Μια υπόθεση εκβιασμού ασθενών στο Ιπποκράτειο Νοσοκομείο φέρνει στο προσκήνιο τις πιο σκοτεινές πτυχές του «φακελακίου» στη δημόσια υγεία.
Διευθυντής Καρδιοχειρουργικής Κλινικής συνελήφθη επ’ αυτοφώρω από την ΕΛΑΣ, την ώρα που παραλάμβανε προσημειωμένα χαρτονομίσματα, ενώ καταγγελίες ασθενών και συγγενών τους περιγράφουν έναν γιατρό που απαιτούσε χιλιάδες ευρώ για να προχωρήσει σε χειρουργικές επεμβάσεις.
Η παγίδα της ΕΛΑΣ
Ο καρδιοχειρουργός συνελήφθη έπειτα από οργανωμένη επιχείρηση της Διεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων. Συγγενής ασθενούς, σε συνεργασία με τις αρχές, του παρέδωσε φάκελο με 5.000 ευρώ σε προσημειωμένα χαρτονομίσματα. Λίγα λεπτά αργότερα, οι αστυνομικοί πέρασαν χειροπέδες στον γιατρό.
Η «ταρίφα» των χιλιάδων ευρώ
Σύμφωνα με τις μαρτυρίες, η «ταρίφα» του γιατρού κυμαινόταν από 5.000 έως 8.000 ευρώ, με το ποσό να προσαρμόζεται ανάλογα με την οικονομική δυνατότητα του ασθενούς ή τις «συστάσεις» που δεχόταν. Όσοι δεν πλήρωναν, κατέληγαν να περιμένουν για το χειρουργείο, ενώ ο ίδιος φέρεται να δικαιολογούσε τα χρήματα λέγοντας πως έπρεπε να πληρωθούν «οι βοηθοί και οι συνεργάτες».
«Δώσε μου τώρα τα 3.000 αλλιώς δεν τη βάζω χειρουργείο»
Συγκλονιστική είναι η μαρτυρία της νύφης 70χρονης καρδιοπαθούς, η οποία περιέγραψε πως ο γιατρός απαίτησε αρχικά 8.000 ευρώ για το χειρουργείο. Όταν η οικογένεια εξήγησε ότι δεν μπορούσε να συγκεντρώσει πάνω από 3.000 ευρώ, ο γιατρός απείλησε: «Δώσε μου τώρα τα 3 χιλιάρικα αλλιώς δεν τη βάζω χειρουργείο».
Τα «καφεδάκια» για τους συνεργάτες
Η ίδια καταγγέλλει ότι ο γιατρός ζητούσε επίμονα τα χρήματα ακόμη και την ώρα που η ηλικιωμένη ασθενής βρισκόταν στο χειρουργείο. Μάλιστα, όπως ανέφερε, υποστήριξε ότι «από τα 3.000 πρέπει να πάρουν και τα παιδιά, οι βοηθοί μου», χαρακτηρίζοντας το ποσό «καφεδάκι».
Έρευνα για επιπλέον περιστατικά
Η υπόθεση δεν φαίνεται να περιορίζεται σε μία καταγγελία. Οι αρχές εξετάζουν νέες μαρτυρίες ασθενών που είχαν βρεθεί στο ίδιο αδιέξοδο, καθώς ο γιατρός φέρεται να είχε μετατρέψει το χειρουργείο σε χώρο συναλλαγής με «τιμοκατάλογο» σωτηρίας.
