Μια εξέλιξη που ανατρέπει την εικόνα που είχε διαμορφωθεί εδώ και δύο χρόνια για την υπόθεση της «Κιβωτού του Κόσμου» ήρθε στο φως, με τον βασικό μάρτυρα κατηγορίας να ανασκευάζει πλήρως την κατάθεσή του για σεξουαλική ασέλγεια κατά του πατέρα Αντωνίου.
Ο άνδρας που παρουσιαζόταν ως «μάρτυρας-κλειδί» παραδέχθηκε δημόσια ότι ψευδομαρτύρησε μετά από καθοδήγηση τρίτων και οικονομικό δέλεαρ.
Σε μια συνέντευξη-σοκ, ο Αντώνης ο άνθρωπος που έδωσε τις καταθέσεις πάνω στις οποίες «χτίστηκε» μεγάλο μέρος του κατηγορητηρίου, δήλωσε πως ουδέποτε είδε ή υπήρξε θύμα κακοποίησης:
«Όλα ήταν ψέματα. Δεν έχει κάνει τίποτα από αυτά που κατέθεσα. Με έβαλαν. Μου έταξαν χρήματα. Μου βρήκαν το ευαίσθητο σημείο.»
900 ευρώ για την αρχή – 11.800 ευρώ ως “υπόσχεση αποζημίωσης”
Όπως αποκάλυψε, ένα 19χρονο πρόσωπο το οποίο φέρεται να αποτέλεσε τον πρώτο πυλώνα των καταγγελιών, τον προσέγγισε και του υποσχέθηκε οικονομικά ανταλλάγματα για να καταθέσει ψευδώς ότι εργαζόταν στη δομή απλήρωτος για 2,5 χρόνια και ότι ήταν αυτόπτης μάρτυρας ασέλγειας.
«Μου έδωσε 900 ευρώ. Μετά μου είπε ότι θα πάρω και 11.800 από τη δίκη. Περίμενα, αλλά δεν πήρα τίποτα. Τότε κατάλαβα πως ό,τι μου έλεγαν ήταν ψέματα.»
Ο ίδιος προσθέτει ότι δεν γνωρίζει από πού προήλθαν τα χρήματα του 19χρονου, «που δεν είχε ούτε να φάει», αφήνοντας ξεκάθαρα υπονοούμενα για τρίτο μηχανισμό πίσω από την υπόθεση.
Καθοδήγηση από δικηγορικό γραφείο που «εκπροσωπούσε» τη νέα διοίκηση της Κιβωτού
Ακόμη πιο σοβαρή είναι η αναφορά του μάρτυρα ότι μετά τις πρώτες «στημένες» καταθέσεις, δέχθηκε κλήση από δικηγορικό γραφείο που, όπως λέει, εκπροσωπούσε τη νέα διοίκηση της Κιβωτού.
«Με κάλεσαν και μου είπαν ότι θα αναλάβουν να με προστατέψουν. Όλα γίνονταν συντονισμένα. Δεν ήξερα τι συνέβαινε.»
Τα λόγια του εγείρουν κρίσιμα ερωτήματα για το αν οι καταγγελίες που προκάλεσαν πολιτικό και κοινωνικό σεισμό αποτελούσαν μέρος ενός μεγαλύτερου σχεδίου.
«Δεν υπήρξε ποτέ ασέλγεια – Όσα είπα ήταν κατασκευασμένα»
Ο Αντώνης διευκρινίζει ότι ποτέ δεν είδε τον πατέρα Αντώνιο να ασελγεί ή να κακοποιεί οποιονδήποτε:
«Κατάλαβα πόσο βαρύ ήταν το λάθος μου. Μου έβαλαν πράγματα στο στόμα. Δεν υπήρξε ποτέ ασέλγεια. Τον πατέρα Αντώνιο τον θεωρούσα πατέρα μου.»
Η ανασκευή του συνοδεύεται από μηνύματα, όπως λέει, που αποδεικνύουν ότι άλλοι εμπλέκονταν στην καθοδήγησή του.
Δικαστική μεροληψία και παραιτήσεις συνηγόρων – Μαρτυρίες που καταρρέουν
Η υπεράσπιση έχει καταγγείλει εδώ και μήνες ότι υπάρχει «μεροληπτική στάση» στην έδρα, κάτι που οδήγησε και στην παραίτηση των προηγούμενων δικηγόρων του ιερέα. Η νέα δικηγόρος, Ευδοκία Πανταζή, μιλά πλέον ανοιχτά για «σκευωρία»:
«Ήδη ακόμη ένας κρατούμενος επικοινώνησε για να ανακαλέσει κατάθεση. Ένας μάρτυρας έχει ανακαλέσει. Ο βασικός μάρτυρας ανασκευάζει. Γιατί δεν είναι είδηση;»
Το δικαστήριο καλείται τώρα να αποφασίσει: Ποια κατάθεση είναι αληθινή;
Η υπόθεση παίρνει πρωτοφανή τροπή:
-
Θα θεωρηθεί αξιόπιστη η αρχική κατάθεση, όταν ο μάρτυρας λέει ότι πληρώθηκε και καθοδηγήθηκε;
-
Ή η δεύτερη, όπου ομολογεί ψευδορκία και ζητά να τιμωρηθεί για το λάθος του;
Το ερώτημα δεν είναι μόνο νομικό– είναι βαθιά κοινωνικό και πολιτικό.
Προς μία από τις σημαντικότερες δίκες της δεκαετίας
Με τον βασικό μάρτυρα να αναιρεί τα πάντα, με αναφορές σε οικονομικά ανταλλάγματα, με άλλους μάρτυρες να ετοιμάζονται να ανακαλέσουν και με τη νέα διοίκηση της Κιβωτού να βρίσκεται στο επίκεντρο σκληρών ερωτημάτων, η δίκη του Μαρτίου αναμένεται να αποτελέσει μια από τις πιο κρίσιμες δικαστικές αναμετρήσεις των τελευταίων ετών.
Η υπόθεση δεν αφορά πια μόνο έναν ιερέα ή μια ΜΚΟ.
Αφορά:
-
τη λειτουργία της Δικαιοσύνης,
-
την αξιοπιστία των μέσων ενημέρωσης,
-
τη δράση των μηχανισμών επιρροής,
