Σε προκαταρκτική εξέταση καλούνται όλοι οι ψυχίατροι της Αττικής που έχουν εφημερεύσει από 1 Φεβρουαρίου 2024, ύστερα από μήνυση που κατέθεσε η Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Βορειοανατολικής Αττικής. Στόχος της έρευνας είναι να διαπιστωθεί εάν οι γιατροί έχουν διαπράξει τα αδικήματα της «παράβασης καθήκοντος κατ’ εξακολούθηση και κατά συρροή» και της «έκθεσης ασθενών σε κίνδυνο».
Η αφορμή της μήνυσης
Η μήνυση στρέφεται κατά όλων των ψυχιάτρων που υπηρετούσαν στις εφημερίες της Πολυδύναμης Μονάδας Ψυχικής Υγείας (πρώην Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Αττικής) από τον Φεβρουάριο του 2024 μέχρι σήμερα. Η καταγγελία βασίζεται στην εγκύκλιο του υφυπουργού Υγείας Δημήτρη Βαρτζόπουλου και στο έγγραφο του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και της ΓΑΔΑ σχετικά με τη διαδικασία ακούσιων νοσηλειών ατόμων με ψυχικές διαταραχές.
Οργισμένη αντίδραση της ΟΕΝΓΕ
Η Ομοσπονδία Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας (ΟΕΝΓΕ) κατήγγειλε τη μήνυση ως «πρωτοφανή και απαράδεκτη ενέργεια» που ποινικοποιεί την άσκηση της ψυχιατρικής.
«Οι ψυχίατροι μετατρέπονται σε αποδιοπομπαίους τράγους για τις τραγικές ελλείψεις σε κλίνες και προσωπικό, αποτέλεσμα της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης που αποδόμησε τη δημόσια περίθαλψη και ενίσχυσε τις ιδιωτικές κλινικές», αναφέρει η ΟΕΝΓΕ.
Η Ομοσπονδία κάνει λόγο για «εκρηκτική και επικίνδυνη κατάσταση», επιρρίπτοντας ευθύνες στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας και προσωπικά στους Άδωνι Γεωργιάδη και Δημήτρη Βαρτζόπουλο.
«Είναι υπόλογοι για τους ασθενείς που περιπλανώνται από νοσοκομείο σε νοσοκομείο, για τις συνθήκες κράτησης στα αστυνομικά τμήματα και για την απαράδεκτη στοχοποίηση των ψυχιάτρων», υπογραμμίζει.
Οι καταγγελίες των γιατρών
Σύμφωνα με το Ενωτικό Κίνημα για την Ανατροπή, η εγκύκλιος και οι οδηγίες των αρχών έχουν οδηγήσει σε πρακτικές όπου:
-
οι αστυνομικοί μεταφέρουν ασθενείς με εισαγγελική εντολή,
-
τους αφήνουν στα ΤΕΠ χωρίς να ενδιαφέρονται για τη διαθεσιμότητα κλινών,
-
και στη συνέχεια οι γιατροί φέρουν όλη την ευθύνη για τυχόν περιστατικά.
«Οι υγειονομικοί καλούνται να “κόψουν τον λαιμό τους”, ενώ οι αστυνομικοί εξαφανίζονται. Αυτή η πρακτική είναι επικίνδυνη για όλους», σημειώνουν χαρακτηριστικά.
