υποβλήθηκε στις 24/05/2025 σε προγραμματισμένη χειρουργική επέμβαση.

2.Κατά τη διάρκεια της επέμβασης και προς το τέλος αυτής και ενδεχομένως λόγω αιφνίδιας εμφάνισης αστοχίας σε ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό του χειρουργείου προκλήθηκε φλόγα από την οποία η ασθενής υπέστη εγκαύματα 2ου βαθμού.

3.Υπήρξε άμεση κινητοποίηση από τη χειρουργική ομάδα και το παριστάμενο νοσηλευτικό προσωπικό για την αντιμετώπιση του ανωτέρω περιστατικού.

4.Αυθημερόν και μετά την εκτίμηση των εγκαυμάτων της ασθενούς και την αρχική αντιμετώπιση αυτών από πλαστικό χειρουργό, η ασθενής αφυπνίστηκε ομαλά, με σταθερά ζωτικά σημεία και μεταφέρθηκε στην Ανάνηψη του Νοσοκομείου, για μετεγχειρητική παρακολούθηση από τρεις ιατρικές ομάδες, ήτοι γυναικολογική, πλαστική και αναισθησιολογική και αντιμετωπίζεται σύμφωνα με ιατρικές οδηγίες και η κατάσταση της υγείας της παραμένει σταθερή.

5.Για την διερεύνηση των συνθηκών του συμβάντος διατάχθηκε Ένορκη Διοικητική Εξέταση από τη Διοίκηση της 1ης Υ.ΠΕ., ενώ ζητήθηκε αυθημερόν ο πλήρης φάκελος που αφορά στο σύνολο του ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού που χρησιμοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της ως άνω χειρουργικής επέμβασης.

ΔΕΗ: Η αλήθεια για την απολιγνιτοποίηση και το αναπτυξιακό μέλλον της Δυτικής Μακεδονίας

Για δεκαετίες, ο λιγνίτης αποτέλεσε τη ραχοκοκαλιά του ελληνικού…

Zeekr 7GT: Ηλεκτρικές επιδόσεις-φωτιά με 646 ίππους και φόρτιση-ρεκόρ

Η Zeekr ανεβάζει κατακόρυφα τον πήχη στην κατηγορία των…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ