Oλοκληρώθηκε η σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου σχετικά με την έξαρση των κρουσμάτων του κορονοϊού στην Κίνα. Όπως έγινε γνωστό, θα εφαρμοστούν οι συστάσεις της ΕΕ και θα ζητηθούν αρνητικά τεστ 48 ωρών πριν την αναχώρηση και χρήση μάσκας υψηλής προστασίας για τους ταξιδιώτες από την Κίνα.
Αναμένεται σχετική ανακοίνωση από το υπουργείο Υγείας.
Υπενθυμίζεται ότι την επιβολή ταξιδιωτικών περιορισμών για τους πολίτες της Κίνας, συστήνει στα κράτη μέλη του ο Ευρωπαϊκος Μηχανισμός Αντιμετώπισης Κρίσεων.
Μεταξύ άλλων προτείνεται, αρνητικό τεστ 48 ωρών πριν από την αναχώρηση των ταξιδιωτών από την ασιατική χώρα και χρήση μάσκας υψηλής προστασίας. Παράλληλα, εισηγείται και τη διενέργεια ελέγχου των λυμάτων στα αεροδρόμια με διεθνείς πτήσεις και αεροσκάφη που φτάνουν απ’ την Κίνα. Η κατάσταση θα αξιολογηθεί εκ νέου στις 19 Ιανουαρίου.
Στη σύσκεψη έγινε συζήτηση και για τις ελλείψεις των φαρμάκων. Εκτιμήθηκε ότι έως το τέλος του μήνα, το πολύ, θα υπάρχει πλήρης ομαλοποίηση. Εξάλλου, τις επόμενες μέρες φτάνουν στη χώρα μας, ούτως ή άλλως, αρκετά εισπνεόμενα, για τα οποία υπάρχουν ελλείψεις. Επίσης, υπάρχει μεγάλη επάρκεια σε γενόσημα.