Σε διήμερη κινητοποίηση προχωρούν οι οδηγοί ταξί στην Αττική, καθώς σηκώνουν «χειρόφρενο» από τις 6 το πρωί της Τρίτης 9 Σεπτεμβρίου έως τις 6 το πρωί της Πέμπτης 11 Σεπτεμβρίου.
Το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) κήρυξε 48ωρη απεργία, αντιδρώντας στην πρόσφατη Κοινή Υπουργική Απόφαση που –όπως τονίζει– εξυπηρετεί τα συμφέροντα πολυεθνικών και οδηγεί στον αφανισμό του κλάδου.
Οι λόγοι της κινητοποίησης
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΣΑΤΑ, η ΚΥΑ 134328/20-8-2025 δίνει προβάδισμα στις πολυεθνικές και στις ψηφιακές πλατφόρμες, στερώντας από τους αυτοαπασχολούμενους οδηγούς ταξί το δικαίωμα στο μεταφορικό έργο. «Η κυβέρνηση, με τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές της, νομοθετεί υπέρ των ισχυρών και εναντίον των ανθρώπων του μεροκάματου», σημειώνεται χαρακτηριστικά.
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας
Παράλληλα με την απεργία, οι οδηγοί ταξί έχουν προγραμματίσει συγκέντρωση διαμαρτυρίας την Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου στις 10 το πρωί, έξω από τα γραφεία του ΣΑΤΑ. Το συνδικάτο καλεί όλα τα μέλη του σε μαζική και δυναμική συμμετοχή, υπογραμμίζοντας πως «ένας κλάδος, μία φωνή – όλοι μαζί στον αγώνα για το ταξί».
Τα αιτήματα του ΣΑΤΑ
Ο κλάδος των ταξί διεκδικεί:
-
Άμεση απόσυρση της ΚΥΑ 134328/20-8-2025
-
Τερματισμό της ασυδοσίας πολυεθνικών και ψηφιακών πλατφορμών
-
Στήριξη του επαγγελματία οδηγού και δικαιοσύνη στον φορολογικό τομέα
-
Προστασία του κλάδου από τον αθέμιτο ανταγωνισμό και την υποχρεωτική ηλεκτροκίνηση από 1/1/2026
Ένα μήνυμα ενότητας
Το ΣΑΤΑ τονίζει πως ο αγώνας δεν αφορά μόνο τους ταξιτζήδες αλλά και το επιβατικό κοινό, καθώς πρόκειται –όπως σημειώνεται– για «αγώνα υπέρ της Δημοκρατίας, της αξιοπρέπειας και του δικαιώματος στην εργασία». Η διοίκηση καλεί όλα τα σωματεία ταξί της χώρας να ενώσουν τις δυνάμεις τους, ώστε η φωνή του κλάδου να ακουστεί σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.
