Η τραγωδία της 28χρονης Σπυριδούλας στην Άρτα συγκλονίζει το πανελλήνιο. Σήμερα το πρωί πραγματοποιείται η εκταφή της σορού της, μετά από εντολή του εισαγγελέα, προκειμένου να διενεργηθεί νεκροψία–νεκροτομή που θα ρίξει φως στα ακριβή αίτια θανάτου της εγκύου γυναίκας.
«Ζητάμε δικαιοσύνη για τη Σπυριδούλα»
Ο σύζυγος της 28χρονης, συγκλονισμένος, μίλησε σε τηλεοπτικές εκπομπές καταγγέλλοντας παραλείψεις και καθυστερήσεις από το νοσοκομείο. Όπως είπε, όταν η Σπυριδούλα υπέστη αλλεργικό σοκ μετά τη χορήγηση αντιβίωσης, «ήταν παρούσα μια γιατρός, μια νοσοκόμα και μια μαία».
«Τη ρώτησα “τι νιώθεις;” και μου απάντησε “μουδιάζω”. Η νοσοκόμα ήταν 27 χρονών. Της είπα “τι κάνεις; κάνε κάτι”. Μου είπε “τι να κάνω;”. Της είπα “τρέξε φέρε έναν γιατρό αν δεν ξέρεις τι να κάνεις”», περιέγραψε.
Ο ίδιος καταγγέλλει ότι χάθηκε πολύτιμος χρόνος, πως οι γιατροί «έψαχναν για αδρεναλίνη» και ότι η γυναίκα του μεταφέρθηκε πρόχειρα σε χειρουργείο επειδή δεν υπήρχε διαθέσιμη ΜΕΘ. «Κάποιος φταίει. Δεν γίνεται ένα κορίτσι 28 χρονών να πεθαίνει από αλλεργία μέσα στο νοσοκομείο, με τη ΜΕΘ δίπλα», είπε χαρακτηριστικά.
Τι απαντούν οι νοσηλευτές και οι γιατροί
Από την πλευρά της, η νοσηλεύτρια που χορήγησε την αντιβίωση, με 37 χρόνια υπηρεσίας, αρνείται ότι υπήρξε καθυστέρηση. Μιλώντας στο Live News, περιέγραψε τη στιγμή της κρίσης:
«Ήμουν ήδη μέσα στον θάλαμο, όταν η γυναίκα τινάχτηκε και είπε: “Δεν νιώθω καλά”. Αμέσως έτρεξα πάνω της και φώναξα για γιατρό. Ήρθαν άμεσα η ειδικευόμενη, ο εντατικολόγος και ο αναισθησιολόγος — όλα έγιναν μέσα σε ελάχιστα λεπτά».
Η νοσηλεύτρια διέψευσε ότι είπε στον σύζυγο «τι να κάνω εγώ;» και τόνισε ότι «κανείς δεν εγκατέλειψε τη γυναίκα ούτε στιγμή». «Κι εμείς πονάμε για την απώλεια. Έγιναν όλα πολύ γρήγορα», είπε, προσθέτοντας ότι η ασθενής είχε δηλώσει επανειλημμένα πως δεν είχε αλλεργίες.
Η έρευνα της Εισαγγελίας
Με εντολή της Εισαγγελέως Άρτας διεξάγεται κατεπείγουσα προκαταρκτική έρευνα για το αδίκημα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια. Η οικογένεια έχει καταθέσει μήνυση κατά των γιατρών, αποδίδοντας ευθύνες για λάθη στη διαχείριση του περιστατικού και για την απουσία ειδικευόμενου ιατρού.
Η Σπυριδούλα, έγκυος στον δεύτερο μήνα, είχε μεταβεί στο νοσοκομείο λίγο πριν τα μεσάνυχτα της Κυριακής με κολπική αιμορραγία. Δύο 24ωρα αργότερα κατέληξε. Οι ιατροδικαστικές διαδικασίες που ξεκινούν σήμερα αναμένεται να δώσουν κρίσιμες απαντήσεις για το τι ακριβώς συνέβη εκείνο το βράδυ.
