Έντονα προβληματισμένοι είναι κάποιοι από τους πιο γνωστούς Έλληνες σεισμολόγους μετά τον σεισμό των 4,8 Ρίχτερ σήμερα το πρωί στον Κορινθιακό Κόλπο. Ο Γεράσιμος Παπαδόπουλος και ο Βασίλης Καραστάθης σημειώνουν ότι αυτό που τους προβληματίζει για την ομαλή εξέλιξη του φαινομένου είναι ότι υπάρχει απουσία μετασεισμών μετά την αρχική δόνηση.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά για τον σημερινό σεισμό ο κ. Παπαδόπουλος «διάρρηξη με διεύθυνση ανατολική-δυτική, τυπική για τον Κορινθιακό κόλπο. Η απουσία μετασεισμών προβληματίζει και με κάνει επιφυλακτικό, δεδομένου ότι η περιοχή είναι ιδιαίτερα επιρρεπής στην εμφάνιση προσεισμών».
Ο Διευθυντής του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου, Βασίλης Καραστάθης, μιλώντας στην ΕΡΤ για τον σεισμό στον Κορινθιακό Κόλπο έδειξε με σαφήνεια την επιφύλαξή του, λέγοντας πως οι σεισμολόγοι περίμεναν τη «φυσιολογική» μετασεισμική δραστηριότητα που έπεται μετά από ένα σεισμό -ειδικά τέτοιου μεγέθους-, αλλά κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί.
Ο Βασίλης Καραστάθης εξήγησε πως η φύση δεν είναι «υποχρεωμένη» να δίνει μετασεισμούς και το φαινόμενο είναι υπό παρατήρηση αν και υπάρχει έλλειψη δεδομένων: «Ο σεισμός τέτοιου μεγέθους ήταν κάτι σύνηθες για την περιοχή. Από κει και πέρα αυτό που μας προβληματίζει αυτή τη στιγμή είναι ότι δεν έχουμε ακόμα μετασεισμική ακολουθία και έτσι θα πρέπει να περιμένουμε κάποιες ώρες ώστε να δούμε πως εξελίσσεται το φαινόμενο.
Από τα πράγματα που πάντα αξιολογούμε για την εξέλιξη του φαινομένου είναι και μετασεισμική ακολουθία. Δηλαδή αυτό που περιμένουμε να δούμε είναι μία μετασεισμική ακολουθία να εξελίσσεται φυσιολογικά. Δεν σημαίνει πάντα ότι η φύση είναι υποχρεωμένη να πάει με τους κανόνες που συνήθως βλέπουμε. Υπάρχουν και εξαιρέσεις. Από την άλλη μεριά όμως, δεν έχουμε τα δεδομένα αυτά ώστε να βασιστούμε με ακρίβεια και να πούμε ότι το φαινόμενο βαίνει ομαλά προς εκτόνωση».
Δείτε το βίντεο:
«Παρακολουθούμε στενά την εξέλιξη του φαινομένου»
Ο πρόεδρος του ΟΑΣΠ, Ευθύμιος Λέκκας, μιλώντας στο ΕΡΤΝews για τον σεισμό κοντά στο Γαλαξίδι, εμφανίστηκε καθησυχαστικός, τονίζοντας πως «δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας. Προς το παρόν δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Περιμένουμε να δούμε και τη συνέχεια του φαινομένου. Παρακολουθούμε αδιάληπτα την εξέλιξη».
Ο Ευθύμιος Λέκκας αναφέρθηκε στον Κορινθιακό Κόλπο, χαρακτηρίζοντας τον ως μία ευαίσθητη ζώνη η οποία έχει υψηλή σεισμικότητα.
Μιλώντας στο Mega τόνισε: «Είναι ένας σεισμός, ο οποίος είναι συνηθισμένος για τον χώρο του Κορινθιακού κόλπου. Ο σεισμός αυτός ξέφυγε λιγάκι από την καθιερωμένη σεισμικότητα, ήταν πιο μεγάλος. Ο χώρος αυτός έχει δώσει μεγαλύτερους σεισμούς. Μέχρι στιγμής δεν ανησυχούμε για κάτι. Δεν σημειώθηκε καμία ζημιά σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουμε. Παρακολουθούμε πολύ στενά την εξέλιξη του φαινομένου, χωρίς να υπάρχει βεβαίως ανησυχία».
