Η ομάδα των ειδικών που όρισε το Τμήμα Ανθρωποκτονιών για να μελετήσει την υπόθεση της Ειρήνης Μουρτζούκου με τα νεκρά βρέφη στην Αμαλιάδα και τα παρουσιάσει το πόρισμά της, αποτελείται από πνευμονολόγο, νευρολόγο και δύο παθολογοανατόμους. Αυτό το πόρισμα οδήγησε στη σύλληψή της.
Το πόρισμα που έφτασε στην εισαγγελία μέσω του Ανθρωποκτονιών είναι «αφαιρετικό», σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Θεοδόση Πάνου για την τηλεόραση του ΣΚΑΪ: «Τι σημαίνει αφαιρετικό: Αφαιρούν ότι δεν έχει να κάνει με τον θάνατο. Δηλαδή λένε στο πόρισμα για την ενδιάμεση πνευμονίτιδα ότι από μόνη της δεν προκαλεί θάνατο. Θέλει παθολογικές προϋποθέσεις. Αυτές οι παθολογικές προϋποθέσεις δεν υπάρχουν».
Κατά τη σύλληψή της, σύμφωνα με την εκπρόσωπο της ΕΛ.ΑΣ., Κωνσταντία Δημογλίδου, η Ειρήνη Μουρτζούκου δεν έφερε αντίσταση. «Άλλωστε είχε δηλώσει μέσω του δικηγόρου της ότι είναι διαθέσιμη στις Αρχές σε περίπτωση που χρειαστεί για οποιοδήποτε λόγο να προσαχθεί στην υπηρεσία που είχε αναλάβει την έρευνα», είπε χαρακτηριστικά.
Για το πόρισμα, η κ. Δημογλίδου, σημείωσε: «Ήταν εξαιρετική η δουλειά των 4 επιστημόνων που δεν επιλέχθηκαν τυχαία από το Τμήμα Ανθρωποκτονιών. Είναι κορυφαίοι στο είδος τους και προσπαθώντας να αποκλείσουν σε κάθε περίπτωση τι μπορεί να έφερε τον θάνατο στα τρία παιδιά, καταλήξαμε σε αυτό το συμπέρασμα. Η δικογραφία που σχηματίστηκε από το Τμήμα Ανθρωποκτονιών περιλαμβάνει περισσότερες από 80 καταθέσεις».
Σε ερώτηση αν η υπόθεση είναι «δεμένη» απάντησε: «Προφανώς και είναι για να αποφασίσει ο ανακριτής να εκδώσει ένα ένταλμα σε βάρος της».
«Φαίνεται ότι είχαμε το πόρισμα που δείχνει υποψία, που συνεπάγεται ασφυξία κι άρα υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να είναι εγκληματική ενέργεια. Άρα εκδόθηκε ένταλμα του ανακριτή για τους θανάτους τριών παιδιών -δύο δικών της και το παιδί της φίλης της της Κατερίνας- αλλά και για μια απόπειρα ανθρωποκτονίας, όταν πήγε να πνίξει, σύμφωνα με την καταγγελία, τη φίλη της», δήλωσε στο Action24 o επίτιμης πρόεδρος Αστυνομικών Υπαλλήλων Νοτιοανατολικής Αττικής, Γιώργος Καλλιακμάνης.
Δείτε όσα είπε η δικηγόρος της μητέρας του Παναγιώτη, στενής φίλης κάποτε τη Ειρήνης Μουρτζούκου:
«Η εντολέας μου δηλώνει αθώα»
«Η εντολέας μου δηλώνει αθώα», δήλωσε, εντωμεταξύ, μετά την εκτέλεση του εντάλματος σύλληψης της Ειρήνης Μουρτζούκου, ο συνήγορός της Νίκος Αλεξανδρής.
Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, που διήρκεσε λίγα λεπτά, ενώπιον του αρμόδιου Εισαγγελέα και την αποχώρηση της αστυνομικής συνοδείας με την 25χρονη κατηγορούμενη, ο συνήγορός της, σε δηλώσεις του είπε ότι αφού ενημερωθούν για τη δικογραφία από τον Ανακριτή στην Πάτρα θα απαντήσουν στα πορίσματα των ιατροδικαστών και σε όλα τα σημεία που οδήγησαν στη σύλληψη. Ανέφερε, επίσης, ότι «αναμέναμε τη σύλληψη και γι’ αυτό είχαμε θέσει την εντολέα μου, στη διάθεση των Αρχών».
Κατηγορείται για τη δολοφονία 3 παιδιών και μία απόπειρα ανθρωποκτονίας
Η 24χρονη κατηγορείται πλέον για το θάνατο των δύο παιδιών της, το 2022 και το 2023, του βρέφους της κουμπάρας της, το 2021 και για την απόπειρα ανθρωποκτονίας μίας ενήλικης φίλης της μέσω πνιγμού. Η Ειρήνη Μουρτζούκου ήταν παρούσα σε όλους τους θανάτους.
Οι 4 περιπτώσεις:
-Στις 4 Φεβρουαρίου του 2021 η Ειρήνη Μουρτζούκου προσέχει το 6 μηνών βρέφος της τότε φίλης της και κουμπάρας της καθώς η μητέρα του παιδιού της είχε αναθέσει τη φύλαξή του. Στις 5:00 τα ξημερώματα το παιδί παρουσιάζει βρόγχο και πεθαίνει. Διακομίζεται νεκρό στο Καραμανδάνειο νοσοκομείο ενώ σύμφωνα με την ιατροδικαστική έκθεση ως αιτία θανάτου αναφέρεται «Διάμεση πνευμονίτιδα παιδικής ηλικίας».
-Στις 19 Ιουνίου του 2022 η Ειρήνη Μουρτζούκου βρίσκεται με το 19 μηνών βρέφος της στο σπίτι τους στην Πάτρα. Στη 01:00 τα ξημερώματα και ενώ κοιμάται με το βρέφος της, αντιλαμβάνεται δυσχέρεια στην αναπνοή του και επειδή η κατάστασή του χειροτερεύει, καλεί το ΕΚΑΒ. Το βρέφος διακομίζεται στο Κέντρο Υγειάς της Κάτω Αχαίας όπου στη συνέχεια διαπιστώνεται ο θάνατός του. Η έκθεση νεκροψίας-νεκροτομής υποβάλλεται στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Πατρών και ως αιτία θανάτου αναφέρει ότι αυτός επήλθε συνεπεία διάμεσης πνευμονίτιδας της παιδικής ηλικίας.
-Στις 17 Οκτωβρίου του 2023 το δύο μηνών μωρό της Ειρήνης Μουρτζούκου πεθαίνει στο Γενικό Νοσοκομείο Παίδων Αθηνών «Η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ» όπου και νοσηλευόταν. Στο εν λόγω νοσοκομείο είχε διεκομισθή από το Καραμανδάνειο νοσοκομείο την 18/09/2023 και νοσηλευόταν ως το θάνατό του. Τη προανάκριση για τον θάνατο του συγκεκριμένου βρέφους είχε αναλάβει το Αστυνομικό Τμήμα Αμπελόκηπων από όπου παραγγέλθηκε η νεκροψία-νεκροτομία στην Ιατροδικαστική Υπηρεσία Αθηνών και η οποία αναφέρει ως αιτία αιφνιδίου θανάτου παθολογικό ιστορικό επιληψίας.
Ο θάνατος του μικρού Παναγιώτη
Ο θάνατος του 15 μηνών Παναγιώτη, τον Αύγουστο του 2024, στο σπίτι όπου έμεναν μαζί η Ειρήνη Μουρτζούκου και η μητέρα του, ήταν η αιτία να ξεκινήσουν όλα. Την ημέρα θανάτου του βρέφους, οι δύο γυναίκες βρίσκονταν στο σπίτι. Η μητέρα του παιδιού έλειψε για λίγα λεπτά., για να κάνει κάποιες δουλειές στο μπάνιο.
Η σύλληψη της Ειρήνης Μουρτζούκου, προς το παρόν , δεν συνδέεται με τον θάνατο του μικρού Παναγιώτη. Η έρευνα, όμως, των Αρχών βρίσκεται σε εξέλιξη.
