Μεγάλη αναστάτωση επικράτησε το απόγευμα της Τετάρτης (10/9) στον Πειραιά, όταν τραμ συγκρούστηκε με λεωφορείο της γραμμής 040 «Πειραιάς – Σύνταγμα») επί της οδού Μικράς Ασίας.
Από τη σφοδρή σύγκρουση τραυματίστηκαν συνολικά 30 επιβάτες, με τους 23 να διακομίζονται σε νοσοκομεία και τους υπόλοιπους να δέχονται τις πρώτες βοήθειες επί τόπου.
Πέρα όμως από την αγωνία που έζησαν οι επιβάτες, συγκλονίζει η μαρτυρία ενός ηλικιωμένου άνδρα, ο οποίος αποκάλυψε πως είχε βρεθεί και στο τροχαίο της Βούλας τον περασμένο Ιούλιο, όπου είχαν τραυματιστεί 47 άτομα.
Πώς έγινε η σύγκρουση στον Πειραιά
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, το τραμ προσέκρουσε στην πίσω πλευρά του λεωφορείου τη στιγμή που αυτό αποβίβαζε επιβάτες στη στάση. Ο οδηγός του τραμ φέρεται να αισθάνθηκε αδιαθεσία και να έχασε τις αισθήσεις του, με αποτέλεσμα να μην προλάβει να αντιδράσει εγκαίρως.
Ευτυχώς, λειτούργησε το σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης του συρμού, μειώνοντας τη σφοδρότητα της σύγκρουσης και αποτρέποντας χειρότερα αποτελέσματα.
Η ΣΤΑ.ΣΥ. ανακοίνωσε ότι ο οδηγός, που εργάζεται στην εταιρεία από το 2005, είχε ολοκληρώσει κανονικά τις προβλεπόμενες βάρδιες του και είχε περάσει από τους ετήσιους ιατρικούς ελέγχους χωρίς προβλήματα.
«Το τράνταγμα ήταν πολύ δυνατό»
Επιβάτες του λεωφορείου περιέγραψαν σκηνές πανικού, καθώς η πρόσκρουση ήταν αιφνίδια και αρκετοί έπεσαν στο πάτωμα. «Κάποιοι τραυματίστηκαν στον αυχένα, άλλοι είχαν επιφανειακά χτυπήματα. Ευτυχώς δεν υπήρξαν σοβαρά περιστατικά», δήλωσε μία γυναίκα που βρισκόταν μέσα στο λεωφορείο.
Ένας άλλος μάρτυρας σημείωσε: «Έκανε στάση το λεωφορείο και είδα το τραμ να έρχεται επάνω του. Το τράνταγμα ήταν πάρα πολύ δυνατό».
Ο επιβάτης που γλίτωσε δύο φορές
Ανάμεσα στους επιβάτες βρισκόταν κι ένας ηλικιωμένος άνδρας που είχε την ατυχία να είναι και στο σοβαρό τροχαίο της Βούλας, όταν δύο λεωφορεία συγκρούστηκαν τον Ιούλιο με 47 τραυματίες.
Ο ηλικιωμένος άνδρας που επέβαινε στο λεωφορείο αποκάλυψε πως βρέθηκε και στο προηγούμενο μεγάλο τροχαίο της Βούλας. «Ήμουν πίσω από τον οδηγό, χτύπησα στο παρμπρίζ. Ακόμα έχω τραύματα από τότε», είπε.
Για τη σύγκρουση στον Πειραιά, πρόσθεσε: «Εγώ δεν χτύπησα, απλώς ένιωσα το αίσθημα του φόβου». Η συγκλονιστική αυτή μαρτυρία καταδεικνύει την απίστευτη σύμπτωση που τον έφερε δύο φορές μέσα σε λίγους μήνες στο επίκεντρο μεγάλων τροχαίων ατυχημάτων.
Οι έρευνες για τα αίτια
Οι συνθήκες του ατυχήματος παραμένουν υπό διερεύνηση. Μαρτυρίες αναφέρουν ότι ο μηχανοδηγός του τραμ ένιωσε αδιαθεσία, έχασε τις αισθήσεις του και πρόλαβε την τελευταία στιγμή να τραβήξει το χειρόφρενο. Η άμεση αντίδραση του οδηγού του λεωφορείου, που παρέμεινε ψύχραιμος και ειδοποίησε τις αρχές, βοήθησε στην αποφυγή μεγαλύτερης τραγωδίας.
Η Τροχαία και οι αρμόδιες υπηρεσίες συνεχίζουν την έρευνα για να εντοπίσουν τις ακριβείς αιτίες της σύγκρουσης.
Η ανακοίνωση της ΟΣΥ ΑΕ για το συμβάν:
«Η ΟΣΥ ΑΕ σχετικά με το συμβάν επί της οδού Μικράς Ασίας στον Πειραιά κατά το οποίο τραμ προσέκρουσε σε σταθμευμένο λεωφορείο την ώρα που αποβίβαζε επιβάτες σε στάση, ενημερώνει ότι παρακολουθεί το συμβάν και συνεργάζεται με τις αρμόδιες αρχές. Στο σημείο έχει κληθεί η αστυνομία και το ΕΚΑΒ. Θα επανέλθουμε με νεότερη ενημέρωση».
Η ανακοίνωση του ΕΚΑΒ για το ατύχημα στον Πειραιά
«Αναφορικά με το τροχαίο ατύχημα που σημειώθηκε σήμερα το απόγευμα μεταξύ Τραμ και Λεωφορείου στον Πειραιά, το ΕΚΑΒ ανταποκρίθηκε σε μόλις 5 λεπτά από τη λήψη της κλήσης. Στο σημείο επιχείρησαν συνολικά 16 Διασώστες και ένας Ιατρός με 2 Μοτοσυκλέτες της Ομάδας Άμεσης Επέμβασης και 7 ασθενοφόρα (εκ των οποίων 1 Κινητή Ιατρική Μονάδα). Προληπτικά διακομίσθηκαν 17 ελαφρά τραυματίες τραυματίες στο Γενικό Νοσοκομείο Ελευσίνας “Θριάσιο”, 6 στο Γενικό Νοσοκομείο Αττικής ΚΑΤ και 1 ανήλικο Παιδί στο Νοσοκομείο Παίδων “Η Αγία Σοφία” (Σύνολο 24 άτομα).»
