Ένα βήμα πριν από την κλιμάκωση των κινητοποιήσεών τους βρίσκονται οι αγρότες της Θεσσαλίας, οι οποίοι προαναγγέλλουν ότι φέτος θα βγουν στους δρόμους νωρίτερα από κάθε προηγούμενη χρονιά, δηλώνοντας αποφασισμένοι να «κάνουν Χριστούγεννα στα μπλόκα». Με φόντο τις σοβαρές εκκρεμότητες στις ενισχύσεις και τις αποζημιώσεις, αλλά και τα μεγάλα πλήγματα που έχει υποστεί η κτηνοτροφία λόγω της ευλογιάς, ο αγροτικός κόσμος εμφανίζεται έτοιμος για δυναμικές δράσεις.
Η ημερομηνία και το εύρος των μπλόκων σε όλη την Ελλάδα αναμένεται να «κλειδώσουν» στην πανελλαδική σύσκεψη της 23ης Νοεμβρίου, που θα πραγματοποιηθεί στη Νίκαια Λάρισας. Σήμερα, στα Φάρσαλα, οι Θεσσαλοί αγρότες συνεδριάζουν για να αποφασίσουν εάν θα στηθεί ένα ενιαίο, μεγάλο, πανθεσσαλικό μπλόκο ή αν οι κινητοποιήσεις θα αναπτυχθούν σε περισσότερα σημεία.
Όπως τονίζουν εκπρόσωποι των αγροτών, «η προσπάθεια είναι να δημιουργήσουμε ένα ενιαίο πανθεσσαλικό μπλόκο, σε σημείο που θα αποφασιστεί από όλους από κοινού. Την Κυριακή θα καταθέσουμε την πρότασή μας στην πανελλαδική σύσκεψη της Νίκαιας, όπου και θα παρθεί η οριστική απόφαση για την έξοδο των τρακτέρ».
Τα αιτήματα
Στην κορυφή των αιτημάτων βρίσκονται:
• η μη καταβολή ενισχύσεων και αποζημιώσεων,
• οι τεράστιες απώλειες στην κτηνοτροφία εξαιτίας της ευλογιάς που «γονάτισε» τα αιγοπρόβατα,
• και οι τιμές των προϊόντων, που –όπως λένε– παραμένουν «εξευτελιστικές» και δεν καλύπτουν καν το κόστος παραγωγής.
Οι αγρότες επιμένουν ότι χωρίς άμεσες λύσεις στα παραπάνω, η κατάσταση στον πρωτογενή τομέα θα επιδεινωθεί δραματικά, ενώ προειδοποιούν πως είναι έτοιμοι για μακρά και σκληρή μάχη τον χειμώνα που έρχεται.
