Οι πρωτοβουλίες στοχεύουν στην:
– Την ενσωμάτωση του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ ώστε να θωρακιστεί το σύστημα πληρωμών και ελέγχων
– Σαρωτικούς ελέγχους από την Ειδική Ομάδα Ελέγχου (task force) για την αναζήτησή και την ανάκτηση παράνομων επιδοτήσεων
– Εις βάθος έρευνα στην Βουλή για τον εντοπισμό και την διόρθωση των χρόνιων παθογενειών
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η πρωτοβουλία της πλειοψηφίας για τη διενέργεια της εξεταστικής έρευνας κινείται αυστηρά σε θεσμική κατεύθυνση και αποτελεί την βέλτιστη οδό τόσο για την ανίχνευση των πολιτικών ευθυνών, των δομικών λαθών και παραλείψεων που υπάρχουν αλλά και για την ριζική αντιμετώπιση τους. Κεντρική θέση της κυβέρνησης αποτελεί άλλωστε ο εξορθολογισμός του συστήματος των αγροτικών ενισχύσεων και η αποκατάσταση της δικαιοσύνης στο πεδίο του πρωτογενή τομέα, ώστε οι εκάστοτε επιδοτήσεις να λαμβάνονται αναλογικά στους πραγματικούς παραγωγούς που το δικαιούνται.
Στελέχη της κυβέρνησης τονίζουν χαρακτηριστικά πως «η πρόταση για Εξεταστική είναι μία απολύτως λογική απόφαση, για μία «πληγή» την οποία η χώρα μας τα τελευταία 30 χρόνια έχει πληρώσει πάνω από 2,7 δισεκατομμύρια ευρώ» ενώ προαναγγέλλουν την κλήτευση για κατάθεση «δεκάδων μαρτύρων».
Σχετικά με τις καταγγελίες των κομμάτων της αντιπολίτευσης περί συγκάλυψης αναφέρουν πως «είναι το ακριβώς αντίθετο, γιατί δεν εξαιρεί καμία περίοδο διακυβέρνησης, ούτε και τη δική μας. Αν δεν φωτιστούν όλες οι πτυχές για τον ΟΠΕΚΕΠΕ, απάντηση δεν θα πάρουμε ποτέ για θέματα, όπως είναι η τεχνική λύση, οι διασταυρωτικοί έλεγχοι, αν έγιναν και από ποιους, ποιοι υπουργοί έστειλαν πόσους στη Δικαιοσύνη τα προηγούμενα χρόνια, τι έγινε με τα τεχνικά σχέδια βόσκησης, ποιος ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και όλα όσα διημείφθησαν τα τελευταία χρόνια, και επί των δικών μας ημερών».
Σημειώνουν επιπρόσθετα πως το περιεχόμενο της εν λόγω δικογραφίας η οποία έχει διαβιβαστεί στην Βουλή έγειρε υπέρ της Εξεταστικής καθώς όπως αναφέρουν τα στοιχεία του φακέλου δεν περιγράφουν αξιόποινες πράξεις και δεν περιγράφουν ποινικά αδικήματα.
Ο πρώην υπουργός Βορίδης ο οποίος είναι ένας εκ των οποίων που εμπλέκεται στο σκάνδαλο, έχει δηλώσει δημόσια πως την περίοδο για την οποία αναφέρεται η δικογραφία δεν ήταν υπουργός.
Στο περιεχόμενο της δικογραφίας που ενέπνευσε τις προτάσεις ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ για κατάθεση πρότασης προκαταρκτικής έρευνας τοποθετήθηκε και Μάκης Βορίδης, εξηγώντας και γιατί ζήτησε την παραίτησή του.
Ο πρώην υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης σχολιάζοντας το «δια ταύτα» των δύο προτάσεων που αφορούν την καταγγελία προς τη κυβέρνηση σημειώνει αρχικά ότι κατηγορείται για ενέργειες που δεν αφορούν την περίοδο που ο ίδιος βρισκόταν στο υπουργείο ενώ υποστηρίζει πως η σύμφωνη γνώμη σε υπηρεσιακή εισήγηση του ΟΠΕΚΕΠΕ για τον τρόπο υλοποίησης μιας Υπουργικής Απόφασης που εφαρμόζεται ετησίως από το 2015 έως σήμερα δεν αποτελεί αδίκημα. Αντίστοιχα – σημειώνει ο ίδιος – δεν συνιστά αδίκημα η απαίτηση παραίτησης υφισταμένου από τον πολιτικό προϊστάμενο.
Παρατίθεται η χθεσινή δημοσίευση του πρώην Υπουργού Μάκη Βορίδη στο X (πρώην Twitter)

Ποια είναι η ευθύνη του επίσης, πρώην Υπουργού Λευτέρη Αυγενάκη- Τι αναφέρει ο ίδιος
Για απόπειρα μικροκομματικής εκμετάλλευσης της υπόθεσης του ΟΠΕΚΕΠΕ από την αντιπολίτευση μιλά και ο Λευτέρης Αυγενάκης.
«Διάβασα με προσοχή τις δύο προτάσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ – Νέα Αριστερά για σύσταση προκαταρκτικής επιτροπής. Από την απλή και μόνο καλόπιστη ανάγνωσή τους, αμέσως διαπιστώνει κανείς την αοριστία, την εύκολη γενίκευση και την απουσία στοιχείων που να παρουσιάζουν ενδείξεις για διάπραξη ποινικού αδικήματος» σημειώνει ο πρώην υπουργός για να προσθέσει «θεωρώ ότι η ανάγκη μικροκομματικής εκμετάλλευσης του θέματος ΟΠΕΚΕΠΕ τους εμποδίζει να αναγνωρίσουν ότι ουδέν μεμπτό έχω διαπράξει κατά την άσκηση των καθηκόντων μου. Αξιοσημείωτο είναι ότι επικαλούνται διαρκώς τον πρώην πρόεδρο του ΟΠΕΚΕΠΕ Ευάγγελο Σημανδράκο, ο οποίος ισχυρίζεται τάχα περί πιέσεων για αποδέσμευση 6.000 «δεσμευμένων» ΑΦΜ, την στιγμή που ο πραγματικός αριθμός ανέρχονταν στα 16.560 ΑΦΜ. Τα ΑΦΜ δεν είναι απλοί αριθμοί αλλά αγρότες, κτηνοτρόφοι με οικογένειες, που αφού ελεγχθούν (ως η διοίκηση του ΟΠΕΚΕΠΕ όφειλε) να μην παραμένουν σε ομηρία, να πληρωθούν εάν νομίμως το δικαιούνται ή να οδηγηθούν στη Δικαιοσύνη. Ορθώς η Νέα Δημοκρατία προτείνει τη σύσταση εξεταστικής επιτροπής για τη διερεύνηση όλων των πτυχών του ζητήματος από το 1998 έως και σήμερα, με σκοπό την αναζήτηση της αλήθειας και την εξυγίανση του Οργανισμού. Επιφυλάσσομαι να εκθέσω λεπτομερώς επαρκή στοιχεία και γεγονότα κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής».
