«Ξεπεράσαμε τον κίνδυνο»: Στην Ελλάδα σύντομα το ζευγάρι που δηλητηριάστηκε από άγρια μανιτάρια

2
Δεκέμβριος
2025

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Αίσιο τέλος για το ζευγάρι από την Πέλλα,  φαίνεται πως θα έχει η σοβαρή περιπέτεια υγείας του, που υπέστη οξεία ηπατική ανεπάρκεια μετά από κατανάλωση δηλητηριωδών μανιταριών.


Παρά τον αρχικό συναγερμό και τη διακομιδή τους σε δύο διαφορετικά νοσοκομεία της Ιταλίας για πιθανή μεταμόσχευση ήπατος, οι γιατροί εκτιμούν πλέον ότι ούτε η 55χρονη γυναίκα ούτε ο 65χρονος σύζυγός της θα χρειαστεί να υποβληθούν σε μεταμόσχευση.

«Έχουμε ξεπεράσει τον κίνδυνο» – Τι λέει η 55χρονη

Σε δηλώσεις της στο MEGA, η 55χρονη περιέγραψε την ανακούφιση μετά τις δραματικές πρώτες ημέρες:

«Όλα έγιναν όπως έπρεπε. Δεν θα χρειαστεί ούτε εγώ ούτε ο σύζυγός μου μεταμόσχευση. Είμαστε πάρα πολύ ευχαριστημένοι από όλους. Έχουμε ξεπεράσει τον κίνδυνο».

Η γυναίκα αποκάλυψε πως τα μανιτάρια τα είχε μαζέψει ο σύζυγός της από το βουνό:

«Τα φάγαμε το βράδυ και τη νύχτα πάθαμε αυτό…».

Πώς έφτασαν μέχρι την Ιταλία

Το ζευγάρι μεταφέρθηκε αρχικά στο νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ στη Θεσσαλονίκη. Λόγω της ραγδαίας επιδείνωσης της ηπατικής λειτουργίας τους κρίθηκε απαραίτητη η μεταφορά τους στην Ιταλία, όπου υπάρχουν διαθέσιμα κέντρα επείγουσας μεταμόσχευσης:

  • Η 55χρονη στη Ρώμη

  • Ο 65χρονος στην Πίζα

Ωστόσο, μέσα σε λίγα 24ωρα άρχισε να καταγράφεται σημαντική βελτίωση.

Σε μεταμοσχευτικά κέντρα της Ιταλίας μεταφέρθηκε αεροπορικώς το ζευγάρι από  την Πέλλα που έφαγε δηλητηριώδη μανιτάρια - Energy Radio 942

Τι λέει ο πρόεδρος του Εθνικού Οργανισμού Μεταμοσχεύσεων

Ο πρόεδρος του ΕΟΜ, Γιώργος Παπαθεοδωρίδης, εξήγησε ότι η κλινική εικόνα και των δύο έχει σταθεροποιηθεί:

«Είναι ένα ευχάριστο νέο. Στις δηλητηριάσεις από μανιτάρια, αν ο ασθενής αντέξει τις πρώτες κρίσιμες ημέρες, υπάρχει ελπίδα ανάκαμψης χωρίς μεταμόσχευση. Φαίνεται ότι αυτό ισχύει και στις δύο περιπτώσεις».

Οι γιατροί εκτιμούν ότι το ζευγάρι θα επιστρέψει σύντομα στην Ελλάδα.

Η κατάσταση της υγείας τους παρακολουθείται στενά τόσο από τους ιταλούς όσο και από τους έλληνες γιατρούς. Οι ειδικοί είναι αισιόδοξοι πως η λειτουργία του ήπατος θα επανέλθει φυσιολογικά χωρίς περαιτέρω παρεμβάσεις.

ΕΦΕΤ: 80–140 δηλητηριάσεις από μανιτάρια κάθε χρόνο

Με αφορμή το περιστατικό, ο ΕΦΕΤ υπενθύμισε πόσο επικίνδυνη μπορεί να είναι η συλλογή και κατανάλωση άγριων μανιταριών.

  • Πολλά δηλητηριώδη είδη μοιάζουν εξαιρετικά με βρώσιμα.

  • Σύμφωνα με τα στοιχεία, 80 έως 140 περιστατικά δηλητηριάσεων καταγράφονται κάθε χρόνο στην Ελλάδα.

  • Ακόμη και μικρή ποσότητα τοξικών ουσιών μπορεί να προκαλέσει βαριά ηπατική ανεπάρκεια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

Μουντιάλ 2026: Τα δάκρυα λύτρωσης του Νεϊμάρ

Ο Νεϊμάρ είπε ότι πήγε στα αποδυτήρια και ξέσπασε…

ΥΠΕΞ ΗΠΑ: «Πρόοδος στις συνομιλίες Ισραήλ-Λιβάνου»

Ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Μάρκο Ρούμπιο, που πραγματοποιεί…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ