48ωρη απεργία στις 9 και 10 Σεπτεμβρίου πραγματοποιούν οι οδηγοί ταξί, αντιδρώντας στην ΚΥΑ που επιτρέπει τη διενέργεια αστικών μετακινήσεων και με βαν. Το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) μιλά για «παράνομη και αντισυνταγματική ρύθμιση» και προειδοποιεί με απεργία διαρκείας αν η κυβέρνηση δεν αποσύρει την απόφαση.
Τα αιτήματα των οδηγών ταξί
Οι οδηγοί ταξί ζητούν την άμεση απόσυρση της ΚΥΑ, υποστηρίζοντας ότι παραβιάζει θεμελιώδεις διατάξεις της νομοθεσίας και αφαιρεί αποκλειστικά δικαιώματα του κλάδου. Όπως αναφέρει το ΣΑΤΑ, η δυνατότητα αστικών μετακινήσεων αποτελεί αρμοδιότητα μόνο των ταξί και η ρύθμιση που δίνει το ίδιο δικαίωμα σε βαν συνιστά πλήγμα για την επαγγελματική τους αξιοπρέπεια και τη βιωσιμότητα του κλάδου.
Η προειδοποίηση του ΣΑΤΑ
Ο πρόεδρος του Συνδικάτου, Θύμιος Λυμπερόπουλος, χαρακτήρισε την απεργία «προειδοποιητική» και ξεκαθάρισε ότι, αν η κυβέρνηση δεν αποσύρει την ΚΥΑ, θα ακολουθήσει απεργία διαρκείας. Το ΣΑΤΑ προειδοποιεί ότι θα προχωρήσει σε μαζικές και παρατεταμένες κινητοποιήσεις, ενώ αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να καταθέσει αγωγές και μηνύσεις για διαφυγόντα κέρδη, ακόμη και κατά αρμόδιων υπουργών.
Η αντιπαράθεση με την κυβέρνηση
Η ανακοίνωση του ΣΑΤΑ κάνει λόγο για συνεχή απαξίωση του κλάδου τα τελευταία έξι χρόνια. Σύμφωνα με τους εκπροσώπους των ταξιτζήδων, η κυβέρνηση «παράγει συνεχώς προβλήματα» και οφείλει να αναγνωρίσει ότι η υπομονή των επαγγελματιών έχει εξαντληθεί. Όπως σημειώνουν, «η νομιμότητα, η δικαιοσύνη και η επιβίωσή μας δεν διαπραγματεύονται».
Τι μέλλει γενέσθαι
Η διήμερη απεργία λειτουργεί ως πρώτη προειδοποίηση. Αν η κυβέρνηση δεν υποχωρήσει, οι οδηγοί ταξί ετοιμάζονται να κλιμακώσουν με απεργία διαρκείας, κάτι που θα προκαλέσει σοβαρές επιπτώσεις στις αστικές μετακινήσεις. Το επόμενο διάστημα θα κρίνει αν το ζήτημα θα λυθεί με διάλογο ή θα οδηγήσει σε μετωπική σύγκρουση μεταξύ ταξιτζήδων και κυβέρνησης.
Η ανακοίνωση για την απεργία στα ταξί
«Η πρόσφατη κυβερνητική απόφαση που επιτρέπει την αστική μεταφορά από Επιβατηγά Ιδιωτικής Χρήσης (Ε.Ι.Χ.) με τη διάταξη “από τόπο σε τόπο”, αποτελεί ευθεία παραβίαση των συνταγματικών διατάξεων και των θεμελιωδών κανόνων της υφιστάμενης νομοθεσίας, σύμφωνα με την οποία η συγκεκριμένη δυνατότητα ανήκει αποκλειστικά και μόνο στα ταξί. Αυτή η παράνομη και αντισυνταγματική ρύθμιση πλήττει βάναυσα τον κλάδο μας, υπονομεύοντας την επαγγελματική μας αξιοπρέπεια, τη νομιμότητα και την ομαλή λειτουργία της αγοράς μεταφορών. Το ΣΑΤΑ απαιτεί την άμεση και πλήρη απόσυρση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης.
Σε αντίθετη περίπτωση, δηλώνουμε ξεκάθαρα ότι θα προχωρήσουμε σε δυναμικές, μαζικές και παρατεταμένες κινητοποιήσεις, αξιοποιώντας κάθε νόμιμο μέσο. Θα εξετάσουμε το ενδεχόμενο κατάθεσης αγωγών και μηνύσεων για διαφυγόντα κέρδη, ακόμη και κατά αρμόδιων υπουργών και άλλων κυβερνητικών παραγόντων, που ευθύνονται για την ψήφιση και εφαρμογή αυτής της παράνομης ρύθμισης.
Η συγκεκριμένη κυβέρνηση επί έξι χρόνια απαξιώνει τον κλάδο μας και παράγει συνεχώς προβλήματα. Οφείλει όμως να αντιληφθεί ότι η υπομονή και η ανοχή μας έχουν πλέον εξαντληθεί. Η νομιμότητα, η δικαιοσύνη και η επιβίωσή μας δεν διαπραγματεύονται».
