Ένα ακόμα σοβαρό επεισόδιο με Τούρκους ψαράδες καταγγέλλουν Έλληνες αλιείς στη θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στη Θάσο και τη Σαμοθράκη. Σύμφωνα με τις μαρτυρίες τους, τουρκικά σκάφη τους καταδίωξαν, επιχείρησαν να εμβολίσουν τα αλιευτικά τους και μάλιστα άνοιξαν πυρ, φωνάζοντας πως «εδώ είναι Τουρκία».
Καταδίωξη και πυροβολισμοί στη θάλασσα
Ο Φάνης Μαυροθαλασσίτης, ιδιοκτήτης και καπετάνιος ελληνικού αλιευτικού, περιέγραψε με λεπτομέρειες το περιστατικό:
«Ήταν 10 το βράδυ, όταν είδαμε τα τουρκικά σκάφη κάτω από τα έξι μίλια, στα δικά μας ύδατα. Όταν πλησιάσαμε μαζί με άλλους συναδέλφους για να καταγράψουμε πώς ψαρεύουν χωρίς προδιαγραφές της Ε.Ε., άρχισαν να μας κυνηγούν. Ένα σκάφος πήγε να πέσει πάνω μας, έκανα ελιγμούς για να το αποφύγω. Την ώρα που περνούσαμε, έβγαλαν όπλα και πυροβολούσαν».
Όπως σημείωσε, οι τουρκικές μηχανότρατες ήταν διπλάσιες σε μέγεθος και με πολύ περισσότερα άτομα στο πλήρωμά τους: «Ευτυχώς δεν έγινε κάτι πιο σοβαρό, αλλά δεν έχουμε καμία βοήθεια από πουθενά. Μας φώναζαν να φύγουμε και ότι είναι εδώ η Τουρκία».
«Ζητήσαμε βοήθεια αλλά δεν ήρθε κανείς»
Στο επεισόδιο παρών ήταν και ο καπετάνιος Παύλος Μανωλής, ο οποίος κατήγγειλε πως οι Τούρκοι ψαράδες προσπαθούσαν να επιβάλουν με τη βία την παρουσία τους:
«Μας φώναζαν “εδώ είναι Τουρκία, να φύγετε!”. Άρχισαν να μας κυνηγάνε και να πυροβολούν προς τα δικά μας πλοία. Επικοινωνήσαμε με το Λιμεναρχείο, ενημερώσαμε ότι μας πυροβολούν και δεν είδαμε άνθρωπο. Οι πυροβολισμοί ήταν πολύ περισσότεροι, στο βίντεο ακούγονται μόνο έξι».
Ένταση στα χωρικά ύδατα
Σύμφωνα με τις μαρτυρίες, στο σημείο βρίσκονταν 10–11 τουρκικά αλιευτικά με 20 έως 30 άτομα το καθένα και περίπου 20 ελληνικά, με πολύ μικρότερα πληρώματα. Οι Έλληνες αλιείς καταγγέλλουν ότι παρά τις εκκλήσεις τους, το Λιμενικό δεν εμφανίστηκε, αφήνοντάς τους εκτεθειμένους.
Το επεισόδιο αναμένεται να προκαλέσει νέες αντιδράσεις, καθώς έρχεται σε μια περίοδο αυξημένων παραβιάσεων και προκλήσεων από τουρκικής πλευράς στο Αιγαίο.
