Απόψε, Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου, ξεκινά το διήμερο «Αθήνα χωρίς αυτοκίνητο», με την ΕΛ.ΑΣ. να θέτει σε ισχύ εκτεταμένες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο της πόλης. Το μέτρο θα διαρκέσει μέχρι και αύριο, Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου, και μετατρέπει το ιστορικό κέντρο σε έναν μεγάλο ανοιχτό χώρο για πεζούς και ποδηλάτες.
Πότε ξεκινά και πότε λήγει η διακοπή κυκλοφορίας
Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, το μέτρο τίθεται σε εφαρμογή σήμερα Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου στις 20:00 και θα ισχύει έως την Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου στις 23:00. Στο διάστημα αυτό δεν θα επιτρέπεται η διέλευση οχημάτων σε βασικούς δρόμους του Δήμου Αθηναίων, πλην όσων εξαιρούνται (ΜΜΜ, οχήματα έκτακτης ανάγκης, ειδικές άδειες).
Ποιοι δρόμοι θα κλείσουν
Η απαγόρευση κυκλοφορίας αφορά κομβικές αρτηρίες που οδηγούν στην «καρδιά» της πόλης, με στόχο να δημιουργηθεί μια ενιαία, προσβάσιμη ζώνη χωρίς αυτοκίνητα. Οι δρόμοι που θα μείνουν κλειστοί είναι:
-
Οδός Αθηνάς
-
Καραγεώργη Σερβίας
-
Περικλέους έως την Ερμού
-
Τμήματα που συνδέουν τις παραπάνω οδούς με το εμπορικό τρίγωνο
Η Τροχαία θα έχει αναρτήσει σχετικές σημάνσεις, ενώ αστυνομικές δυνάμεις θα βρίσκονται σε καίρια σημεία για την ομαλή εφαρμογή του μέτρου.
Στόχος της δράσης «Αθήνα χωρίς αυτοκίνητο»
Η πρωτοβουλία εντάσσεται στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας και έχει στόχο να αναδείξει τη βιώσιμη μετακίνηση. Οι πολίτες και οι επισκέπτες της πόλης θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν το κέντρο με τα πόδια, το ποδήλατο ή χρησιμοποιώντας τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Η δράση φιλοδοξεί να:
-
μειώσει την ατμοσφαιρική ρύπανση
-
προάγει την πεζή και ποδηλατική μετακίνηση
-
δώσει έμφαση στην ασφάλεια και την ποιότητα ζωής των κατοίκων
Τι σημαίνει για τους πολίτες
Για τους οδηγούς, η κυκλοφοριακή επιβάρυνση θα είναι αισθητή στις περιμετρικές οδούς του κέντρου, ενώ για τους πεζούς η Αθήνα θα μετατραπεί σε μια ανοιχτή γιορτή. Πλήθος πολιτιστικών εκδηλώσεων, περιπάτων και δράσεων για μικρούς και μεγάλους θα λάβουν χώρα σε πλατείες και πεζοδρόμους.
Η «Αθήνα χωρίς αυτοκίνητο» δεν είναι μόνο μια συμβολική δράση, αλλά και μια υπενθύμιση για το πώς θα μπορούσε να είναι η πρωτεύουσα με πιο πράσινη, βιώσιμη και ανθρώπινη καθημερινότητα.
Το αν θα παραμείνει μια ετήσια πρωτοβουλία ή θα ανοίξει τον δρόμο για μόνιμες αλλαγές μένει να φανεί από την ανταπόκριση των πολιτών και τις αποφάσεις της Πολιτείας.
